پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۱۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به نامه نگاری شهردار رشت واکنش نشان داد و گفت: بازرس ورود کرد و جلوی این موضوع را گرفت و چون این فرد دارای خانه است، نمی‌تواند منزل دولتی دریافت کند.

شعار سال: ناصر سراج در همایش سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور حدود ۱۰۰سال قدمت دارد و در سال ۱۳۰۸ اولین سازمان بازرسی با نام های متفاوتی راه اندازی شد.

وی افزود: بعد از انقلاب اسلامی،در اصل ۱۷۴قانون اساسی سازمانی به نام سازمان بازرسی زیر نظر قوه قضائیه تاسیس شد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به وظایف این سازمان اشاره و تصریح کرد: سه نوع وظیفه پیشگیری،ضد فساد بودن و امبودزمانی برای سازمان تعریف شد.

سراج با بیان اینکه به گفته بسیاری سازمان بازرسی پاکدست است،گفت: ۲۱ هزار شعبه بانک و ۱۱ هزار حراست و بازرس بانک مستقر هستند اما کل بازرسان سازمان بازرسی هزار نفر است. یک میلیون محیط و موضوع بازرسی داریم.

سراج در ادامه به عملکرد سازمان بازرسی اشاره و تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه،سعی بر تخصصی شدن نیروهای کار سازمان بازرسی شد.در یک فراخوانی که اعلام شد ۱۶هزار نفر از دانشگاه های معتبر ثبت نام کردند.

وی افزود: کل یافته های خود در سازمان بازرسی را بررسی و چالش ها و دام های احتمالی پیش روی شورای شهر را احصا کرده و به شورا ابلاغ کردیم.

سراج تصریح کرد: شهردار تهران این یافته های ما را در غالب مصوبه تصویب کردند که موضوع هولوگرام ها از جمله آنها بود.

وی به موضوع نامه نگاری شهردار رشت به خودش اشاره و تصریح کرد: بازرس ورود کرد و جلوی این موضوع را گرفت و چون این فرد دارای خانه است نمی تواند دیگر منزل دولتی دریافت کند.

وی افزود: ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه شرکت های دولتی و ۸۰هزار میلیارد تومان بودجه دانشگاه ها هست.کارپرداز یکی از دانشگاهای کوچک در یکی از شهرها اختلاس میلیونی کرده است.

سراج با انتقاد از رانت خواری در کشور گفت: متاسفانه قانون مناسبی در این خصوص وجود ندارد.

وی به انحصار گرایی اشاره و تصریح کرد: اگر چه شورای رقابت ورود کرد اما چون ضمانت اجرای نداشت موفقیت چشمگیری حاصل نشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار 19مهر96، کدمطلب:4110842، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۸
0
0
ادم بعضی خبرارو میخونه میگه که ای کاش رسانه ای نشه هیچ وقت تا ادمایی که تو ایران نیستن نبینن که چه بلایی داریم سر خودمون میاریم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین