پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۲۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵
ملكشاهى رئيس كميسيون حقوقى و قضايى مجلس: «اموال نامشروع مسئولان» پس از عودت به بیت‌المال صرف اشتغال‌زایی خواهد شد

شعارسال: الهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت و رومشكان در مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به جزئیات طرح نمایندگان برای «اعاده اموال نامشروع مسئولین»، گفت: در این طرح پیش‌بینی شده که هیأتی متشکل از نمایندگانی از دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی کل کشور، سپاه، وزارت اطلاعات و … تشکیل و اموال مسئولان، مشروع یا غیر مشروع بودن آن را بررسی کنند؛ البته رؤسای کمیسیون‌های قضایی و اصل ۹۰ مجلس نیز به عنوان عضو ناظر در این هیأت عضویت خواهند داشت.

وی افزود: این هیأت اموال مسئولانی را که به طور غیر مشروع باشد و یا اینکه به صورت غیر متعارف افزایش پیدا کرده باشد ضبط می‌کند که البته دفاعیات مسئولین در این‌باره نیز شنیده خواهد شد.

نماینده مردم کوهدشت و رومشكان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در این طرح پیش‌بینی شده اموالی که از این طریق به دست می‌آید با رعایت قوانین و مقررات در مسیر اشتغالزایی هزینه شود.

ملکشاهی خاطرنشان کرد: در این طرح رئیس دیوان عالی کشور به عنوان مرجع تجدید نظر تصمیمات هیأت در نظر گرفته شده و در صورت مخالفت وی با تصمیم هیأت مذکور جلسه‌ای با حضور طرفین به منظور بررسی موضوع برگزار می‌شود و رئیس دیوان عالی کشور پس از این جلسه تصمیم لازم را در خصوص موضوع اتخاذ خواهد کرد.

وی با اشاره به ضرورت تنظیم چنین طرحی در فضای موجود جامعه افزود: با توجه به اینکه در فضای عمومی کشور صحبت‌های زیادی درباره اموال مسئولان مطرح می‌شود نمایندگان ضروری دانستند تا چنین طرحی به منظور شفاف‌سازی در این حوزه تهیه و به قانون تبدیل شود.

رئیس کمیسیون قضایی مجلس در پایان گفت: با توجه به فضای موجود در مجلس پیش‌بینی بر این است که طرح مذکور با اکثریت آراء به تصویب برسد و نظر کلی مجلس نسبت به این موضوع مثبت است.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت پرسنا، تاریخ انتشار: 5اسفند1396 ، کدخبر: - : porsna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۰
0
0
بازم جای شکر داره که همچین اتفاقی میفته! البته اگه که به بین المال برگرده یا قابل برگردوندن باشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین