پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۲
رئیس امور آب منطقه شمال غرب خوزستان گفت: با وجود بارندگی های اخیر، شرایط ذخیره آب در مخازن سد دز و کرخه در وضعیت بحرانی قرار دارد.

شعار سال: محمد سجادیان عنوان کرد: میزان بارش در ماه های اخیر مناسب نبوده و این موضوع محدودیت‌ هایی برای کشت بهاره و تابستان در سطح استان به دنبال داشته است.

وی افزود: در سال جاری بارش‌های اخیر در مقیاس سال آبی حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است؛ امیدوار هستیم تا در هفته‌های پیش رو بارش باران به اندازه ای باشد که کمبود آب در مخازن سد دز و کرخه را تا حدودی جبران کند.

رئیس امور آب منطقه شمال غرب خوزستان شرایط مخازن سد کرخه و دز را بحرانی دانست و افزود: در این زمان میزان ذخیره آب دریاچه این دو سد تا شرایط مطلوب بیش از دو میلیارد متر مکعب فاصله دارد.

وی با اشاره به تنش ۵۰ درصدی بارش‌ باران در جامعه آماری گفت: حجم کل آب موجود در دریاچه سد کرخه ۹۵۰ هزار متر مکعب بوده؛ این مسئله به این معناست که در این زمان امکان برداشت کامل از آب در پشت دیواره سد دز وجود ندارد.

سجادیان اظهار کرد: با توجه به خشکسالی پیش آمده در سال های اخیر، احتمال کشت بسیار محدود و یا عدم کشت بهاره در حوزه آبی شمال غرب خوزستان بسیار زیاد است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، تاریخ 8 اسفند 96، کد مطلب: 207547: www.kosar.co


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
بحران خشکسالی مدت هاست گریبان گیر ایران شده است ، بهترین راه مقابله با این بحران اصلاح الگوی مصرف است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین