پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۳۹۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۳
مجریان و خبرنگاران ورزشی رساترین صدای ورزشکاران استان کرمان هستند اما بی توجهی به مجریان تخصصی ورزش این روزها به یکی از مشکلات ورزش استان تبدیل شده است.

شعار سالهرچند گاهی حضور برخی خبرنگاران غیرورزشی در محافل ورزشی دیده می شود اما خوشبختانه هنوز این موضوع در حد اولین و آخرین بار است و تکرار نمی شود تا باعث رنجش اهالی قلم که به صورت تخصصی در بخش ورزشی فعالیت می کنند، نشود.

اما چیزی که هر روز پررنگ تر از دیروز است و روز به روز رنگ های تازه و جدید به خود می گیرد، اجرای برنامه های ورزشی است.

متاسفانه برخی از مجریان استان که هیچ تخصصی در رشته های ورزشی ندارند، با توجه به باندبازی برخی افراد که هیچ وقت ورزش و ورزشکار برایشان مهم نبوده و نیست و فقط کسب درآمد بیشتر را سرلوحه کار خود قرار داده اند، اجرای برنامه های ورزشی را انجام می دهند.

وقتی صحبت از مجریان ورزشی است، یعنی مجریانی که به صفر تا صد ورزش تسلط دارند، حتی در برخی رشته ها، بیش از خبرنگاران ورزشی. یعنی مجریانی که اگر با تمام مجریان غیرورزشی ها مناظره بگذارند، مچ همه را می خوابانند. یعنی مجریانی که به دلیل شهرت طلبی و جاه طلبی برخی مسئولان و مجریان دیگر، خانه نشین شدند.

قصه از رفتن مازیار ناظمی از کرمان آغاز شد؛ ناظمی با دلی رنجور از جفای کسانی که به او بها ندادند از کرمان رفت. و فقط یک فرصت، فقط یک فرصت، که در کرمان هیچوقت به او داده نشد، وی را به تحریریه شبکه سه، بعد از آن جام جم، و در نهایت، میز مدیریت روابط عمومی وزارت ورزش و جوانان رساند. ناظمی تواناییش را داشت، فقط در کرمان فرصت نداشت.

مجید محمدرشید یکی از مظلوم ترین مجریان ورزشی استان بود.

به وی برنامه رسید، اما آنقدر مورد هجمه قرار گرفت که در نهایت در اوج فشارهای عصبی در نهایت در جوانی، فوت کرد. خانواده این مجری فقید گواه این ادعا هستند.

هرچند که محمدرشید با توانایی بالایی که داشت هیچگاه به درستی درجایی که باید مورد استفاده قرار نگرفت.

وی را مظلوم ترین مجری می دانند، هیچگاه بی احترامی یا صدا بلندی از او دیده و شنیده نشد، حتی آن زمان که یکی از بازیکنان مطرح فوتبال دریک بازی خیرخواهانه در بم و دو سه نفر از بازیکنان مس کرمان در ورزشگاه شهید باهنر کرمان، او را مورد ضرب و شتم قرار دادند اعتراضی نکرد.

رامین ضابطی، یکی دیگر از مجریان ورزشی و هم دوره با محمدرشید بود که او هم با استعدادی که داشت در جای درست مورد استفاده قرار نگرفت.

رفتن او به تهران و قرار گرفتن در لیست خبرنگاران اعزامی به رقابت های المپیک برزیل و پس از آن مجری شدن وی در برنامه ورزش، شروعی دوباره برای وی بود، نشان از توانایی بالای ضابطی است.

با رفتن یک به یک حرفه ای ها، فقط دو یا سه نفر، در حوزه اجرای بخش ورزشی استان باقی مانده اند که این روزها خانه نشینند.

کسانی که حرمت ورزش را درک می کنند و به جز اجراهای ورزشی، اجرای دیگری انجام نمی دهند. که البته این نه تنها حرمت ورزش، بلکه اخلاق حرفه ای در اجراست، که از سوی برخی رعایت نمی شود.

مجری تنها برنامه تخصصی ورزشی استان در تلویزیون، دست راست وی و سردبیر و گوینده خبر ورزشی و در نهایت مجری و تهیه کننده تنها برنامه ورزشی استان در رادیو که با توجه به استعداد زیادی که دارد، بیشتر در بعد برنامه های غیرورزشی هم فعالیت می کند. اما شاید به جرأت بتوان گفت دو نفر اول، از نیروهای متخصص در اجرای ورزشی هستند این روزها خانه نشین شده اند.

شب ورزش در برج میلاد را به یاد بیاوریم؛ مجری غیرورزشی و بی اطلاع از مسائل روز ورزش باتوجه به دوستی چند ساله با یکی از مدیران به روی صحنه رفت و چند اشتباه داشت. اما اشتباه فاحش وی نخواندن نام یکی والیبالیست های حاضر برای اهدای جایزه و اشتباه خواندن نام فردی دیگر، بجای یکی دیگر از ورزشکاران حاضر در صحنه بود که این باعث رنجش ورزشکاران شد. تا جایی که ساعت پنج صبح روز بعد، تهران را به مقصد مشهد ترک کردند.

در بازگشت ورزشکاران قهرمان کرمان از مسابقات آسیایی اینچئون، بااینکه مدال برگردن بانوی تیرانداز کرمانی بود، مجری اعلام کرد که وی در تیراندازی باکمان، چهارم شده است. و بازهم دل ورزشکاری که شبانه روز، در شرایط سخت و بدون کمک مالی تمرین کرده تا خود را برای افتخارآفرینی آماده کند، بخاطر یک مجری بی اطلاع از مسائل ورزشی، رنجید. شب تجلیل از قهرمانان پارالمپیک در باغ فتح آباد تیر خلاصی بود بر پیکره مجریان ورزشی. این مراسم که به صورت مستقیم از شبکه سه پخش می شد در دقایق پایانی به یک مجری غیر ورزشی سپرده شد.

دقایق پایانی مراسم یکی از مجریان ورزش راه به صحنه یافت و به نحوی اجرا کرد که مجری غیرورزشی هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

یادآوری آن شب نشان می دهد حضور مجریان تخصصی در برنامه های مختلف در کرمان یک ضرورت است.

ای کاش کسی باشد تا به تن بیمار اجرای ورزشی استان کرمان روح تازه بدمد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری صبح کلوت ، تاریخ انتشار 9اسفند 96، کدمطلب: 3156، www.sobhekaloot.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین