پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۴۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۰
رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور از ورود این سازمان به موضوع خرید و فروش شرکت رشت الکترونیک خبر داد.
شعارسال: ناصر سراج رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور اظهار داشت: این کارخانه ۱۴ سال پیش به فروش رفته و در حال حاضر متروکه است.

وی افزود: طی چند روز گذشته گزارش‌هایی از فروش مجدد این شرکت به سازمان بازرسی رسیده است که دستور دادم سازمان بازرسی هرچه سریع‌تر به این موضوع ورود پیدا کند.

سراج گفت: بنده گزارش معاوضه شرکت رشت الکترونیک با ۶۰ آپارتمان را دیده ام و دستور دادم هرچه سریع‌تر به موضوع رسیدگی شود.

ماجرای کارخانه خواری اصلاح‌طلبان

گفتنی است در سال ۸۲ حدود ۷۲ درصد شرکت رشت الکترونیک که یک شرکت بزرگ تولیدی دولتی و با ۵۰ سال سابقه کار در رشت بود، برای اجرای اصل ۱۴۴ قانون اساسی (خصوصی‌سازی) فروخته شد در این معامله اسامی همسران چهار فعال سیاسی اصلاح‌طلب به میان آمده است. بعد از واگذاری سهام این کارخانه تولیدی، کم کم به مانند دیگر شرکت‌های واگذار شده به بخش خصوصی، چراغ‌های این کارخانه هم خاموش شد و نزدیک به ۵۴۰ نفر از کارگران آن بیکار شدند.

پس از تعطیلی شرکت رشت الکترونیک ۱۲ هکتار از زمین‌های این کارخانه برای فروش قطعه بندی شد، اما به دلیل غیر کاربری اراضی، صاحبان آن موفق به فروش زمین‌های کارخانه نشدند.

با گذشت ۱۴ سال از تعطیلی شرکت رشت الکترونیک باز هم چند وقتی است که حرف این شرکت تعطیل شده بر سر زبان‌ها افتاده است.

گفته می‌شود صاحبان رشت الکترونیک با مذاکراتی که انجام داده‌اند در نظر دارند به صورت مجدد این شرکت تعطیل شده را به بخش دولتی بازگردانند و در مقابل آن ۶۰ آپارتمان لوکس در تهران دریافت کنند.

بر این اساس غلامحسین کرباسچی شهردار اسبق تهران، که این روزها، در این دانشگاه و آن دانشگاه برای عدالت و آزادی و حق انتخاب سخنرانی می‌کند، سال ۸۲ کارخانه رشت الکتریک را با حدود ۶۰۰ کارگر برای همسر خود، همسر قبه، همسر عبدالله‌نوری و همسر شریعتی دهقان خرید، کارگرانش را بیکار کرد و حالا می‌خواهد زمین باقیمانده از آن کارخانه پررونق را با ۶۰ آپارتمان لوکس در شمال تهران معاوضه کند!

گفتنی است در حالی که کشور با مشکلات فراوان اقتصادی درگیر بود، و جوانان این مرز و بوم دنبال کار و یک لقمه نان حلال هستند مدعیان اصلاحات با خیال راحت به کارخانه‌خواری مشغول بوده و با اصلی کردن موضوعات فرعی و بی‌اهمیت به مسئله‌سازی‌های بیهوده برای جوانان از جمله حضور زنان در ورزشگاه‌ها می‌پردازند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار: 10اسفند 1396، کدخبر: ۶۷۰۲۱۰،www.snn.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
واقعا ای کاش اگر مسئولین میخوان افتضاحی به بار بیارن یکاری کنن که از این به بعد مردم نفهمن! چون واقعا صبرمون طاق شده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین