پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۳۴۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
استاندار تهران گفت: شهر تهران با مشکلات، کمبودها و مسائلی جدی به ویژه نبود توسعه متوازن درگیر است.

شعارسال: مقیمی، استاندار تهران در نخستین گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان تهران با موضوع توسعه پایدار با بیان اینکه استان تهران به دلیل آنکه پایتخت در آن قرار دارد دارای ویژگی های خاصی است، گفت: در دنیا برخی پایتخت‌ها مرکز سیاسی، برخی مرکز اقتصادی و برخی هم مرکز اقتصادی و هم مرکز سیاسی هستند اما تهران هم مرکز سیاسی و هم مرکز اقتصادی است و این مساله به این شرح ویژگی‌های خاصی را دارد.

وی ادامه داد: شرایط تهران باعث شده که عمده اقتصاد کشور در این شهر باشد و بیشترین درآمدها و هزینه‌ها در داخل استان تهران باشد. همچنین کشاورزی استان، دانشگاه‌ها، بخش درمان و آموزش نیز ویژگی‌های خاص خود را دارند.

استاندار تهران محل استقرار تهران را منحصر به فرد خواند و گفت: تهران از طریق راه‌آهن و راه‌های زمینی و هوایی با بسیاری از استان‌ها ارتباط دارد و همین آن را منحصر به فرد کرده است ۱۶ الی ۱۷ درصد جمعیت کشور در استان تهران قرار دارند و همه این ویژگی‌ها به موازات آنچه فرصت هستند چالش‌هایی را نیز برای تهران به وجود آورده‌اند.

وی در تشریح چالش‌های استان تهران خاطرنشان کرد: وجود فرهنگ‌های مختلف و تداخل فرهنگی توسعه سریع در برخی شهرستان‌ها، بالا رفتن جمعیت از این چالش‌ها هستند مخصوصا از آنجایی که دولت نمی‌تواند به موازات بالا رفتن جمعیت امکانات را تامین کند چالش‌ها و کمبودهای جدی در استان ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزان به دنبال آن هستند که عدالت و تعادل را در سطح استان ایجاد کنند، گفت: این جمعیت باید از امکانات لازم برخوردار باشد و فاصله استان از نظر برخورداری با کشور بسیار زیاد است چرا که برنامه‌ریزان نتوانستند به موازات توسعه امکانات را برآورده کنند. خود شهر تهران هم با مشکلات، کمبودها و مسائلی جدی به ویژه نبود توسعه متوازن درگیر است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه در حال حاضر تکلیف چیست تصریح کرد: استان نیروهای کارآمد ، تصمیم‌گیر، باهوش و با تجربه‌ای دارد از سوی دیگر امروز با شرایط خاصی روبرو هستیم چرا که دولت، مجلس و شورا باهم هم جهت هستند و این اتفاقی مبارک و مهم است. دولت، شوراها و مجلس در انتخابات در یک مسیر حرکت کردند. وقتی تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان هم جهت و همفکر باشند می‌توانند با وجود سلایق مختلف پشت یک میز نشسته و برای پیشرفت و توسعه تصمیم‌گیری کنند و ما سعی کردیم در همین راستا حرکت کنیم.

استاندار با اشاره به جلسات مشترکی که در استانداری با دستگاه‌های اجرایی و مجلس و نمایندگان شوراها برگزار شده است، افزود: در این جلسات سیاست‌ها و برنامه‌های کلی مطرح شده و همه برای پیشرفت و توسعه استان حرکت می‌کنیم. کارگروه‌ها در این زمینه فعال شده‌اند جلسه مشترکی نیز با شورای استان‌ها برگزار شده و نقطه نظرات، دیدگاه‌های اجرایی و زمینه‌های همکاری متقابل مطرح شده است. همچنین جلسات مشترکی با شورای شهرستان‌ها برگزار کردیم نظرات آنها گرفته شده و زمینه‌های همکاری مطرح شده است.

استاندار در ادامه به جلسات شورای برنامه‌ریزی توسعه استان تهران اشاره کرد و گفت: این شورا در اولین ماه سال آینده جلسات مشترکی با شورای استان خواهد داشت، کمیته برنامه‌ریزی، نماینده شهرستان‌ها ، ائمه جمعه، شهرداران و شوراها نظرات ارائه داده و نتیجه آن انشاالله یک برنامه مدون چهار ساله برای کل استان تهران خواهد بود.

مقیمی در انتها خطاب به اعضای شورای شهر و روستا تصریح کرد که موضوع با اهمیت اول بافت فرسوده، دوم: حاشیه‌نشینی و سوم: مقاوم سازی است شماها اعضای شورا هستید و باید شهرداری‌ها را مجاب کنید که به ساختمان‌های غیرمقاوم پایان کار ندهند. آلودگی هوا نیز مساله مهم دیگر در سطح استان است دولت کار خود را در این زمینه شروع کرده و قرار است تا سه سال آینده کل خودروهای تهران تعویض شود و این کار نیازمند کمک شماست. همچنین با چالش آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، اعتیاد و طلاق روبرو هستیم.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 10اسفند1396 ، کدخبر: 599206: www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
متاسفانه ما کشور خیلی ثروتمندی هستیم اما نتونستیم به موازات ثروتمون برای مردم امکانات رو فراهم کنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
ثروت فقط از نظر مادی نیست
بزرگترین سرمایه یک کشور جمعیت جوان کشور است که همین سرمایه در کشور ما تبدیل به مشکل شده است
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین