پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۲۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
شورای امنیت سازمان ملل آخر هفته گذشته قطعنامه 2401 را به اتفاق آراء تصویب کرد که براساس آن باید در غوطه شرقی یک آتش بس انسان دوستانه برقرار شود.

شعار سال: به نقل از نزاويسيمايا طبق آن باید در سوریه آتش‌بس انساندوستانه 30 روزه برقرار شود ولی گروه‌های تروریستی القاعده و داعش مشمول آن نمی‌شوند. یکی از دلایل تصویب قطعنامه اوضاع غوطه شرقی بود. بخش اعظم این ناحیه تحت کنترل گروه‌های سازش ناپذیر و بطور اخص "هیئت تحریر شام" قرار دارد. اقدام رهبری سوریه برای از میان برداشتن لانه راهزنان در حومه پایتخت کاملاً موجه است. حملات راهزنان تنها طی یک هفته به کشته شدن 17 تن در دمشق منجر شد.

امری که جلب توجه می‌کند اعلامیه ایالات متحده و متحدان آن است که به تهدید رهبری سوریه پرداخته‌اند. چنانچه یک مقام دولتی (سوریه-م) اعلام نمود آمریکا دارد از تروریست‌ها جانبداری و اعلام می‌کند مقامات کشور حق انجام وظایف مشروع خود را ندارند. حفظ این نوع اراضی خارج از کنترل دمشق با راهبرد ایالات متحده در سوریه - ادامه جنگ به هر وسیله و تجزیه کشور - هماهنگ است.

اینک نیروهای دولتی سوریه سعی بر کنترل چهار محله در غوطه شرقی دارند و طی این عملیات بطور اخص به جنبه انساندوستانه توجه مي‌شود. اینجا نفوذ نظامیان روس از مرکز آشتی طرفین درگیر احساس مي‌شود. در غوطه شرقی برگه‌های حاوی درخواست عدم کمک به شبه‌نظامیان و ترک ناحیه پخش مي‌شود. امنیت هر کسی که برگه عبور داشته باشد تضمین شده و به او کمک درمانی و خوراکی خواهد شد. راهروهای خروج هم تعیین شده است. و چنانچه می‌شد انتظار داشت شبه‌نظامیان خارج شدن افراد غیرنظامی را رد کردند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تحلیلی خبرآنلاین، تاریخ 10 اسفند 96، کد مطلب: 758992: www.khabaronline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
طرف داره فقط بهش حمله میکنه بعد میگن چرا داره میزنه اونا رو
چیکار کنه پس باهاشون؟
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
این آتش بس امیدواریم باعث فرار این تروریست ها از این منطقه نشود ، راه گریزی نباید برای این عناصر افراطی باز گذاشته بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین