پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶
10 محصول جدید دانش بنیان در زمینه فناوری اطلاعات (IT)، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت و سلامت، روز چهارشنبه در پارک علم و فناوری فارس در شیراز رونمایی شد.

شعار سال: 10 محصول جدید دانش بنیان در زمینه فناوری اطلاعات (IT)، نفت، گاز، پتروشیمی، کشاورزی، صنعت و سلامت، روز چهارشنبه در پارک علم و فناوری فارس در شیراز رونمایی شد. این محصول ها شامل دستگاه تصفیه آب با حداکثر بهره وری، دستگاه اندازه گیری همزمان فشار مویینگی و خواص الکتریکی، دستگاه پوسته پمپ تزریق گاز کلر، ایستارو که نوعی ویلچر جدید است که قابلیت ایستایی برای افراد معلول را دارد، فرستنده هوشمند شناور ویژه سکوهای نفت و گاز، سامانه تعاملی شخصی برای پایش یا مانیتورینگ سلامت انسان، هانی پات صنعتی، سامانه بیت کارت (نمونه ایرانی دستگاه خرید اقساطی و اعتباری) است.

هانی‌پات، یک منبع سیستم اطلاعاتی با اطلاعات کاذب است که برای مقابله با هکرها و کشف و جمع‌آوری فعالیت‌های غیرمجاز در شبکه‌های رایانه‌ای بر روی شبکه قرار می‌گیرد.

 خرید محصولات تولید فارس در اولویت مدیران باشد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از این 10 محصول اظهار داشت: این محصولات از بهره وری بالایی برخوردارند و نمونه بارزی از حرکت در مسیر اقتصاد مقاومتی است.

یدالله رحمانی افزود: استان فارس در چند سال اخیر رشد خوبی در حوزه شرکت های دانش بنیان داشته بگونه ای که از سال 1392 تا کنون واحدهای فناوری استان از 256 واحد به 713 واحد فناوری افزایش یافته و همچنین اشتغال مستقیم در این واحدها از یک هزار و 847 نفر به چهار هزار و 795 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: استان فارس از نیروی انسانی متخصص و موسسه های تحقیقاتی بسیاری برخوردار است لیکن جایگاه این استان در حوزه فناوری نوین و دانش بنیان باید بالاتر از سطح کنونی باشد.

رحمانی همچنین به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در استان فارس در حوزه فناوری اشاره و تاکید کرد: مراکز رشد استان در چهار سال گذشته از هفت مرکز به 21 مرکز افزایش پیدا کرده و همچنین فروش شرکت های دانش بنیان از 39 میلیارد تومان در سال به 615 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: محصولات دانش بنیان فارس از 150 محصول در سال 92 هم اینک به بیش از یک هزار و 100 محصول افزایش پیدا کرده و همچنین سهم استان فارس از سه درصد تولیدات ناخالص ملی به 3.4 رسیده است.

رحمانی، از مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی استان فارس خواست، در خریدهای خود محصولات تولید داخل استان را در اولویت قرار دهند و به شرکت های فعال در پارک علم و فناوری فارس نیز توصیه کرد بر فعالیت های فناورانه خود بیفزایند.

**هم افزایی فناورانه، نیاز امروز دانش ایرانی

رئیس پارک علم و فناوری فارس امروز (چهارشنبه) در حاشیه آیین رونمایی از این 10 محصول به خبرنگار ایرنا گفت: این محصولات توسط شرکت های مستقر در پارک علم و فناوری فارس، تولید و عرضه شده است.

فرید مُر، با اشاره به مشکلات حوزه فناوری های نوین در ایران اظهار داشت: اگر مقایسه و کنکاشی در حوزه علم و دانش از دو دهه پیش در جهان صورت گیرد متوجه خواهیم شد که علم رشته ای پاسخگوی جامعه امروز نیست و در عصر کنونی حرکت از رشته به سمت رشته های بین رشته ای هدایت شده است.

وی ادامه داد: در حوزه فناوری جدید نیز با چنین پدیده ای روبه رو هستیم و اینکه یک فناوری به تنهایی نمی تواند پاسخگو باشد بلکه باید هم افزایی فناورانه ایجاد شود در غیر این صورت نمی توانیم فعالیت های موثری در این زمینه داشته باشیم و محصولات بروز و کاربردی تولید کنیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبرخوان فن روز ، تاریخ انتشار 9 اسفند 96، کد مطلب: -، www.fannerooz.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
شیراز تونسته قطب بسیار خوبی در تولید علم در ایران باشه ، نباید تاثیر دانشگاه جامع شیراز را در این امر نادیده بگیریم
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
دولت تدبیر و امید واقعا برای افزایش کارهای دانش بنیان و استارتاپ ها قدم های بسیار خوبی برداشته که میتونه مرهمی بر اقتصاد بی جان کشور باشه
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین