پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۵۶۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
دانشجویان امروز در پرسمان دانشجویی دغدغه خود در مورد ارتباط صنعت و دانشگاه را با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان درمیان گذاشتند و صحبت‌هایی نیز در مورد واحدهای تولیدی راکد مطرح شد.

شعار سال: ظهر امروز جلسه مطالبات دانشجویی از رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در سالن جلسات دانشگاه آزاد زنجان برگزار شد.

این جلسه که با سئوال‌های متعددی از سوی دانشجویان همراه بود و دغدغه‌های دانشجویان از حلقه گمشده بین دانشگاه و صنعت را مطرح کردند و ناصر فغفوری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز توضیحاتی در مورد وضعیت صنعت استان و واحدهای تولیدی ارائه داد.

افتتاح کارخانه گلرنگ در سال 97

فغفوری در این جلسه از شروع به کار کردن کارخانه گلرنگ در پایان فروردین 97 خبر داد و گفت: سه کارخانه بزرگ مواد شوینده در زنجان از سال آینده شروع به کار خواهند کرد.

وی در ادامه از تغییر رویکرد عرضه و تقاضا در جامعه خبر داد و گفت: الان رویکرد عوض شده و محصولاتی را تولید خواهیم کرد که بازار آن را می‌خواهد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه در سال‌های گذشته محدودیت‌هایی برای اعطای مجوزهای نانوایی بوده است، تصریح کرد: محدویت‌ها سبب رانت خواری می‌شود ولی خوشبختانه برداشتن مجوز نانوایی از سوی وزیر جدید صنعت سبب شد تا هر کسی که مایل به تاسیس نانوایی باشد مجوز بگیرد‌.

وی افزایش پخت نان سنگک در جامعه را در کاهش بیماری‌های گوارشی موثر دانست و گفت: یکی از مهمترین پارامترهایی که در بیماری‌های گوارشی موثر است سبوس است که به خوبی جذب نان سنگک می‌شود.

فرش دومین پرچم‌دار استان زنجان

فغفوری در ادامه گریزی به وضعیت فرش استان زد و گفت: فرش جایگاه ویژه‌ای در استان دارد و بعد از چاقو پرچمدار دوم استان ‌است.

وی با بیان اینکه در گذشته 24 هزار بیمه فرشباف در استان وجود داشت: خوشبختانه بعد از پایش این عدد به به 11 هزار نفر بیمه رسید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان از تاسیس یک کارخانه رنگرزی صنعتی فرش در زنجان خبر داد و گفت: صادرات فرش استان امروزه به 7 تا 8 میلیون دلار رسیده است و نسبت به چند سال گذشته افزایش یافته است.

21 واحد تولیدی راکد

وی در واکنش به سئوالات دانشجویان مبنی بر اینکه شهرک‌های صنعتی استان راکد هستند، گفت: فقط 21 درصد واحدهای تولیدی استان راکد هستند و 14 واحد از این واحدها امکان برگشت ندارند.

فغفوری با بیان اینکه شهرک تخصصی روی حتی یک واحد تعطیلی نداریم، تصریح کرد: سیمان خمسه در دی ماه امسال بیش از ظرفیتش تولید داشته است.

وی با یک خبر به دانشجویان گفت: تا پایان دی ماه امسال یک واحد تولیدی به لیست واحدهای غیر فعال اضافه نشده است و این یک خبر خوبی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه نزدیک 10 واحد صنعنی تاثیرگذار امسال به گردونه تولید برگشته است، عنوان کرد: امروزه 110 هزار نفر لیست بیمه اجباری وجود دارد و همانطور که مستحضر هستید اغلب لیست نفرات بیمه اجباری در حوزه صنعت است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار 10اسفند 96، کدمطلب: 1669508 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۱
0
0
بیشتر واحد های تولیدی استان به دلیل فقدان اعتبار و نبود حمایت های لازم در حال تعطیلی و رکود میباشند
ا.ح75
ناشناس
Norway
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
عدم حمایت لازم از این واحد های تولیدی این هارا راکد کرده است ، وعده های دولت روحانی مبنی بر حمایت از تولید داخلی هنوز عملی نشده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین