پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۸
تابحال برایتان پیش آمده راه و روش کسی را بی چون و چرا بپذیرید و خودرا شیفته ی او بدانید؟ این همان کاریزمای شخصیتی است.

شعارسال: شخصیت کاریزماتیک، به کاراکتری گفته می شود که به سبب داشتن برخی ویژگی ها الگوی سایرین محسوب می شود و حتی می تواند برای آنها الهام بخش هم باشد.شخصیت های کاریزماتیک که در دنیا زیاد پیدا نمی شوند، افرادی هستند که می توانند با قدرت خود جمعیت زیادی را تحت تاثیر قرار دهند و آنها را به سمت و سوی خود جذب کنند.

کاریزما یک کلمه یونانی به معنای موهبت است و ماکس وبر، حقوق دان ، سیاستمدار ، اقتصاد دان ، و جامعه شناس ، برای اولین بار نظریه رهبری کاریزماتیک را در قرن نوزده مطرح کرد:

"رهبر کاریزماتیک کسی است که موفق به ایجاد رابطه ای اثر گذار، بدون استفاده از زور یا پاداش مالی میشود و توانائی الهام بخشی و تلقین پیروان را دارد .رابطه رهبران کاریزماتیک با پیروانشان رابطه مرید و مراد بوده و رهبران کاریزماتیک اغلب نمادی برای برخی ارزشها شمرده میشوند . پیروان رابطه ای عاطفی نسبت به رهبران داشته و کارهائی انجام میدهند که ماوراء هنجارهای پذیرفته شده در جامعه است"
افراد دارای کاریزما الهام بخش بوده، اعتماد به نفس دارند ، گرم و صمیمی هستند، شخصیتی تاثیر گذار ، دوست داشتنی و قابل اعتماد داشته ، و در کار و تجارت ، مردم دوست دارند با انها همکاری کنند ، ایده های آنان را می پذیرند و تحت تاثیر ایده های آنها قرار میگیرند

برای داشتن شخصیت کاریزماتیک باید ویژگی هایی را داشت که به آن ها اشاره میشود :

صدا

در اولین برخورد صدای شما می تواند تاثیر زیادی بر شنونده بگذارد و تا حدی به وی کمک کند تا شخصیت و کاراکتر شما را بشناسد.

صدای قاطع و باصلابت یکی از رکن های کاریزماتیک بودن است، چراکه لحن صحبت شما و نوع ریتمی که به حرف زدن خود می دهید، می تواند مخاطب را جذب یا دفع کند. پر واضح است که در این میان هر چه صدا زیباتر باشد، تاثیرگذاری اش هم بیشتر خواهد بود. و هم چنین وقتی ماهرانه صحبت کنید میتوانید امید وار باشید که توجه ها به سمت خود جلب کنید.

اعتماد به نفس

اعتماد به نفس یعنی توانمندی در انجام کارها با انگیزش درونی و به شکلی قاطع و محترمانه و بدون نگرانی از اینکه دیگران راجب ما چه فکری میکنند

نفوذ کلام یا فن بیان

همانطور که نوشتن اصولی داشت که در مدرسه با تمرین و در مدت زمانی معین آموختیم، سخنوری نیز به آموزش و تمرین نیازمند است و ما نمیتوانیم صرف اینکه توانمندی حرف زدن و خواندن مطالب را داریم خود را از کسب این مهارت بی نیاز بدانیم.

از جادوی کلام خود غافل نشوید!

مثبت اندیشی

و در آخر داشتن امید همیشگی و یافتن راه حل برای مشکلات ویژگی افراد کاریزماتیک است آنها هیچ وقت نا امید نمیشوند و نگاه عمقی تری به مسائل دارند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری شفاف، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1396، کدخبر: 454709، www.shafaf.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
چقدر خوبه که در شعار سال به این تعاریف کلیدی در علم سیاست پرداخته میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین