پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۶۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۷
بهترین شاخص برای سنجش خیانت یک مسئول از بیانات امیرالمومنین قابل احصا است؛ در این زمینه بیشتر بخوانید.

شعارسال: حضرت امیر (ع) درباره شاخص سنجش خیانت اقتصادی یک مسئول حکومتی فرمودند:

«دَخَلْتُ بِلَادَکُمْ بِاَشْمَالِی هَذِهِ وَ رِحْلَتِی وَ رَاحِلَتِی ها هِیَ فَاِنْ اَنَا خَرَجْتُ مِنْ بِلَادِکُمْ بِغَیْرِ مَا دَخَلْتُ فَاِنَّنِی مِنَ الْخَائِنِینَ»

با این لباسی که بر دوش دارم و این مرکبی که بر آن سوار هستم، داخل شهر شما شدم. پس اگر از شهرتان خارج شدم و به غیر از چیزهایی که با آن وارد شدم، چیز دیگری داشتم، همانا من از خیانتکاران هستم.

منبع: الغارات، ج 1، ص 68- وسائل الشیعه، ج 11، ص 83

طرح دو فوریتی «اعاده اموال نامشروع مسئولان» در مجلس شورای اسلامی در حال جمع آوری امضاست که تا کنون بیش از 100 نماینده مجلس این طرح را امضا کرده اند.

بر اساس این طرحقرار استکمیته ای 7 نفره اموال و دارایی تمام مسئولان دولتی و حکومتی از اول انقلاب تاکنونیعنی 40 سال گذشته را بررسی کند و هرگونه اموالیکه به شکل نامتعارف و نامشروع به مالکیت یک مسئول درآمده باشد، به نفع بیت المال ضبط و صرف 2 کار یعنی رفع فقر و اشتغالزایی جوانان شود.

در مقدمه توجیهی این طرح،یکی از دلایل طراحان دستورات دینی در این خصوص اعلام شده است که امید می رود با تصویب و اجرایاین طرح، اقدامی مبارک در بررسی اموال و قطع دست مسئولانی که به بیت‌المال تعدی کرده‌اند، به سرانجام برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت تحلیلی-خبری الف، تاریخ انتشار: 11 اسفند 1396، کدخبر: 3961210157، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
0
0
واقعا حیفه تو کشوری که دم از امام علی توش زده میشه به حرفاش عمل نشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین