پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۱۱۳۷۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷
مراسم ساماندهی و احیای درختان خیابان ولی عصر با حضور نجفی شهردار تهران و برخی اعضای شورای شهر تهران آغاز شد.

شعار سال: نخستین آیین درختکاری درسال ۹۶درپایتخت باحضورمسولان شهری آغاز شده و قرار است ۷۴۰درخت چنار درخیابان ولی عصر - قدیمی ترین خیابان پایتخت کاشته شود.

آیین درختکاری تا۸ روز اینده تا سالروز میلاد حضرت فاطمه (س) ادامه خواهد داشت.

خیابان ولی عصر پابتخت امروز ۹۶ ساله شد.

جشنواره 8 روزه درخت کاری پایتخت

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران از آغاز جشنواره 8 روزه درخت کاری پایتخت خبر داد و گفت : این جشنواره شهری از امروز جمعه 11 اسفند با نام حضرت ولی عصر (عج) در خیابان ولی عصر (عج) آغاز می شود و 18 اسفند با نام حضرت فاطمه زهرا (س) در بوستان بهشت مادران خاتمه می یابد.

امین عارف نیا افزود : البته فعالیت های مربوط به درخت کاری از جمله کاشت 740 درخت چنار در خیابان ولی عصر (عج) تا آخر اسفند ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شهروندان علاقه مند می توانند نسبت به دریافت نهال یا ارائه درخواست کاشت نهال در منازل خود از طریق ادارات فضای سبز منطقه محل سکونت خود اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه با اهتمام سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و همکاری واحدهای مربوطه در شهرداری تهران، اقدامات گسترده تری به این منظور تدارک دیده شده است، اظهار کرد: شهردار تهران بر توسعه فضای سبز شهری تاکید ویژه ای دارد و مجموعه برنامه هایی که به این منظور در تهران پیش بینی شده به تدبیر ایشان برنامه ریزی شده است.

عارف نیا با بیان اینکه در روز جمعه 11 اسفندعملیات اجرایی کاشت 740 درخت چنار در قالب طرح احیای درختان خیابان ولی عصر (عج) حد فاصل بزرگمهر تا طالقانی آغاز می شود، تصریح کرد : در این طرح که با حضور شهردار تهران برگزار می شود و هر 22 منطقه شهرداری تهران در آن مشارکت دارند و در شروع این برنامه حدود40 چنار 10 تا 12 ساله در این بخش از خیابان ولی عصر (عج) کاشته می شود.

وی با اشاره به اینکه در صبح روز شنبه 12 اسفند که تحت عنوان"درخت دانش" نام گذاری شده، وزیر آموزش و پرورش به همراه جمعی از دانش آموزان طرح شهردار مدرسه و دیگر دانش آموزان تهرانی در اردوگاه منظریه نسبت به کاشت درخت اقدام می کنند، اظهار کرد: صبح روز یکشنبه 13 اسفند که "درخت فرهنگ و هنر " نام گرفته، ضمن دعوت از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در محل باغ هنرمندان درخت می کارند.

عارف نیا با بیان اینکه در صبح روز دوشنبه 14 اسفند که تحت عنوان "درخت ایثار" نام گذاری شده، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران دعوت شده اند و خانواده های معظم شاهد و ایثارگر در بهشت زهرا (س) نسبت به کاشت درخت اقدام می کنند، تصریح کرد: صبح روز سه شنبه 15 اسفند که "درخت تدبیر" نام گرفته، مراسم ویژه روز درخت کاری با دعوت از ریاست محترم جمهوری و با حضور شهردار تهران در یکی از اراضی اطراف پایتخت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه در صبح روز چهارشنبه 16 اسفند که تحت عنوان "درخت امید" نام گذاری شده، ضمن دعوت از وزیر بهداشت، درمان و آموزش پرشکی، فعالان و گروه های مردم نهاد در محل بوستان ملک نسبت به کاشت درخت اقدام می کنند، اظهار کرد: صبح روز پنجشنبه 17 اسفند که تحت عنوان "درخت صلح و دوستی" نام گرفته، سفرای مقیم تهران در بوستان نوروز درخت می کارند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه صبح روز جمعه 18 اسفند و آخرین روز کارناوال درخت کاری به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) تحت عنوان "درخت مادر" نام گذاری شده، تصریح کرد: در این روز با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری، خانواده های تهرانی با محوریت مادران، نسبت به کاشت درخت در بوستان بهشت مادران اقدام می کنند.

عارف نیا در پایان با تاکید بر اینکه از آغاز ساخت و درخت کاری خیابان 18 کیلومتری ولی عصر (عج) به عنوان طولانی ترین خیابان کشورمان و خاورمیانه نزدیک به 90 سال سپری می شود، خاطرنشان کرد: خیابان خاطره انگیز ولی عصر (عج) علاوه بر ویژگی های طبیعی و آثار مثبت محیط زیستی از نظر احساسی و عاطفی نیز برای مردم تهران از جایگاه ویژه ای برخوردار است و تهرانی ها علاقه زیادی نسبت به این خیابان و درخت های چنار آن دارند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری شهر نگاران ، تاریخ انتشار 11اسفند 96، کدمطلب: 2164، www.shahrnegaran.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۳
0
0
خیابان ولیعصر یک خیابان معمولی نیست بلکه بلند ترین خیابان خاورمیانه است و به خودی خود یک سوژه گردشگریست و باید برای زیبایی و طراوت ان تلاش ویژه ای کرد
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین