پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۷۹۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با احداث راه آهن چابهار -زاهدان - میلک، یک مسیر ترانزیتی ریلی از دریای عمان تا کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد شد که توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و منطقه را در پی دارد.

شعارسال: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با احداث راه آهن چابهار -زاهدان - میلک، یک مسیر ترانزیتی ریلی از دریای عمان تا کشورهای آسیای میانه ایجاد خواهد شد که توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و منطقه را در پی دارد.

سید دانیال محبی سحرگاه امروز به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت اجرای پروژه‌ها در مناطق جنوبی استان، از قطعات مختلف پروژه راه آهن چابهار - زاهدان -میلک بازدید کرد.

وی گفت: طول مسیر این پروژه ٦١٠ کیلومتر از دروازه شرقی اسکله شهید بهشتی چابهار واقع در دریای عمان آغاز شده و با عبور از شهرهای نیکشهر، ایرانشهر و خاش در نهایت به زاهدان متصل می شود.

استاندار با بیان اینکه اجرای این طرح یکی از برنامه های مهم در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، اهداف اصلی این طرح را ایجاد کریدور ریلی شرق کشور، اتصال بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور به شبکه ریلی، کمک به توسعه سواحل مکران، اتصال کشورهای آسیای میانه و افغانستان به آبهای آزاد و ایجاد بستر مناسب برای توسعه و رشد اقتصادی استان و منطقه برشمرد.

محبی مبلغ اولیه قرارداد احداث این طرح را ٢ هزار و ٤١ میلیارد تومان ذکر کرد و ادامه داد: این پروژه دارای ٨ قطعه است که عملیات اجرایی ٦ قطعه از آن پیشرفت فیزیکی ٤٢درصد در بخش زیرسازی دارد.

استاندار با بیان اینکه عملیات اجرای این پروژه با تاخیر شروع شده است، اتمام این قطعه را در موعد مقرر خواستار شد و گفت: هیچ بهانه ای را برای تاخیر در اجرای پروژه راه آهن نمی پذیرم.

وی همچنین از معاون عمرانی استانداری و فرماندار خاش خواست مشکلات پیش روی این قطعه را بصورت ویژه بررسی و رفع کنند.

قطعه ٧ پروژه راه آهن چابهار-زاهدان در محدوده شهرستان خاش به طول ٧٠ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ٩ و ٨٨ صدم درصد در حال اجرا است.

پیشرفت زیرسازی این قطعه حدود ١٤درصد است که تا اسفند سال ٩٧ به پایان خواهد رسید.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1396، کدخبر: 599679، www.ilnanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۲
0
0
ایجاد راه آهن و شریان های جابجایی در استان میتواند زمینه را برای پیشرفت تجارت و اشتغال برای جوانان استان فراهم کند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین