پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۸۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۷ گونه حیات‌وحش این استان در معرض خطر هستند.

شعارسال: مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر ۱۷ گونه حیات‌وحش این استان در معرض خطر هستند.

محمد خداپرست تصریح کرد: ۴۷ گونه پستانداران، ۲۶۱ گونه پرندگان، ۲۹ گونه خزندگان، هشت گونه دوزیستان و ۱۹ گونه ماهیان در عرصه‌های زیستی این استان حیات دارند.

وی افزود: در سال جاری حفاظت ویژه از خرس قهوه‌ای و غاز پیشانی‌سفید عملیاتی شد و با این وجود برای حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش ضروری است جوامع بومی محلی مشارکت کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست استان با تأکید به اینکه یکی از مهم‌ترین ضرورت‌های حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش، توسعه مناطق حفاظت‌شده است، ادامه داد: این در حالی است که کل مناطق حفاظت‌شده استان شامل ۷.۸ درصد از مساحت استان است.

وی افزود: این در حالی است که متوسط کشوری ۱۰.۵ درصد از مساحت است و ضروری است مناطق تحت حفاظت را افزایش دهیم.

به گفته خداپرست کل مناطق شکارممنوع استان نیز شامل ۱۷.۵ درصد از مساحت استان است که ضروری است با هدف صیانت از حیات گونه‌های در معرض تهدید افزایش یابد.

وی همچنین به ضرورت اعمال برخی محدودیت‌ها در شکار گونه‌های حیات‌وحش تأکید کرد و بیان داشت: به ویژه شکار گونه‌های در معرض خطر ممنوع بوده و با متخلفان برخورد می‌شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1396، کدخبر: 4241465، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
اقا واقعا عجیبه که محیط زیست در ایران به یکی از پیش پا افتاده ترین مسائل بدل شده در حالی که سرایه گذاری در این بخش و نجات ان میتونه در اینده مارو یکی از قدرتمند ترین کشورها بکنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین