پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۳۸۰۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
استاندار سمنان بابیان اینکه جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی در استان به سمت بخش خصوصی است، گفت: شرایط برای جذب سرمایه‌گذار در سال آتی تسهیل می‌شود.

شعارسال: استاندار سمنان بابیان اینکه جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی در استان به سمت بخش خصوصی است، گفت: شرایط برای جذب سرمایه‌گذار در سال آتی تسهیل می‌شود.

سید شهاب‌الدین چاووشی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان که پیش از ظهر شنبه در سالن مدیریت بحران استانداری برگزار شد، ضمن بیان اینکه جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی در استان به سمت بخش خصوصی است، تأکید داشت: خوشبختانه در دو سال اخیر اقدامات خوبی برای جذب سرمایه‌گذاران صورت گرفته که تسهیل برای شرایط سرمایه‌گذاری یکی از آن‌ها است و ما تعهد می‌کنیم این امر در سال آتی نیز پیگیری شود.

وی افزود: بر اساس آمایش سرزمینی اولویت ما این است که سرمایه‌گذاری را ابتدا به استان جذب و سپس برحسب داشته‌های هر منطقه و نیاز بومی آن طرح‌های اقتصاد مقاومتی را اجرا کنیم و این سیاست استانداری سمنان در مقوله تحقق شعار است محسوب می‌شود.

استاندار سمنان به‌ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بومی نیز اشاره کرد و گفت: این استان ازنظر نیروی انسانی، شرایط بسیار خوبی را دارد و لذا با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از نیروی کار می‌توان برای رفع نیاز بومی هر منطقه اقدام شایانی را صورت داد.

* استان سمنان با خشکسالی روبرو است

چاووشی همچنین خواستار تسهیل بیشتر شرایط حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در مقوله تولید استان شد و تأکید کرد: اگر خروجی نشست‌های اقتصاد مقاومتی به جذب و حمایت از سرمایه بدل شود می‌توانیم بگوییم که این نشست‌ها موفق بوده و لذا باید نگاهمان را به تسهیل شرایط حضور سرمایه‌گذاران تغییر دهیم.

وی افزود: متأسفانه شرایط اما به‌گونه‌ای رقم خورده که هنوز به شناخت کافی از موانع تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی دست نیافته‌ایم، از سویی دشمن هرروز باقیمت ارز بازی و اقتصاد کشور را دچار چالش می‌کند که باید با اقتصاد مقاومتی جلوی آن ایستاد و از سوی دیگر کشور و استان سمنان با مشکلاتی نظیر کم‌آبی و خشک‌سالی روبرو است که مجموع عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهد تا تلاشمان را برای برون‌رفت از این وضعیت بیشتر کنیم.

استاندار سمنان بابیان اینکه ظرفیت‌ها باید برای تحقق سیاست اقتصاد مقاومتی شناسایی شود، گفت: راه برون‌رفت از مشکلات اقتصاد مقاومتی اما ابتدا باید ظرفیت‌های تحقق آن شناسایی و سپس برای رفع موانع تولید اقدام کنیم.

چاووشی خواستار رفع موانع اشتغال آفرینی شد و تأکید کرد: تمام دستگاه‌های ذی‌ربط به این موضوع باید به میدان بیایند تا شاهد اشتغال‌زایی باشیم و این امر جز در سایه همراهی و خرد جمعی حاصل نخواهد شد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 12 اسفند 1396، کدخبر: 4241903، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
خب این خیلی خوبه ، بخش خصوصی میتونه نجات دهنده اقتصاد کشور باشه اگه سرمایه گذاری های این بخش بیشتر بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین