پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۱۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
زمزمه‌هایی از مسئولین دانشگاه تربت جام به گوش می‌رسد که بناست بخشی از فضای دانشگاه که در مجاورت مزار گلگون شهدا قرار دارد را به تالار عروسی مبدل کنند.

شعار سال: در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم که افتخارات و سربلندی آن مدیون خون شهدایی است که خالصانه و خاشعانه سینه سترگ خود را در مقابل دشمن بعثی تا به دندان مسلح، سپر کردند.

اکنون که توانسته‌ایم دستاورد‌های عظیم در حوزه علمی، صنعتی، نظامی و هسته‌ای را به دست بیاوریم، باید خود را مدیون خون شهدا بدانیم و برای حفظ انقلاب و ارزش‌ها سنگ تمام بگذاریم.

میهمانی لاله‌ها افتخاری بزرگ است که نصیب همگان نمی‌شود، حال اگر افرادی منزلت و جایگاه لاله‌ها را ندانند چه باید کرد؟

دانشگاه آزاد واحد تربت جام در سال 88 میزبان دو شهید گمنامی شد که نور چشم و افتخار این دانشگاه بودند ولی امروز زمزمه‌هایی از مسئولین این دانشگاه به گوش می‌رسد که بناست بخشی از فضای دانشگاه که در مجاورت مزار گلگون شهدا قرار دارد را به تالار عروسی مبدل کنند.

کمپینی تحت عنوان «شهدا شرمنده‌ایم» در فضای دانشگاه آزاد واحد تربت جام شکل گرفته و دانشجویان با فراگیر کردن این کمپین در صدد هستند اعتراض خود را به گوش مسئولین برسانند.


در راستای اقدامات صورت گرفته توسط مسئولین این دانشگاه به گفت‌و‌گو با عارف خاکی، فرمانده حوزه شهید خزایی دانشگاه آزاد واحد تربت جام نشستیم که مشروح آن به شرح ذیل است:

واگذاری سلف دانشگاه به بهای چه؟!

خاکی، با بیان اینکه از سه هفته گذشته شاهد کشیده شدن فنس در فضای سلف دانشگاه بودیم که تعجب دانشجویان را در پی داشت، از همین رو به عنوان نماینده دانشجویان علت این اقدام را از مسئول فرهنگی دانشگاه جویا شدیم.

دانشگاه در بحران مالی به سر می‌برد و اختلاس‌هایی که سال گذشته در این دانشگاه صورت پذیرفته بود بودجه دانشگاه را کاهش داده است، اعلام شد که سلف دانشگاه واگذار شده و بناست به مجتمع فرهنگی مبدل شود.

اوایل هفته جاری زمزمه‌های تبدیل شدن سلف دانشگاه به تالار عروسی به گوش دانشجویان رسید؛ با توجه به اینکه مزار شهدا با سلف دانشگاه تنها 30 متر فاصله دارد، ما به عنوان نماینده سایر دانشجویان و بسیج دانشگاه با این عمل مخالفیم و اگر این اقدام صورت پذیرد با آن برخورد جدی می‌کنیم.

مسئولین دانشگاه بر این باور هستند که مجوز تبدیل سلف را به مجتمع فرهنگی اخذ کرده‌اند، بناست برنامه‌های این مجتمع از ساعت 19 شب به بعد باشد و از ساز و آواز در این مکان استفاده نشود.

همه چیز برای ساخت تالار عروسی مهیا می‌شود...
اگرچه مسئولین اصرار به موضع خود دارند و می‌گویند که این مکان به تالار تبدیل نمی‌شود ولی شاهد رنگ آموزی سلف و جدا کردن بخش خانم‌ها و آقایان سلف از یکدیگر هستیم.

درصورتی که این اقدام توسط مسئولین دانشگاه صورت پذیرد، ما دانشجویان انقلابی در محوطه دانشگاه می‌نشینیم و اجازه هتک حرمت به ساحت مقدس شهدا را نمی‌دهیم.

شهدا به گردن تمامی ما حق دارند، اما متاسفانه مسئولین دانشگاه آزاد تربت جام هیچ کاری برای مزار شهدا نکرده‌اند و بودجه‌ای برای بهسازی آن اختصاص نمی‌دهند، این در حالی است که ما به عنوان سرباز اعلام کرده‌‌ایم که با بودجه شخصی و حداقلی خود آماده‌ایم یادبودی در خور و شایسته برای شهدای تدفین شده در دانشگاه بسازیم. بدون شک هرکه روی خون شهدا پا بگذارد، زمین می‌خورد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ 10 اسفند 96، کد مطلب: 670102: www.snn.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۶
0
0
در زمان پیامبر در مساجد مراسم عروسی برگذار میشد و چه چیزی بهتر از اینکه مراسم ازدواج دو زوج جوان در کنار یک فضای روحانی و معنوی برگذار شود؟
چرا متحجرانه برخورد میکنیم
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین