پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۲۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
استاندار آذربایجان شرقی برضرورت جدی گرفتن نقش فضای مجازی در تعلیم و تربیت تاکید کرد.

شعارسال: استاندار آذربایجان شرقی برضرورت جدی گرفتن نقش فضای مجازی در تعلیم و تربیت تاکید کرد.

مجید خدابخش عصر امروز درمراسم تجلیل ازنخبگان فرهنگی و دانش آموز اظهار داشت: امروزه معلمان در کلاس با پدیده‌ای به نام فرزندان طلاق مواجه هستند موضوعی که شاید 15 سال قبل به صورت جدی مطرح نبود و لذا معلمان کار سختی در کلاس دارند و نگاه جدید به این موضوع لازم است.

وی افزود:شیوه‌های تعلیم و تربیت در دنیا به صورت تدریجی در حال تغییر است و نقش فضای مجازی در تعلیم و تربیت باید جدی گرفته شود و در این جا از معلمان می‌خواهم تا در درس پژوهی‌ها روی این موضوع بیشتر بررسی کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه شهر تبریز همیشه شهر اولین‌ها بوده و حتی اولین مدرسه در تبریز ساخته شده و بعد به دیگر مناطق ایران وارد شده است، ابراز کرد: در حال حاضر به دنبال این هستیم که رشته‌ای برای دانش آموزان ایجاد کنیم تا دانش تجاربشان افزایش یابد و این در حالی است که در سال 1308 اولین مدرسه تجارت کشور ایران در تبریز تأسیس شد.

وی در ادامه گفت: وقتی موضوع تربیت مطرح می‌شود همه نگاه‌ها به سمت آموزش و پرورش است که این به نظر من اشتباه بزرگی است برای این که خانواده به عنوان اولین کانون، عهده دار تربیت فرزندان است.

استاندار آذربایجان شرقی ابراز کرد: البته آموزش و پرورش ابزار قدرتمندی برای تعلیم و تربیت در جامعه است ولی نقش اول و مهم در این رابطه را خانوده ایفا می‌کنند و اگر نارسایی در خانه و جامعه بود وظیفه آموزش و پرورش است که این نارسایی‌ها را مدیریت و تعدیل کند و کار فوق‌العاده سختی است.

خدابخش با بیان این که وقتی تربیت خانه و مدرسه در تقابل هم قرار می‌گیرند و با هم همخوانی ندارند وظیفه معلمان سخت‌تر می‌شود، ادامه داد: بر اساس نظرسنجی در کشور، معلمان همچنان مورد اعتمادترین قشر جامعه هستند واین سرمایه بزرگی برای آموزش و پرورش است.

وی افزود: ممالکی که قدرت فرآوری داشته باشند و بتوانند ماده اولیه را به ارزش افزوده تبدیل کنند کشورهای موفقی هستند و اگر این ارزش افزوده، تربیت انسان سالم و کارآمد و اثرگذار باشد ارزشش بیشتر خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: بیشتر مردم کشور ژاپن در 100سال گذشته مانند داعشی های امروزی رفتار می‌کردند ولی در حال حاضر حدود 200 میلیارد دلار صادرات در سال دارند که اگر علت را جویا شویم می‌بینیم که تنها با اتکا به نظام تعلیم و تربیت توانسته‌اند از دوره وحشی گری به تربیت انسان‌های متفکر، خلاق، مولد و خیرخواه برسند.

وی با بیان این که استان آذربایجان شرقی در بحث خیرین نیز، اولین است، گفت: خیرین بزرگوار مردانی آذرها برای آذربایجان خدمات شایسته و فراموش نشدنی کرده‌اند و یکی از این نمونه‌ها، خرید 550 تخت بیمارستان به ارزش 100 میلیارد برای بیمارستان کودکان در شهرک خاوران است که به زودی به این بیمارستان تحویل داده می‌شود.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: البته این خیرین بزرگوار 120 واحد همراه سرا برای همراهان بیمار این بیمارستان نیز تأسیس کرده‌اند که همگی این که نشان از طهارت و سلامت قلب است و رسالت اصلی قرآن و انبیاء نیز طهارت قلب است.

خدابخش با بیان این که خداوند تاکید دارد تا کارهای خیر را به صورت دسته جمعی انجام دهیم تا عدالت برقرا شود، ادامه داد: ما هم وظیفه داریم تا در راستای برقراری عدالت از خیرین و کسانی که تمکن مالی دارند بهره گرفته و امکانات را بین مدارس محروم توزیع کنیم و قطعاً این کار تربیتی و اثرگذاری است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 14 اسفند 1396، کدخبر: 1672123، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
تازه جدی گرفته شود؟اقا این فضای مجازیتون تموم ایمان و اعتقاد مردمو گرفت برد! تربیت ها زیر سوال رفته! کجا کارین؟
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین