پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۳۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
رئیس کمیسیون کشاوزی مجلس با اشار به مضرات مصرف محصولات تراریخته گفت: متاسفانه تراریخته‌ها بدون کنترل و نام و نشان در بازار وجود دارد که ما از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواستیم تا با ارسال پرونده به قوه قضائیه نسبت به برخورد با متخلفان اقدام کند.

شعار سال: علی اکبری با اشاره به واردات زیاد محصولات تراریخته به داخل کشور اظهار کرد: ما در مجلس با تصویب قانونوارداتمحصولات تراریخته را تابع شرایط و مقررات کردیم اما متاسفانه اینقانونتا‌کنون اجرا نشده است.

وی با بیان اینکه واردات محصولات تراریخته ممنوع نیست و مجوز واردات آن باوزارت جهاد کشاورزیاست، افزود: طبق قانون واردات هرگونه محصولات تراریخته باید با نام و نشان و داشتن برچسب تراریخته بر روی آن باشد؛ به عبارت دیگر تراریخته بودن محصول به اطلاع مردم رسانده شود.

رئیس کمیسیون کشاوزی، آب ومنابع طبیعیمجلس تاکید کرد: به رغم آنکه در بازار محصولات تراریخته وجود دارد و این محصولات مرتب وارد می شود اما ما هنوز در میادین و مغازه‌ها بر روی این محصولات برچسب تراریخته بودن را ندیدیم.

اکبری با بیان اینکه مسئولان باید قانون مصوب مجلس را اجرا کنند، متذکر شد: در کشورهای تولید‌کننده محصولات تراریخته، با حساسیت این محصولات مصرف می‌شود و در بسیاری از کشورها، اشتیاقی برای مصرف این محصولات وجود ندارد.

وی به افکارنیوز گفت: مضرات مصرف این محصولات در طول زمان مشخص می‌شود و به همین دلیل کشورها دست به عصا حرکت می‌کنند.

نماینده بجنورد در مجلسشورای اسلامیبا اشاره به اقدامات کمیسیونکشاورزیمجلس برای اجرای قانون مذکور و اطلاع‌رسانی درباره تراریخته بودن محصولات گفت: ما از مسئولان امر از جمله وزارتجهاد کشاورزیووزارت بهداشتبرای توضیح در این زمینه به کمیسیون دعوت کردیم و حتی به کمیسیون اصل 90 مجلس هم نامه نوشتیم تا آنها هم ورود و پیگیری کنند.

اکبری با اشاره به محتوای برنامه ششم توسعه در خصوص محصولات تراریخته گفت: کمیسیون اصل 90 مجلس باید با اعمال ماده 236 آئین نامه داخلی مجلس ازدستگاه قضاییبخواهد تا با متخلفان عدم اجرای قانون برخورد کنند.

طبق این ماده هر گاه حداقل 10 نفر از نمایندگان یا هر کدام از کمیسیون‌ها، عدم رعایت شؤونات و نقض یا استنکاف از اجرای قانون یا اجرای ناقص قانون توسطرئیس‌جمهور یا وزیر یا مسؤولان دستگاه‌های زیرمجموعه آنان را اعلام کنند، موضوع بلافاصله از طریق هیئت رئیسه جهت رسیدگی به کمیسیون ذی‌ربط ارجاع می‌‌شود.

کمیسیون حداکثر ظرف 10 روز موضوع را رسیدگی و در صورت وارد بودن با اظهارنظر صریح، گزارش خود را از طریق هیئت رئیسه به مجلس ارائه می‌دهد؛ چنانچه نظر مجلس بر تأیید گزارش باشد موضوع جهت رسیدگی بهقوه قضائیهو سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال می‌شود تا خارج از نوبت و بدون تشریفات دادرسی رسیدگی کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 اسفند 96، کد مطلب: 1670582: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۵
0
0
یعنی واقعا احساس میکنم که اوج ذلت یه ملت باید باشه که بعه تعداد زیاد و به طور بی نام و نشون محصولات تراریخته رو وارد کنه از کشورای دیگه...نمیدونم چی بگم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین