پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۴۴۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴ بار مشاهده یوزپلنگ در این منطقه به ثبت رسیده است.

شعارسال: مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان از مشاهده چهار قلاده یوزپلنگ در پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: از ابتدای سال ۱۴ بار مشاهده یوزپلنگ در این منطقه به ثبت رسیده است.

عباسعلی دامنگیر ضمن بیان اینکه صبح دوشنبه مأموران اجرایی پارک ملی توران شاهرود توانستند با دوربین چهار قلاده یوزپلنگ را مشاهده و تصویر آن‌ها را ثبت کنند، ابراز داشت: محیط‌بان‌ها در مرحله اول سه توله یوزپلنگ را دیدند و بعد از اندکی مادر آن‌ها در شرایطی که مشخصاً از شکار بازگشته بود، مشاهده شد.

وی بابیان اینکه پارک ملی توران شاهرود ازنظر تنوع زیستی بسیار غنی است، افزود: از ابتدای سال جاری مشاهده این‌گونه ارزشمند ۱۴ بار به ثبت رسید که از این تعداد شش بار به‌صورت مستقیم و هشت بار توسط دوربین رؤیت شد.

مدیرکل محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه از ابتدای سال جاری ۳۱ قلاده یوزپلنگ مشاهده‌شده است، ابراز داشت: درجایی که حیوانات علفخوار به‌وفور وجود داشته باشد و حفاظت درستی از آن‌ها صورت گیرد حضور حیوانات گوشت‌خوار حتمی است و برای حفظ چرخه حیات‌وحش این مهم می‌طلبد تا حفاظت از یوزپلنگ و پلنگ با جدیت بیشتری پیگیری شود.

دامن‌گیر اضافه کرد: از طبیعت دوستان و جوامع بومی و محلی انتظار می‌رود با توجه به اهمیت حفاظت از محیط‌زیست در مواجه با حیوانات گوشت‌خوار ضمن حفظ آرامش عکس‌العمل خاصی را از خود نشان ندهند و در اولین فرصت یگان حفاظت محیط‌زیست را در جزیان مشاهدات خود قرار دهند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1396، کدخبر: 4244633، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
یا باید بشینیم دعا دعا کنیم که این قلاده یوزپلنگ ها کشته نشند یا باید اقداماتی برای حفاطت از اینها انجام بدیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
قبل از اینکه این ها آسیبی ببینند باید تمهیداتی گرفته شه تا از این موجودات به طور کامل حفاظت بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین