پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۴۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳
امام جمعه زنجان گفت: خدمات کمیته امداد مایه دلخوشی جامعه بوده و افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های این نهاد حاصل کارکرد موثر این نهاد در حوزه فقر زدائی بوده است.

شعارسال: امام جمعه زنجان گفت: خدمات کمیته امداد مایه دلخوشی جامعه بوده و افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های این نهاد حاصل کارکرد موثر این نهاد در حوزه فقر زدائی بوده است.

کارکنان کمیته امداد استان زنجان به مناسبت 14 اسفند سالروز تاسیس این نهاد با نماینده ولی فقیه استان زنجان و امام جمعه شهر زنجان دیدار کردند.

آیت‌الله علی خاتمی، نماینده ولی فقیه در استان زنجان در این دیدار با تبریک سالروز تاسیس کمیته امداد به فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: تدبیر و اندیشه امام راحل در تاسیس کمیته امداد 22 روز پس از پیروزی انقلاب آثار و کارکردهای این نهاد مقدس را به خوبی نشان داده و منشا خیر و برکات برای جامعه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شان و منزلت اجتماعی انسان مهم‌ترین وجه شخصیتی هر فردی محسوب می شود، افزود: آثار و برکات خدمات کمیته امداد در طول فعالیت این نهاد بر هیچ کس پوشیده نیست که مهمترین آن احیای عزت نفس نیازمندان است.

خاتمی با بیان اینکه کم کردن آمار نیازمندان از اهداف متعالی و ارزشمند کمیته امداد است، ادامه داد: اقدامات کمیته امداد در خدمت رسانی به نیازمندان به ویژه در بخش مسکن و اشتغال قابل تقدیر است.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه قدم‌های خوب و موثری توسط کمیته امداد استان زنجان در تحقق اهداف بلند این نهاد در حوزه محرومیت زدائی برداشته شده است، گفت: خدمات کمیته امداد مایه دلخوشی جامعه بوده و افزایش مشارکت مردم در برنامه‌های این نهاد حاصل کارکرد موثر این نهاد در حوزه فقرزدایی بوده است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات مناسب کمیته امداد در حوزه مشارکت‌های مردمی به ویژه مسجدمحوری و ایجاد مراکز نیکوکاری افزود: اقدامات کمیته امداد در ساماندهی فعالیتهای خیرخواهانه مساجد در قالب مراکز نیکوکاری اقدام ارزشمندی است که موجب تشویق و ترغیب خیران برای کمک به نیازمندان می شود.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه کمیته امداد در کنار انجام وظیفه اداری نوعی عبادت نیز محسوب می شود، ادامه داد: برنامه‌های کمیته امداد در حوزه توانمندسازی نشان می‌دهد با مطالعه و شناخت می‌توان خدمات خوبی ارائه کرد که این موضوع در کارکردهای این نهاد به خوبی ملموس است.

هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در این جلسه گفت: کمیته امداد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی منشا خیر و اثر در کشور و بال عاطفی نظام در صدور فرهنگ نوعدوستی و همدلی به خارج از مرزها است.

وی با تاکید برضرورت اعتماد آفرینی به عنوان رویکرد اصلی کمیته امداد افزود: اعتماد آفرینی در جامعه به منظور افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد به عنوان یک تشکیلات الهی با هدف نورانی مهمترین رویکرد این نهاد است.

صفری با اشاره به فرمایش بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در خصوص توجه به محرومان «من گمان نمی‌کنم هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به محرومان وجود داشته باشد» گفت: ایجاد فضای سبقت در خیرات در جامعه با هدف همگانی شدن فیض خدمت به نیازمندان با نگاه الهی به کار وظیفه اصلی ما در کمیته امداد است.

وی کار کمیته امداد را ترویج نوعدوستی و زمینه سازی برای کمک به نیازمندان دانست و افزود:کار کمیته امداد در حوزه رسیدگی به نیازمندان بسیار ارزشمند چرا که در هیچ دین و مذهبی فرهنگ نوعدوستی مذمت نشده بلکه برآن تاکید شده است.

صفری ادامه داد: دین اسلام دین مهربانی و الفت بوده و وظیفه ما به عنوان امدادگر در نهاد انقلابی کمیته امداد، ترویج مهربانی و سنت‌های حسنه با تاسی به ائمه اطهار و امامان معصوم(ع) با هدف شکل‌گیری ایمان در کنار عمل صالح است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1396، کدخبر: 1673452، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
کمیته امداد در چندسال اخیر خیلی خوب کار کرده و حمایت های خیلی خوبی از خانوار های کم درآمد و ضعیف داشته ؛ حمایت های دولت امیدواریم بیشتر از این هم بشه
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین