سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، انگلیس، آلمان و ایالات متحده بر توسعه کشتی‌های بزرگ جهت حمل بار و مسافر تمرکز یافتند.

شعارسال: تاریخ کشتی‌های هوایی نیز همانند بالن‌ها در فرانسه آغاز می‌شود. پس از اختراع بالن هوای داغ در ۱۷۸۳، یک افسر فرانسوی یک کشتی هوایی طراحی کرد که همانند بالن بود، اما قابلیت هدایت پذیری داشت. در سال ۱۸۷۴، او یک کشتی هوایی طراحی کرد که پوششی کشیده، سکان هدایت و پروانه ملخی داشت. گرچه وی ایده خود را با نقشه‌های زیاد مستند ساخت، اما طرحش هرگز به مرحله ساخت نرسید.

در سال ۱۸۵۲، یک مهندس فرانسوی دیگر، یک کشتی هوایی ساخت که بالنی پر شده از گاز هیدروژن داشت و با موتور ۱۶۰ کیلو گرمی ۳ اسب بخارش می‌توانست با سرعت ۹ کیلومتر در ساعت پرواز کند. نخستین کشتی هوایی موفق در سال ۱۸۸۴ توس دو مهندس فرانسوی ساخت شد که با موتور ملخی ۹ اسب بخاری اش می‌توانست با سرعت ۲۴ کیلومتر در ساعت پرواز نماید.

در سال ۱۸۹۵ نخستین کشتی هوایی قابل توجه در آلمان ساخته شد که با دو موتور ۱۵ اسب بخاری اش می‌توانست به سرعت ۴۲ کیلومتر در ساعت دست یابد. توسعه این کشتی‌ها در آلمان با شروع جنگ جهانی اول برای این کشور برتری نظامی به همراه داشت.

در طول دهه ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰، انگلیس، آلمان و ایالات متحده بر توسعه کشتی‌های بزرگ جهت حمل بار و مسافر تمرکز یافتند. ایالات متحده در پر کردن بالن کشتی‌ها از گاز هلیم استفاده می‌کرد که بر خلاف هیدروژن قابل اشتعال نبود. به دلیل کمبود گاز هلیم، آمریکا صادرات این گاز را به کشور‌های دیگر ممنوع کرد و در نتیجه سایر کشور‌ها به ناچار ار همان گاز هیدروژن در تولید کشتی‌های هوایی استفاده می‌کردند. مشکل اشتعال گاز هیدروژن در کشتی‌های سایر کشور‌ها حوادث زیادی را در پی داشت و تلفات زیادی بر جای گذاشت از این رو دوران اوج کشتی‌های هوایی بزرگ به سرعت به پایان رسید.

پرواز کشتی هوایی آلمانی زپلین بر فراز منهتن در سال 1936

بازگشت بالن هوایی از پرواز بر فراز پورتلند در سال 1905

پرواز یک کشتی هوایی بر فراز کاخ سفید در سال 1906

کشتی هوایی بالدوین در نیویورک سال 1907

کشتی هوایی فرانسوی در سال 1907

کشتی هوایی زپلین در سال 1908

فضای داخلی کشتی هوایی R100

فضای داخلی کشتی هوایی R100

کشتی هوایی هیدنبرگ پیش از برخاستن

سالن غذاخوری کشتی هوایی هیدنبرگ

نمایی از جایگیری اتاق ها در یک کشتی هوایی

نمایی از جایگیری اتاق ها در یک کشتی هوایی

فضای داخلی کشتی هوایی R100

کشتی هوایی کلمنت بایر در آشیانه در سال 1908

کشتی هوایی آمریکا در سال 1910

کشتی ها، هواپیما ها و کشتی های هوایی در سال 1922

کشتی هوایی نورگ بر فراز نروژ در سال 1926

کشتی هوایی بزرگ زپلین آلمان در نیوجرسی آمریکا در سال 1929

پرواز کشتی هوایی زپلین بر فراز توکیو در سال 1929

کشتی هوایی R33 انگلیس در سال 1926

سوار شدن نیروهای انگلیسی به کشتی هوایی در سال 1920

حادثه برای کشتی هوایی آمریکا در سال 1926

پرواز کشتی هوایی آمریکایی بر فراز واشنگتن در سال 1931

مسافران در سالن غذاخوری کشتی هوایی هیدنبرگ در سال 1936

بدنه داخلی کشتی هوایی آمریکایی در سال 1933

پرواز زپلین بر فراز بیت المقدس در سال 1931

مکانیک کشتی هوایی زپلین در سال 1933

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری فردا ، تاریخ انتشار: 15 اسفند 1396 ، کدخبر: 790727 ، www.fardanews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
0
0
کشتی های هوایی ای که با هلیوم پر میشوند خطر بسیار کم تری نسبت به بقیه داشته اند
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۲/۲۸
0
0
این سفر ها چندان هم که تبلیغ میشد برای همه امن نبوده است
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین