پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۳۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صادرات غیرنفتی از بنادر استان بوشهر به قطر ۲۳۵ درصد افزایش یافت.

شعارسال: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: صادرات غیرنفتی از بنادر استان بوشهر به قطر ۲۳۵ درصد افزایش یافت.

سید حسین حسینی محمدی ظهر سه‌شنبه در حاشیه سومین نشست میز ملی محصولات پتروشیمی در عسلویه اظهار داشت: این نشست به میزبانی منطقه ویژه پارس برگزار شد و هدف از آن بررسی موانع و مشکلات صادرکنندگان صنایع پتروشیمی بود.

وی اضافه کرد: بخش زیادی از تولیدات صادراتی کشور در منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود و تاثیر زیادی در سبد صادراتی کشور دارد و بخش عمده صادرات غیرنفتی کشور را شامل می‌شود و به همین منظور این نشست را به منظور بررسی موانع و مشکلات برگزار کردیم.

* رفع موانع صادرات پتروشیمی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر بیان کرد: شرکت‌های پتروشیمی دارای بازارهای جهانی برای محصولات خود هستند و مولفه‌های صادرات این محصولات مورد بحث قرار گرفت و تصمیماتی اتخاذ شد.

وی ادامه داد: برخی از مسائل و مشکلات مطرح‌شده در سطح استان قابل حل است که با هماهنگی و هم‌افزایی دستگاه‌های استان این مشکلات به حداقل می‌رسد.

* رشد صادرات پتروشیمی

حسینی محمدی افزود: موضوع دیگر در رابطه با پیش‌بینی صادرات سال ۹۷ است که مبنای ما این است که ظرفیت‌های موجود و ظرفیت‌های جدیدید که در سطح منطقه حضور دارند مشخص شود و بتوانیم با برنامه‌ریزی مناسب اهداف صادراتی سال آینده را محقق سازیم.

وی خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه نخست امسال صادرات غیرنفتی محصولات پتروشیمی دارای رشد چهار درصدی از نظر ارزش بوده است و انتظار می‌رود در پایان ۱۲ ماهه نیز این رشد را شاهد باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در صادرات سایر کالاها نیز ۱۰ درصد رشد را از نظر ارزشی شاهد هستیم و در کل صادرات نیز رشد خیلی خوبی را در این مدت داشته‌ایم.

* توسعه صادرات به قطر

وی با بیان اینکه بازار قطر رشد صادرات غیرنفتی را در سطح استان افزایش داده است، افزود: در ۱۱ ماهه سال گذشته ۲۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۹.۵ میلیون دلار از بنادر استان صادر شد ولی در ۱۱ ماهه امسال ۶۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از بنادر جنوبی استان به کشور قطر را داشته‌ایم.

حسینی محمدی اضافه کرد: در زمینه ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی به کشور قطر شاهد رشد ۲۳۵ درصدی هستیم و از نظر وزنی نیز ۸۳ درصد رشد را شاهد هستیم.

وی از افزایش تنوع محصول و تنوع بازار برای صادرات از استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: امیدواریم در سال آینده نیز این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396، کدخبر: 4245050، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
واقعا بوشهر یکیاز پر ثمر ترین استان ها برای ایرانه و حقشه که از لحاظ رفاهی و اقتصادی در شرایط بهتری قرار بگیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین