پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۳۵
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
استاندار کرمان گفت: برای راه‌اندازی پتروشیمی هیچ چاه جدیدی حفر نشده است بلکه آب آن از طریق فاضلاب شهر کرمان و در آینده از آب خلیج فارس تامین خواهد شد.

شعارسال: استاندار کرمان گفت: برای راه‌اندازی پتروشیمی هیچ چاه جدیدی حفر نشده است بلکه آب آن از طریق فاضلاب شهر کرمان و در آینده از آب خلیج فارس تامین خواهد شد.

علیرضا رزم‌حسینی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کرمان دارای اقلیم خشک است و متوسط بارندگی آن از کل کشور پایین‌تر است، گفت: باید به سمت پتروشیمی حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه گذشتگان ما با استفاده از دانش فنی برای بهره‌وری از آب، قنوات را ایجاد کردند و استان با قنوات اداره می‌شد، افزود: دبی این قنات‌ها و میزان آبی که از آن خارج می‌شد نیز مشخص بود.

رزم‌حسینی با اشاره به وجود دو هزار و ۶۰۰ قنات در استان کرمان، گفت: گذشتگان ما در زمینه کشاورزی، کاشت پسته را رواج دادند اما به تدریج و با رشد شهرنشینی و تکنولوژی و نیز افزایش جمعیت، مجوز حفر چاه صادر شد و محصولات دیگری مانند گندم، ذرت و گوجه را کاشتند.

وی ادامه داد: علم اقتصاد آب بر اساس اقلیم آب و هوا می‌گوید که بهره‌وری هر متر مکعب آب در استان کرمان ۸۶۱ تومان است اما بهره‌وری همین میزان آب در حوزه صنعت ۸۶ هزار تومان است.

رزم حسینی گفت: آمایش سرزمین ما نشان می‌دهد باید در آینده و به تدریج به سمت صنعتی شدن حرکت کنیم و آن مقدار از آب که می‌ماند باید در حوزه صنعت گلخانه‌ای مصرف شود. این نقشه کشاورزی استان کرمان است.

وی با بیان اینکه باید به سمت پتروشیمی برویم، افزود: پتروشیمی، گاز طبیعی را که هر مترمکعب ۱۱ سنت ارزش دارد را به محصولی تبدیل می‌کند که ارزش آن ۷۵۰ دلار می‌شود.

رزم‌حسینی تصریح کرد: در طرح‌های ما یک شهر شیمی است و ۳۲ کارخانه احداث خواهد شد که مجوزهای زیست‌محیطی آن را گرفته‌ایم.

وی گفت: برای راه‌اندازی پتروشیمی هیچ چاه جدیدی حفر نشده است بلکه آب آن از طریق فاضلاب شهر کرمان و در آینده از آب خلیج فارس تامین خواهد شد.

استاندار کرمان افزود: در حال حاضر ۹۵ درصد آب استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و سه تا پنج درصد آن صرف صنعت و شرب می‌شود.

وی تاکید کرد: همیاران آب، طرح بسیار مهمی است که می‌تواند کشاورزی را نجات دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396، کدخبر: 4245748، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین