پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۶۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۹
مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان اصفهان گفت: بخش خصوصی باید در حوزه تدوین مقررات و قانون‌گذاری و مسایلی که باعث پیشرفت پروژه ها می شود نقش آفرین باشد.

شعارسال: مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان اصفهان گفت: بخش خصوصی باید در حوزه تدوین مقررات و قانون‌گذاری و مسایلی که باعث پیشرفت پروژه ها می شود نقش آفرین باشد.

رسول موسی الرضایی در نشست پایان سال سندیکای صنعت برق اصفهان اظهار کرد: وجود NGO ها و سازمان های مردم نهاد می تواند برای تمام مسایل و مشکلات موجود در کشور به ویژه در صنعت برق راهگشا باشد. این سازمان ها باید نقش تعیین کننده در تدوین قوانین و اجرای پروژه ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه مردم بازوی بخش دولتی محسوب می شوند، افزود: NGO ها با دولتمردان هر مملکتی، ارتباطی مستقیم، نزدیک و مستمر دارند و این موضوع خوشبختانه در شرکت برق منطقه ای استان اصفهان درک شده، همان طور که در قانون برنامه پنجم توسعه، به موضوع شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی تاکید شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان اصفهان ادامه داد: شورای گفت و گو در استان اصفهان با تعامل شرکت های تولید، توزیع، انتقال و پیمانکاری صنعت برق با هدف همفکری و رفع چالش های صنعت برق تشکیل شده است.

موسی الرضایی با بیان اینکه دولت و بخش خصوصی در کنار هم می توانند معضلات و موانع را برطرف کنند، گفت: یکی از اقدامات بسیار مهم به خصوص در حوزه صنعت برق با این تعاملات حل و فصل مشکلات مربوط به قوانین و مقررات مالیاتی، تعدیل نرخ ارز و نیروی انسانی خواهد بود. این موارد از جمله مشکلاتی هستند که صنعت برق و سایر صنایع از آن رنج می برد و مدیران شرکت ها را تحت فشار قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه تصمیم گیری در مورد یک قرارداد برای احداث یک پست 400کیلوولت با توجه به تغییرات شدید نرخ ارز و فلز و زمانبر بودن پروژه ها بسیار سخت و مشکل خواهد بود. قسمت های زیادی از این مسایل و مشکلات دامن‌گیر شرکت های دولتی، پیمارنکاران، تامین کنندگان می شود و می توان در قالب این گونه جلسات و نشست ها حل و فصل شوند.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان اصفهان افزود: کمکی که بخش دولتی و خصوصی می توانند به یکدیگر کنند این است که برای مشکلات راهکار ارایه دهند و چه کسی شایسته تر از کسانی که به طور مستقیم با این موضوعات درگیر هستند. این افراد باید در حوزه تدوین مقررات و قانون‌گذاری و مسایلی که باعث پیشرفت پروژه ها می شود نقش آفرین باشند.

موسی الرضایی اضافه کرد: در چند سال گذشته خسران زیادی به بدنه اجرایی و بدنه پیمانکاری وارد شد به دلیل اینکه مسایل جاری میان بخش دولتی و بخش خصوصی حل نشد.

وی اظهار کرد: سندیکای صنعت برق و ارتباط آن با بخش دولتی می تواند برای حل مشکلات صنعت برق بسیار نقش آفرین و راهگشا باشد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان اصفهان گفت: هر چه به بخش خصوصی اتکا شود و فعالیت ها به بخش خصوصی واگذار شود، متضرر نخواهیم شد و در دراز مدت به سود اقتصاد ملی خواهد شد.

موسی الرضایی خاطرنشان کرد: در مجموعه برق منطقه ای استان اصفهان 4381 مگاوات پیک مصرف بوده که سه درصد نسبت به سال گذشته رشد مشاهده شده است. هم‌چنین 650 مگاوات مدیریت مصرف در سال جاری انجام شده است.

وی با بیان اینکه در برخی از استان ها رشد پیک مصرف تا شش درصد هم بوده، ادامه داد: ملاحظه می شود با توجه به نیازهایی که وجود دارد و رشدی که مشاهده شده، بین دو تا سه هزار مگاوات نیروگاه در کشور باید تاسیس شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 16 اسفند 1396، کدخبر: 96121609005، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
0
0
اقای روحانی با شعار حمایت از بخش خصوصی بالا اومدن! هرچند که شعار های زیادی در زمینه های مختلفی دادن ولی هیچ کدوم عملی نشد! تقریبا هیچ!
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین