پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۴۷۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
وزیر علوم با بیان اینکه «فرهنگ نقد در کشور نهادینه نشده است»، گفت: باید در برابر نقدهای منصفانه صبور باشیم، قول احسن را شنیده و تبعیت کنیم و تحمل خود را در مواجهه با نقدهای سازنده افزایش دهیم.

شعارسال: منصور غلامی وزیر علوم در دیدار با تشکل‌های دانشجویی به رشد دانشگاه‌ها در یک مقطع زمانی اشاره کرد و گفت: در یک حرکت شتاب زده و در پاسخ به نیاز روزافزون ورود به دانشگاه، حدود 190 مرکز مورد حمایت دولت در سطح کشور ایجاد شد، ‌که با توجه به مشکلات پیش آمده، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1394، طرح ساماندهی آموزش عالی به منظور جلوگیری از اتلاف منابع، مأموریت گرا کردن واحدها و عمق بخشیدن به مأموریت‌های آنان انجام می‌شود.

وی بر رفع معضلات کشور با تکیه بر دستاوردهای علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی تأکید کرد و گفت: تلاش می‌شود با بازنگری آیین‌نامه ارتقای اعضای هیئت‌علمی، ظرفیت امتیازدهی برای تحقیقات کاربردی داخلی را که مبتنی بر حل مشکلات و معضلات کشور انجام می شوند، افزایش دهیم.

وزیر علوم بر لزوم هدایت دانشگاه‌ها به سمت درآمدزایی از محل انجام پژوهش تأکید کرد و گفت: در بودجه سال آینده وابستگی بودجه به نفت به حدود 28 درصد رسیده است؛ این عدم وابستگی فشارهایی را به کلیه دستگاه‌ها و همچنین دانشگاه‌ها وارد می‌کند؛ لذا دانشگاه‌ها در سال‌های اخیر موظف هستند حداقل 15 درصد بودجه خود را از محل درآمدهای اختصاصی و بویژه از محل انجام پروژه‌های تحقیقاتی و پژوهش های مختلف کسب کنند.

در این نشست صمیمانه، همچنین نمایندگان بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور، درخواست‌ها و انتظارات خود از وزیر علوم بیان کردند.

از جمله محورهای اصلی مطرح شده از سوی نمایندگان بسیج دانشجویی کشور می توان به «عدم نظارت و جهت‌دهی ارائه مقالات دانشجویان مرتبط با نیازهای جامعه»، «تدوین قوانین و مقررات درخصوص پوشش دانشجویان»، «طراحی سایتی جامع در راستای به اشتراک‌گذاری تجربیات علمی استادان و تولیدات علمی دانشگاه‌ها»، «تربیت دانشجوی کارآفرین»، «لزوم ارتزاق دانشگاه‌ها از درآمدهای پژوهشی»، «به روزرسانی سرفصل دروس بخصوص در حوزه علوم انسانی» و «ارتقاء، روزآمدسازی و حفظ دانشگاه‌های مادر» اشاره کرد.

جلسه وزیر علوم با نمایندگان بسیج دانشجویی کشور یکی از سلسله نشست‌هایی است که غلامی به منظور دیدار رو در رو و صمیمانه با نمایندگان تشکل‌های مختلف و متنوع دانشجویی و آگاهی از دغدغه‌ها و نقطه نظرات آنها برگزار می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار:16اسفند1396 ، کدخبر: 13961216000640: www.farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
نقد پذیری همیشه از مشکلات و معضلات جامعه ما بودن..به محض فهمیدن اینکه یک نفر میخواد انتقاد کنه طرف مقابل به صورت پیش فرض گارد به خودش میگیره
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین