پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۴
دبیر کل مجمع تفریب مذاهب گفت: تفرقه گرایان هیچ ارتباط هویتی با رسول اکرم(ص) ندارند، هویت رسول اکرم(ص) و قومش وحدت است.

شعار سال: آیت الله اراکی دبیر کل مجمع تفریب مذاهب، در همایش بزرگ سادات گفت: بدون شک مقصود آیه"قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی" اجر حقیقی است نه اعتباری و اجر حقیقی هر شیئی نتیجه آن شیء است.

وی افزود: مزدی که رسول اکرم (ص) برای رسالتش خواست، مزد قراردادی نیست بلکه مزد نتیجه و غایت و زحمات اوست، او می خواهد اگر ایمان به رسالت رسول(ص) دارید کاری کنید که این رسالت پایدار ماند و اهداف آن محقق شود و نتیجه ای برای تلاش های رسول اکرم(ص) در این مدت هایی که رنج فراوان کشیدند باشد،به عبارتی این اجر در گرو مودت فی القربی و از جمله فاطمه (س) است.

آیت الله اراکی ادامه داد:از قران کریم و از روایات متواتر استفاده می کنیم که وجود رسول اکرم(ص) سراسر رسالت است، او در همه کارهایش رسول است و همه کارهایش حجت است و این رسالت نشأت گرفته از شخصیت تمام عیار رسالتی اوست.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب ادامه داد:نسبت رسول اکرم (ص) به جامعه اسلامی، نسبت رسالتی است و فرزندان او که همه جامعه مسلمین هستند، هویتشان هویت اسلام است.

وی افزود: اگر رسول اکرم(ص) فاطمه (س) را به عنوان مادر خود بیان می کند، این امومت شخص مادی رسول اکرم نیست بلکه رسالت اوست، امومت هویت محمدی است، این هویت است که جامعه اسلامی را یکی و برادر می کند و نفرت ها را از جامعه اسلامی می زداید.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب گفت: مادر اسلام ابراهیمی در جامعه فاطمه (س) است؛ مادر هویت اسلامی فاطمه (س) است، امومیت فاطمه است که هویت رسالتی رسول اکرم(ص) را پایدار نگه می دارد، محبت فاطمه(س) اجر رسالت رسول(ص) است و می تواند اجر این جامعه الهی بشود و یکی شدن و وحدت جامعه را تضمین کند، با وحدت جامعه هویت آن شکوفا می شود.

آیت الله اراکی در بخشی از سخنان خود تأکید کرد که تفرقه گرایان هیچ ارتباط هویتی با رسول اکرم(ص) ندارند، هویت رسول اکرم(ص) و قومش وحدت است.

وی ادامه داد:راز تشکیل این اجتماع همین است که ما معتقدیم اولاد زهرا(س) بهترین بستر برای نشر هویت رسالتی پیامبر(ص) هستند.

دبیر کل مجمع تقریب مذاهب گفت: امیدواریم سادات در این رسالت بزرگ که بر دوششان گذاشته شده است، موفق عمل کنند و شاهد روزی باشیم که دل جامعه اسلامی یک دل بشود و همه در سایه این رسالت با وحدت و یکدلی زندگی کنند که برتری در همین است.

در ادامه ماموستا "سید هادی نقشبندی" اشعاری در وصف حضرت محمد(ص) قرائت کرد.

محمد ناظمی اردکانی معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در اولین همایش بزرگ سادات اظهار داشت: آیات نورانی همواره الهام بخش مسئولیت خطیر سادات در تحولات جوامع اسلامی است و تاریخ پر فراز و نشیب اسلام بیانگر این حقیقت ژرف است.

وی افزود: رفتار و اخلاق کریمانه سادات که از اجداد طاهرین خود به ارث برده اند سبب شده است که آن ها از پایگاه و محبوبیت ویژه در جوامع مختلف برخوردار باشند.

اردکانی با اشاره به تعداد جمعیت سادات در سراسر جهان خاطرنشان کرد: جمعیت سادات در جهان امروز بالغ بر 100 میلیون نفر تخمین زده می شود و سادات ایران بالغ بر شش میلیون نفر است. استان های مازندران، یزد و قم نیز از بیشترین فراوانی سادات برخوردار هستند.

وی افزود: در کشورهای جنوب آسیا بالغ بر 20 میلیون سادات، در مصر 11 میلیون سادات، در مراکش هفت میلیون سادات، در یمن، افغانستان، اندونزی، مالزی و بروئنی بالغ بر هشت میلیون سادات، در هند و پاکستان 10 میلیون سادات، در بنگلادش نیز بالغ بر دو میلیون سادات حضور دارند.

اردکانی با اشاره به تشکل های مردم نهاد سادات در سراسر جهان گفت: در کشورهای اندونزی، مصر، مراکش و موریتانی از دیرباز تشکل های مردم نهاد سادات شکل گرفته است و امروز سنت نقیب السادات در این کشورها احیا شده است. در ایران نیز بالغ بر 40 تشکل سادات که فعالیت های گسترده فرهنگی و اجتماعی دارند وجود دارند و ارتباط خوبی با آنها داریم.

وی با بیان اینکه تا کنون جامعه سادات ایران شکل نگرفته است، خاطرنشان کرد: جهت شکل گیری جامعه جهانی سادات اقدامات مطالعاتی بسیاری انجام گرفته و در حال انجام است و پژوهشکده سادات در قم، در حال انجام این مطالعات است.

معاون امور اجتماعی مجمع تقریب افزود: در زمان اجلاس بین المللی وحدت اسلامی در هفته وحدت، با تشکیل کمیسیون انساب نبوی با موضوع بررسی وضعیت سادات کشورهای مختلف جهان، موضوع جامعه سادات مطرح شد. در این کمیسیون نمایندگانی از کشورهای مختلف به تفصیل موقعیت سادات این کشوها را بازگو کردند که مستند آن در کتابی منتشر شد.

وی افزود: در اجلاس وحدت سال جاری که در آذرماه برگزار شد، تفاهمنامه چند جانبه بین ایران و چند کشور اسلامی امضا شد تا در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) نشستی با حضور سادات تشیع و تسنن برگزار شود و موضوع آن استفاده از ظرفیت سادت است.

اردکانی با بیان اینکه این همایش اجرای تفاهمنامه مذکور است، ابراز امیدواری کرد که هماهنگی های لازم برای تشکیل چنین همایش هایی در کشورهای دیگر انجام شود.

وی درباره بخش های مختلف همایش سادات گفت: در این همایش شش نفر از نمایندگان کشورهای اتریش، ترکیه، افغانستان، پاکستان و میانمار که در جامعه المصطفی تحصیل می کنند و با زبان فارسی آشنایی دارند حضور دارند. همچنین از 22 نفر از شخصیت های برجسته سادات تشیع و تسنن در این همایش تجلیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: سلاله صالح حضرت زهرای اطهر(س) با هجرت به اقصا نقاط جهان عامل ترویج معارف اسلام و خدمت به مردم و ملجأ و پناهگاه مستضعفان جهان بوده اند و با روحیه جهاد و شهادت طلبی نماد ظلم ستیزی در جهان شده اند.

اردکانی در پایان به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد که ایشان فرموده اند:همچنان که وجود مبارک پیامبر (ص) وسیله و محور وحدت بین مسلمین است و همچنان که قرآن محور اتحاد مسلمین است، محبت اهل بیت(ع) هم میتواند محوری باشد برای اتحاد مسلمین و دل ها را به یکدیگر نزدیک کند.

مولوی سید ابراهیم فاضل حسینی، عالم اهل سنت مشهد، امروز پنجشنبه 17 اسفند در اولین همایش بزرگ سادات، طی سخنانی ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سادات مکرم و محبان سادات، چند بیت از اشعار عربی در منقبت سادات را قرائت کرد.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که یکی از مسئولیت های امت اسلامی در برابر پیامبر اکرم(ص) بعد از ایمان به رسول الله(ص) و تصدیق به حضرت ایشان و پیروی از سنت ایشان وهمچنین زیارت مرقد ایشان است، امت اسلامی مسئولیت بزرگ دیگری نیز بر عهده دارند که همان محبت اهل بیت (ع) و دوستی و محبت به ایشان است همانطور که خداوند می فرماید: "قل لا اسئلکم علیه اجرا الا المودة فی القربی".

مولوی فاضل حسینی افزود: این وظیفه همه مومنین است که باید محبت اهل بیت را سرمشق خود قرار دهند. پیامبر اکرم(ص) فرمود: خدا را دوست بدارید زیرا به شما روزی می دهد و پیامبر را دوست بدارید زیرا خدا را دوست دارید و اهل بیت را دوست بدارید زیرا مرا دوست دارید.

لذا واجب است که از آنها تأسی کنیم و اطاعت کنیم و به آنها احسان کنیم زیرا خداوند به ما نعمت هدایت عطا فرموده است.

وی با تأکید بر اینکه محبت اهل بیت(ع) عقیده تمام مسلمانان است، افزود: بر گردن ما است که محبت کامل به سادات رسول الله داشته باشیم و رهبر فرزانه انقلاب نیز یکی از عوامل وحدت را محبت اهل بیت(ع) دانسته اند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 17 اسفند 96، کد مطلب: 13961217000814، www.farsnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
واقعا تفرقه انداختن بزرگترین راهبرد دشمن در زمینه های مسلمینه
اگه بیایم و بین شیعه و سنی راجع به مسایل مختلف براتدری ایجاد کنیم خیلی قدرت مسلمینافزایش پیدا میکنه
ا.ف75
ناشناس
Netherlands
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
خانوم فاطمه زهرا نماد کامل یک زن و یک رهبر برای خانوم های شیعه جامعه مون هست باید معصومامون رو الگوی خودمون قرار بدیم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین