پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۴۹۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰
استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: حرکت در مسیر اسلام، زنان را از انزوا و رهایی بی حد و حصر در جامعه نجات می‌دهد، و مکتب حضرت فاطمه(س) مکتبی است که درست زیستن را آموزش می‌دهد.

شعار سال: پنجمین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت امروز، 15اسفند همزمان با سراسر کشور و برخی از کشورها نظیر لبنان، سوریه و عراق به منظور ادای احترام به مادران، همسران شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم با حضور حقیقی معاون استاندار و حمیده طائب، استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران در سالن همایش پیامبراعظم(ص) استانداری مرکزی برگزار شد.

طائب در این همایش گفت: اگر بخواهیم وضعیت خود در دنیای امروز را تشریح کنیم باید نگاهی به گذشته و حال داشته باشیم. آنچه امام راحل از جایگاه زنان معرفی کردند و در تاریخ ثبت شده است، تحول جایگاه زنان قبل و پس از انقلاب است. امام فرمودند ظلم‌های فراوانی به زنان در دوران پهلوی شده است، انقلاب هویت بانوان را به آنها بازگرداند. جایگاه زنان و دختران ایران پس از انقلاب دستخوش تحولات بزرگی شد.

وی با اشاره به اینکه نگاه پهلوی به بانوان نگاه فریبندگی، جذابیت گری، عروسک پنداری بود، اظهار کرد: انقلاب در برابر این فریندگی و ابزارپنداری بانوان واکنش نشان داد. به گفته امام(ره) ظلمی که به زنان در دوران پهلوی شده است چیزی از دوران جاهلیت کم نداشت، یکی از ضروریات اسلام زدودن نگاه جاهلی از بانوان است، در زبان فارسی جاهلیت در مقابل علم قرار می‌گیرد و پیامبر(ص) با بعثت خود به مبارزه با جهل و بی عقلی و عروسک پنداری پرداخت.

طائب اضافه کرد: درست است که ما عصر جاهلیت را ندیدیم اما مستندات و واقعیت‌های دوران پهلوی از طریق افراد و کتب موجود قابل استناد است، در این زمان بانوان آسیب‌های بسیاری دیدند و با پیروزی انقلاب دیدگاه‌ها به سمت تهذیب نفس و انسانیت و اسلامیت هدایت شد.

استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران گفت: جامعه‌ای که زنان نگاه مادی داشته باشند یا از نگاه عقلانی و معناگرا دورباشد رشد نخواهد کرد، اسلامی شدن زندگی به شرط اسلامی شدن جامعه محقق می‌شود، برای اسلامی شدن جوامع باید الگویی بی‌مانند همچون حضرت رسول(ص) و حضرت فاطمه(س) داشت تا زمانیکه بانوان از غرب الگوبرداری کنند جامعه اسلامی نخواهد شد.

طائب اضافه کرد: مادران شهدا هم حلاوت شهادت فرزندان را چشیده‌اند و هم تلخی زندگی را درک کردند تا وقتیکه این بانوان در جامعه حضور دارند جامعه روز به روز قوی‌تر و سپاه شیاطین روز به روز ضعیف‌تر می شود، دشمنان اسلام و انقلاب سعی دارند زن را عروسک و ابزار جلوه دهند و مردان را سرگرم عروسک‌ها کنند در این زمان وظیفه دختران و پسران جوان و متعهد این است که اسیر تفکرهای شیطانی نشوند.

وی تصریح کرد: برای مقابله با دشمنان خدا باید همیشه آماده بود، بی شک اگر زنان جامعه اصلاح شوند جامعه اصلاح می‌شود، اما حرکت بانوان به سمت مصرف گرایی و مادی گرایی باعث می‌شود جامعه به سمت شکست هدایت شود، خداوند علاوه بر ماهیت زنانگی به دلیل حس لطیف بودن ماهیت مادری و مادر اجتماعی بودن را در وجود بانوان گذاشته است.

طائب اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب بانوان در سایه حجاب و عفاف پیشرفت کردند، دنیای غرب در مورد زنان با بحران جدی رو به رو است، آنها به شدت تشنه الگوهای اسلامی هستند.

استاد دانشگاه تربیت مدرس تهران هشدار داد: تمام تلاش امام(ره) این بود که توجه همه به سمت قله انسانیت معطوف باشد و زن جایگاه واقعی خود را پیدا کند، نه اینکه با الگو قرار دادن زنان غربی الگو بودن حضرت زهرا(س) را از بین ببرند، بی راهه رفتن مادران اجتماعی جامعه را به بیراهه می‌کشاند.

طائب تأکید کرد: حرکت در مسیر اسلام، زنان را از انزوا و رهایی بی حد و حصر در جامعه نجات می‌دهد، و مکتب حضرت فاطمه(س) مکتبی است که درست زیستن را آموزش می‌دهد.

وی بیان کرد: باید الگویی برای دنیا معرفی کنیم تا اگر از زنان موفق دنیا صحبت به میان آمد نام زنان ایرانی که الگوی‌شان حضرت فاطمه(س) است در صدر نام‌ها قرار گیرد، امام راحل نیز بر متناسب کردن محیط خانواده با شرایط انسان سازی تأکید فراوان داشتند.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم از خانواده معظم شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تجلیل و از شناسنامه شهیده زهره صفایی فراهانی رونمایی شد. همچنین در این مراسم برای فرزند شهید سید مهدی میرعباسی جشن تولد گرفته شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازپایگاه خبری اراک 365 ، تاریخ انتشار 15اسفند 96، کدمطلب: 3928 ، www.arak365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
قبل اسلام و حتی تا سده 19 تو غرب اصلا زن ها رو جزو انسان ها حساب نمی اوردن و اسلام بهشون هویت داد
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
ای کاش که برای زنان جامعه ما در همه مقاطع و با همه شرایط گفته میشد که اسلام چقدر بهشون بها داده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین