پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۷
اصل ۴۹ قانون اساسی که تاکیدش بر بازگشت اموال نامشروع مسئولان و مقامات دولتی است٬ به فراموشی سپرده شده و مردم خواهان اجرای دقیق این اصل هستند.

شعارسال: اصل 49 قانون اساسی که تاکیدش بر بازگشت اموال نامشروع مسئولان و مقامات دولتی است٬ به فراموشی سپرده شده و مردم خواهان اجرای دقیق این اصل هستند.

بر‌اساس این اصل٬ دولت موظف است ثروت‌های ناشی از ربا، غصب، رشوه، اختلاس، سرقت، قمار، سوء‌استفاده از موقوفات، سوء استفاده از مقاطعه‌کاری‌ها و معاملات دولتی، فروش زمین‌های موات و مباحات اصلی، دایر کردن اماکن فساد و سایر موارد غیر مشروع را گرفته و به صاحب حق رد کند و در صورت معلوم نبودن او به بیت‌المال بدهد. این حکم باید با رسیدگی و تحقیق و ثبوت شرعی به وسیله دولت اجرا شود.

هم‌زمان با ارائه طرح جمعی از نمایندگان مجلس٬ مبنی بر اعاده امال غیر مشروع مسئولان به بیت‌المال٬ به میان مردم رفته‌ایم و نظر آنان را در زمینه اجرای اصل 49 قانون اساسی و تاثیر آن بر جامعه جویا شده‌ایم.


سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:17اسفند1396 ، کدخبر: 1674980: www.tn.ai


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین