سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۰۶۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق این وزارتخانه با سازمان ملی استاندارد برای تعدیل استانداردهای 85 گانه خودرویی خبر داد.

شعارسال:معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از توافق این وزارتخانه با سازمان ملی استاندارد برای تعدیل استانداردهای 85 گانه خودرویی خبر داد.

«منصور معظمی» افزود: در هفته گذشته با سازمان ملی استاندارد ایران درباره بازنگری در استانداردهای 85 گانه خودرویی توافق شد که بزودی از سوی این سازمان اعلام می شود.

به گفته این مسوول، برپایه این توافق قرار شد استانداردهایی اجباری شود که خودروسازان قادر به پاس کردن آنها بوده و به نفع مشتریان خودرو و مصرف کنندگان باشد.

 تا ابتدای دی ماه امسال خودروسازان باید مدارک استاندارد 55 گانه را به سازمان ملی استاندارد تحویل می دادند و خودروهایی که قادر به پاس کردن این استانداردها نبودند، از دور خارج شوند.

از این تاریخ به بعد، اگر هر یک از این خودروها بخواهد دوباره به خط تولید بازگردد، باید استانداردهای 63 گانه را پاس کند؛ یعنی علاوه بر استانداردهای پیشین، هشت استاندارد دیگر نیز اضافه شد.

این مهلت تا اول دی ماه سال آینده (1397) برای این خودروها باقی است اما از زمستان آینده، 22 استاندارد دیگر نیز اضافه می شود و پشت سر گذاشتن 85 استاندارد الزامی است.

در همین پیوند، رییس سازمان ملی استاندارد ایران چندی پیش بر رعایت استانداردهای خودرویی طبق زمان بندی اعلام شده تاکید کرد.

به گفته «نیره پیروزبخت»، سازمان ملی استاندارد در اجرای استانداردهای جدید به طور کامل شفاف و مطابق برنامه اعلام شده عمل می کند و در چگونگی اجرای این استانداردها با توجه به بسترهای موجود، به خودروسازان یاری می رساند.

پیروزبخت بیان داشت: از همه خودروسازان خواسته شده است در برنامه اجرایی دقیق خود چگونگی اجرای این استانداردها را به ما گزارش کنند.

در پی اجرای مرحله نخست استانداردهای جدید اجباری خودرو از اول دی ماه 1396، خودروسازان تولید و واردات برخی خودروهای غیراستاندارد را از دستور کار خارج کردند.

بر این پایه، MVM 315 سدان، MVM 550 ، تیگو 5، سایپا 131 و سایپا 132 دوگانه سوز، سایپا 141 بنزینی و دوگانه سوز، آریو 1500 سی سی، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا 1700(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا B 50F ، لیفان 620، لیفان X50، لیفان X60، جک J5، هیوندای i10 و برخی خودروهای سنگین جاده ای در این فهرست قرار گرفتند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبر گزاری ایرنا، تاریخ انتشار 18 اسفند 96، کدخبر: 82856551، www.irna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
من میخوام بدونم با همین استاندارد ها باز میتونیم خودرو هایی قدیمی مانند پراید رو که 30 سال هست تولیدش در جهان متوقف شده رو ادامه بدیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
خنده دار ترین خبری که شنیدم این بود که بنز ایتاندارد نیست ولی ایران خودرو هست...امیدوارم این خبر از اون خبرا نباشه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
به نشرم سخت گیری برای افزایش امنیت مردم هر چه قدر بیشتر باشه خوبه بذارید کیفیت رو به کمیت ترجیح دهیم
س.د۷۶
ناشناس
United Kingdom
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
چرا باید تعدیل بشه مگه مردم ما جوونشونو از سر راه اوردن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین