پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۱۱۵۰۹۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۲
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی بیان کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت امور زنان و خانواده داشتیم، آموزش سواد به زنان و دختران عشایری 7 استان و زنان و دختران روستایی 5 استان در اولویت قرار گرفته است.
شعارسال: علی باقرزاده، رئیس سازمان نهضت سوادآموزی  توسعه مشارکت‌های بین بخشی را یکی از سیاست‌های جدی سازمان دانست و گفت: ما براینکه گروه‌ هدف را تحت پوشش قرار دهیم و خدماتی متناسب با شرایط، اقتضاعات و نیازهای جامعه ارائه کنیم ناگزیر هستیم با دستگاه‌‌های مختلف تفاهم‌نامه منعقد کنیم.

سواد‌آموزی به 90 هزار زندانی

وی انعقاد تفاهم‌ با سازمان زندان‌ها را از جمله اقدامات توسعه مشارکت‌های بین بخشی دانست و یادآور شد: طی 5 سال اخیر حدود 90 هزار نفر در پروژه مشترک سازمان نهضت سواد آموزی و سازمان‌ زندان‌ها تحت پوشش برنامه سواد آموزی قرار گرفته‌اند.

سربازان بی‌سواد، تحت آموزش قرار می‌گیرند

باقرزاده یادآور شد: انعقاد تفاهم‌نامه با نیروهای مسلح برای آموزش مشمولان بی‌سواد از دیگر تفاهم‌نامه‌هایی بود که منعقد شد. البته به دلیل اینکه تعداد مشمولان بی‌سواد اندک است افراد در 4 پایگاه متمرکز شده‌اند.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی آموزش سواد به والدین بی‌سواد دانش‌آموزان را از جمله دیگر فعالیت‌های سازمان دانست و گفت: برای اجرای این طرح با تمام ادارات آموزش‌وپرورش کشور همکاری کردیم و طی سه سال حدود 280 هزار نفر را اولیا دانش‌آموزان را تحت پوشش قرار دادیم.

همکاری معاونت امور زنان با سازمان نهضت سوادآموزی

وی با توجه به توسعه سواد در بین جمعیت عشایری کشور، بیان کرد: ما برای آموزش سواد به عشایران با سازمان عشایری تفاهم‌نامه منعقد کردیم که بخشی از جامعه هدف، اولویت مشترک سازمان و معاونت امور زنان و خانواده است.

باقرزاده با بیان اینکه سازمان با معاونت امور زنان و خانواده طی سه سال گذشته همکاری مشترکی را آغاز کرده است، گفت: سال 1394، 400 آموزش دهنده و 2 هزار سواد آموز، سال 1395، 300 آموزش دهنده و یک هزار و 500 سواد‌آموز و سال 1396، 300 آموزش دهنده و یک هزار و 500 سواد‌آموز را تحت پوشش قرار دادیم.

وی افزود: بخشی از هزینه آموزش سواد به دختران و زنان عشایر را معاونت امور زنان و خانواده تامین می‌کند. البته ما با سازمان عشایری هم در چارچوبی که دولت در برنامه ششم مشخص و به آموزش جامعه هدف عشایری تاکید کرده، گام برمی‌داریم.

آموزش سواد به زنان عشایر 7 استان

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی براینکه اولویت آموزش به دختران و زنان عشایری بر اساس چه ملاکی تعیین شده است، بیان کرد: در پروژه حمایت از توسعه سوادآموزی زنان و دختران عشایری هفت استان آذربایجان شرقی، اردبیل، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی، خراسان رضوی، فارس و کهکیلویه و بویر احمد توسط معاونت امور زنان و و خانواده جامعه هدف قرار گرفته‌اند. که در مجموع 400 نفر آموزش دهنده و 2 هزار و 300 سواد‌آموز تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه برای سوادآموزی دختران روستایی هم پروژه دیگری با معاونت امور زنان داریم، گفت: 5 استان به صورت ویژه برای اجرای این پروژه انتخاب شده است. استان‌های آذربایجان غربی، خوزستان، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و هرمزگان جامعه هدف ما خواهد بود که در این استان‌ها هم 3 هزار و 100 سواد‌آموز و 460 آموزش دهنده در سال 96-97 تحت پوشش قرار خواهیم داد. 

باقرزاده در خصوص ریشه‌های بی‌سوادی در استان‌های هدف، بیان کرد: ما دلایل بی‌سواد و محروم شدن از آموزش را در این استان‌ها بررسی می‌کنیم اما فعالیت‌های ما فارغ از دلایل است. ما باید ساز و کار مناسبی برای آموزش و توانمندسازی افراد بی‌سواد پیش بینی کنیم که در این راه از روش‌های مختلفی مانند خودآموزی، داوطلب آزاد، روش‌های فرد به فرد و ... می‌توانیم بهره‌مند شویم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه آیا عشایران سایر استان‌ها از سوادآموزی محروم خواهند بود، گفت: سایر استان‌ها مانند خوزستان، همدان، مرکزی و... دارای جمعیت عشایری هستند که در این استان‌ها نیز آموزش‌های لازم را ارائه می‌کنیم اما هدف تعیین شده بر اساس آمار جمعیت بی‌سواد بوده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا  ، تاریخ انتشار: 18اسفند 1396، کدخبر: 352619،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
در یک کشوری که ادعای اسلامی بودن داریم نباید جمعیت بیسواد در آن وجود داشته باشد ، باز خیلی خوبه که با سرعت زیادی سواد آموزی رو شروع کردیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
0
0
چقدر خوبه که داریم از این طرح ها انجام میدیم تو انقلاب خودمون..ولی ای کاش بعد از 40 سال میتونستیم بگیم که هیچ بی سوادی در ایران نیست
ا.ف75
مرتضی
Netherlands
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
همانطور که امام فرمودند اموزش و سواد باید برای همه ی مردم همگانی و رایگان باشد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین