پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۱۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۷
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: برگزاری جشنواره های اقوام زمینه حفظ فرهنگ و سنن جای جای کشور را فراهم می کند و به ویژه اقدام مطلوبی در مسیر معرفی فرهنگ عشایر است.

شعار سال: فتح‌الله حقیقی عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح نمایشگاه اقوام، صنایع دستی و محصولات سنتی در شهر مهاجران شازند اظهار داشت: در دنیای امروز شعار دادن و عمل نکردن به موضوعی عادی مبدل شده و در جهانی زندگی می کنیم که شجاعت، غیرت، ایثارگری، صداقت، صلح و صفا گوهری نایاب شده اند.

وی افزود: با وجود این میزان از تغییرات اگر هنوز هم در دنیا سراغی از شجاعت، صفا و صمیمیت بگیریم نام عشایر بر زبان می آید و اگر غیر از این باشد در حق این ذخایر ملی جفا کرده ایم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در بیانات خود همیشه قشر عشایر را ذخایر گرانقدر ملی می خواندند و در واقع عشایر در تمام مقاطع انقلاب اسلامی و در زمانی که این نظام نیازمند حضور افراد شایسته، ایثارگر و غیرتمند بود بدون هیچگونه منتی در خدمت گذاری انقلاب اسلامی حاضر شدند.

حقیقی تصریح کرد: پیش از پیروزی و پس از پیروزی این انقلاب شکوهمند و حتی اکنون که ۴۰سال از پیروزی این انقلاب می گذرد هیچکس نمی تواند نقش موثر عشایر را کتمان کند و یا این نقش پررنگ را کم ارزش بداند.

وی ادامه داد: امروزه عشایر این مرز و بوم در جایگاه های مختلف فعالیت مطلوبی در سراسر کشور دارند و شاهدیم که بخش اعظمی از مواد پروتئینی و محصولات دیگر به دستان این قشر از جامعه تولید می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی عنوان کرد: همچنین عشایر شجاع و غیرتمند این کشور در عرصه های علمی جایگاه بسیار مطلوبی دارند و بخشی از بهترین اساتید دانشگاهی، بهترین مهندسین و بهترین پزشکان از قشر عشایر همیشه سرافراز برخواسته اند.

حقیقی بیان کرد: مدیران این کشور موظف هستند تا عشایر را تکریم کنند و در خدمت رفع مشکلات این قشر غیور باشند، ایجاد چنین نمایشگاه هایی اهداف جانبی بسیاری دارد اما ازجمله اهداف مهم آن حضور پررنگ عشایر می باشد که نماد وحدت و همدلی این ملت بزرگ است.

وی ابراز داشت: برگزاری اینگونه جشنواره ها سبب می گردد تا سنت و آداب عشایر به فراموشی سپرده نشود و بخشی از این سنت تاریخی قشر همیشه سرافراز میهنمان زنده باقی بماند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 17 اسفند 96، کد مطلب: 4247009: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
ما تو زمینه توریسم رشد حیلی خوبی داشتیم ولی متاسفانه باعث از بین رفتن سنن قدیمی شهرهامون داره میشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین