پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۲
سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که با بسیاری از رهبران منفور جهان از صدام گرفته تا دیکتاتورهای نظامی میانمار و کیم جونگ ایل، رهبر سابق کره شمالی دیدار و مذاکره کرده، درخصوص روند کنونی برای مذاکره با کره شمالی به رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد.

شعارسال: به گزارش خبرگزاری فرانسه، بیل ریچاردسون، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل که چندین بار به کره شمالی سفر کرده درخصوص توافق با نشستی با کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره شمالی به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا هشدار داد و گفت: این یک اقدام جسورانه است اما یک شوی تلویزیونی محسوب نمی‌شود. بهتر است یک تیم تشکیل دهید و یک استراتژی پیشه کنید.

وی افزود: من بسیار متعجب شدم. این یک قمار عظیم و خطری بزرگ اما مهم و خوب است. قطعا از نظر روابط و تنش‌ها در شبه جزیره کره مسائل از چیزی که هم اکنون هستند، بدتر نخواهند شد.

ریچاردسون تصریح کرد: این یک فرصت واقعی است اما من نسبت به عدم آمادگی ترامپ و فقدان دیسیپلین نگران هستم. من به ترامپ درخصوص این اقدام بسیار جسورانه توصیه می‌کنم که بهتر است دعوت به نشست را بپذیرند اما باید تاکید کنم که این یک شوی تلویزیونی نیست. این یک مذاکره با رهبر غیرقابل پیش‌بینی است که دست‌کم ۲۰ سلاح اتمی دارد و آمریکا را تهدید می‌کند.

وی افزود: دستیابی به هرگونه توافق مدت زیادی طول خواهد کشید. هدف ما باید خلع تسلیحات اتمی باشد اما فکر نمی‌کنم که این واقع‌بینانه باشد. متوقف کردن و محدود کردن نیروهای اتمی، بالستیکی و غیراتمی کره شمالی اقدامی بسیار دشوار خواهد بود.

این دیپلمات بازنشسته گفت: حسن نیت پیونگ یانگ باید با بازگرداندن سه آمریکایی که در کره شمالی زندانی هستند و ارسال باقی مانده اجساد سربازان آمریکایی که در جریان جنگ کره در آنجا کشته شدند، نشان داده شود.

وی افزود: ما باید بپذیریم که قطعا کره شمالی در ازای این اقدامات چیزی خواهد خواست. کیم جونگ اون که تنها ۳۴ سال دارد یک رهبر غیرقابل پیش‌بینی و گاهی اوقات غیرمنطقی است اما در کل دست کم گرفته شده است. مدت‌ها فکر می‌کردم که او یک برنامه مشخص برای پایان بازی‌اش دارد و به نظر می‌رسد که تفکرات درست بوده و او برای اقداماتش برنامه‌ای دارد. او از یک رهبری که بمب پرتاب می‌کند به مردی با یک دیدگاه استراتژیک تبدیل شده است. او اخیرا در اتخاذ یک دیپلماسی با کره‌ جنوبی در جریان المپیک زمستانی کاملا موفق بوده است.

ریچاردسون در ادامه گفت: آنها همواره خواهان یک توافق با آمریکا بوده‌اند. درخواست این نشست بخشی از تلاش‌های کره شمالی است که بگوید ما بازیگران اصلی هستیم و شما باید با ما توافق کنید. ما باید مطمئن شویم که در تله‌ای که کره شمالی برای ما پهن کرده نخواهیم افتاد؛ کره شمالی‌ای که در توافقات مذاکره شده بسیار خوب عمل می‌کند و سپس آنها را کنار می‌گذارد.

وی گفت: نگرانی اصلی من این است که ترامپ بدون برنامه با این نشست توافق کند. او باید یک استراتژی داشته باشد و نگرانم که این آشوب و ناآرامی در کاخ سفید و در سبک رهبری ترامپ به اندازه کافی برای این مساله مهم کافی نباشد. او نمی‌تواند همانند گذشته به توئیت‌های بدون فکر خود ادامه دهد.

ریچاردسون افزود: وزارت خارجه آمریکا باید رهبری این مذاکرات را برعهده بگیرد. در جریان این مذاکرات باید نمایندگان نظامی نیز حضور داشته باشند. رئیس‌جمهور باید تیمی تشکیل دهد و یک استراتژی جامع و کامل پیش بگیرد. این یک شوی تلویزیونی نیست بلکه مذاکراتی مهم درخصوص بحران امنیت ملی در جهان امروز است. هوشمندانه‌ترین کاری که ترامپ باید انجام دهد این است که باید با جورج بوش و بیل کلینتون، روسای جمهور سابق آمریکا تماس بگیرد و از تجربیات آنها استفاده کند. او نمی‌تواند به تنهایی عمل کند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری آفتاب ، تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند 1396 ، کدخبر: 513108 ، www.aftabnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
من هم فکر میکنم این یک برنامه از جانب رهبر کره شمالی برای پایان دادن به نمایش های سیاسی آمریکا در جهان است
ا.ح75
ناشناس
Netherlands
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۰
0
0
کره ی شمالی نمونه کامل دیکتاتوری در جهانه کاش زدتر فکری به حال مقابله باهاش بشه
ن.ف83
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۱
0
0
احتمالا مذاکره با این رهبر یکی از جالب ترین برنامه های تلوزیونی زنده در قرن 21 خواهد بود و تاریخ جدیدی و روابط جهانی به وجود خواهد آورد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
واقعا فکر میکنم که کره شمالی تحت تاثیر فشار های امریکا مجبور شده که بیاد تو مجامع عمومی حرف از تعامل بزنه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین