پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مداخله در 4300 اقدام به خودکشی در 6 ماه نخست امسال گفت: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم موارد خودکشی را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اقدامات مناسب درمانی را برای اقدام کنندگان و خانواده‌هایشان در نظر بگیریم.

شعارسال:رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به مداخله در 4300 اقدام به خودکشی در 6 ماه نخست امسال گفت: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم موارد خودکشی را به ما اطلاع دهند تا بتوانیم اقدامات مناسب درمانی را برای اقدام کنندگان و خانواده‌هایشان در نظر بگیریم.

رضا جعفری، رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور  در مورد میزان مراجعات ناشی از اقدام به خودکشی در سال جاری اظهار کرد: مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی در سال 95 در مورد 5 هزار و 500 اقدام به خودکشی مداخله کرد و مانع بروز خودکشی شد که این در نوع خود اقدام بزرگ و تاثیرگذاری است.

وی در مورد آمار اقدام به خودکشی در سال جاری نیز گفت: در 6 ماه نخست امسال نیز اورژانس اجتماعی در 4300 اقدام به خودکشی مداخله کرده‌ است.

جعفری مرجع رسمی اعلام آمار خودکشی‌های موفق در کشور را سازمان پزشکی قانونی و بیمارستان‌ها دانست و گفت: با توجه به اینکه اکثر موارد اقدام به خودکشی به مرکز اورژانس اجتماعی گزارش نمی‌شود و مردم به آتش نشانی و پلیس اطلاع می‌دانند برهمین اساس سال گذشته تفاهم نامه مشترکی بین دانشگاه علوم پزشکی، مرکز فوریت‌های اورژانس، پلیس، آتش نشانی و مرکز اورژانس اجتماعی منعقد شد که در پی این تفاهم نامه هر شهروندی که اقدام به خودکشی را به یکی از این مراکز اعلام کرد نهادها ملزم‌اند به اورژانس اجتماعی نیز اطلاع دهند و تعهد دادند که با سامانه 123 اورژانس اجتماعی نیز گزارش کنند.

رئیس اورژانس اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: آمارهای دنیا نشان می‌دهد که یک سوم افرادی که اقدام به خودکشی کردند در صورتی که خودکشی آنها ناموفق باشد احتمال تکرار مجدد خودکشی از سوی آنها وجود دارد البته این درحالیست که اگر پیگیری و حمایت روحی، روانی و اجتماعی از این افراد صورت گیرد ممکن است شاهد بروز چنین حوادثی نباشیم.

وی یادآور شد: براساس این تفاهم نامه از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که موارد خودکشی را به ما اطلاع دهند و پس از ترخیص این افراد اطلاعات را در اختیار مددکاران اورژانس اجتماعی قرار دهند تا بتوانیم اقدامات درمانی روانی را برای آنها و خانواده‌هایشان در نظر بگیریم زیرا حتی در مواردی که اقدام به خودکشی منجر به فوت فرد شده است باید خانواده فرد تحت حمایت‌‌های روحی و روانی قرار گیرند زیرا با بروز چنین حادثه‌ای کانون خانواده بهم می‌ریزد.

جعفری افزود: متاسفانه بسیاری از خانواده‌هایی که بخاطر خودکشی و مسمومیت دارویی فرزندشان به بیمارستان مراجعه می‌کنند علت واقعی مراجعه را پنهان می‌کنند زیرا تمایل ندارند که خودکشی و مصرف قرص برنج فرزندشان مشخص شود به همین دلیل نیز آمار واقعی خودکشی اعلام نمی‌شود.

وی با اشاره به حضور روانشناس و روانپزشک در مراکز اورژانس اجتماعی بهزیستی بیان کرد: روانپزشکان ما در مراکز اورژانس اجتماعی مشاروه اولیه را به افراد ارائه می‌دهند و پس از تشخیص اولیه اقدام به حمایت اجتماعی و درمان می‌کنیم. به طوری که اگر مشکل ناشی از اختلاف خانوادگی باشد با همکاری مراکز مداخله اورژانس اجتماعی ورود می‌کنیم، همچنین بسیاری از افراد با توجه به سوء مصرف مواد مخدر دچار اختلال روانی می‌شوند که ما آنها را به روانپزشک ارجاع می‌دهیم و تحت پوشش خدمات اجتماعی و مشاروه رایگان مرکز اورژانس اجتماعی قرار می‌گیرند.

جعفری با اشاره به اینکه اورژانس اجتماعی در حد بضاعت و امکانات خود به صورت دائمی خانواده‌های افراد را تحت حمایت و مشاوره و مراقبت قرار می‌دهد، افزود: غربالگری اولیه افراد جامعه بسیار مهم است زیرا اگر پیش از وقوع آسیب‌های اجتماعی افراد در معرض آسیب خودکشی و سایر آسیب‌های اجتماعی را شناسایی کنیم می‌توانیم با مداخله به هنگام از بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و هزینه‌های گزاف آن جلوگیری کنیم اما متاسفانه ما پس از وقوع هر کنش یک واکنش نشان می‌دهیم و ابتدا باید گزارش اولیه خودکشی به ما اعلام شود تا پس از آن بتوانیم حمایت‌های روحی و روانی و آسیب شناسی را ارائه کنیم.

وی با تاکید برشناسایی و غربالگری سلامت روان افراد پیش از وقوع حادثه اعلام کرد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی تست‌های سلامت روان را به صورت پایلوت در کرمانشاه آغاز کرده است و از خانواده‌های زلزله زده تست سلامت روان دریافت می‌کند تا براساس آن بتوانند خدمات بهتری به این افراد ارائه کنند و همچنین در صورتی که فرد یا خانواده‌ای نیاز به حمایت‌های اجتماعی داشته باشد پیش از وقوع هر آسیبی به آنها خدمات ارائه کنند.

شعار سال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار 19 اسفند 96 ، کد خبر:352275 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
تو این شرایط ک مشکلات و فشارای روانی زیادی وجود داره باید حواسمونو بیشتر جمع کنیم .. کم نیستن مشکلاتی از ابن قبیل م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین