پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۳۹
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۴
لایه بیرونی سفید رنگ دندان‌هاست که عاج زرد رنگ دندان زیر آن قرار گرفته است. با نازک‌تر شدن مینا، عاج دندان ظاهر و باعث زرد دیده شدن دندان‌ها می‌شود.

شعار سالموارد زیر برخی عادت‌هایی است که باید برای جلوگیری از زردشدن دندان‌ها ترک شود:

استفاده زیاد از دهان‌شویه

بزاق دهان ترکیبی از مواد معدنی، آنزیم‌ها و ترکیبات اکسیژنی است که با حفظ تعادل pH محیط دهان از اسیدی شدن دهان و تحلیل رفتن مینای دندان جلوگیری می‌کند. بزاق همچنین باعث از بین بردن باکتری‌ها و مانع ایجاد لکه‌های دندانی می‌شود. متاسفانه بسیاری از دهانشویه‌ها بسیار اسیدی بوده و استفاده مکرر از آنها عامل از بین رفتن مینای دندان‌هاست. اگر زیاد از دهانشویه استفاده می‌کنید بهتر است آن را با مسواک زدن جایگزین کنید.

مصرف سبزیجات و میوه‌جات اسیدی

میوه‌ها و سبزیجات و دیگر مواد غذایی اسیدی مانند مرکبات، گوجه فرنگی، آناناس، سرکه، نوشابه‌های گازدار و برخی سس‌ها نیز می‌توانند باعث تحلیل رفتن مینای دندان شوند. برای کاستن از آسیب این مواد به مینای دندان و جلوگیری از ایجاد لکه روی دندان‌ها بهتر است بعد از مصرف این مواد چند جرعه آب بنوشید.

نوشیدن قهوه در طول روز

قهوه با وجود فواید زیاد می‌تواند برای دندان‌ها مضر باشد. نوشیدن دو تا سه فنجان قهوه در روز مینای دندان را در تماس مستمر با عامل ایجادکننده لکه‌های دندانی که عامل زردی دندان‌ها هستند، قرار می‌دهد. کیفیت نوشیدن قهوه، بیشتر از تعداد جرعه‌ها آسیب‌رسان است. نوشیدن سریع‌تر قهوه یا نوشیدن با نی، زمانی را که عامل ایجاد لک در تماس با دندان‌ها قرار می‌گیرد، کاهش می‌دهد.

کوتاهی در حفظ بهداشت دهان

مسواک زدن و خلال کردن نامنظم دندان، باعث تجمع پلاک‌ها روی مینای دندان می‌شود و با ایجاد لایه نازکی از باکتری‌ها، زرد شدن رنگ دندان‌ها را به دنبال دارد. یک رژیم بهداشتی خانگی و مراجعه سالانه به پزشک، نقش زیادی در از بین بردن این لایه زرد رنگ خواهد داشت.

مشتاقانه مسواک زدن

با فشار و سرعت مسواک زدن به معنای داشتن دهان سالم‌تر نیست، بلکه می‌تواند تاثیرات معکوس داشته باشد، بویژه درصورتی که خمیر دندان حاوی مواد ساینده باشد. اگر زیاد یا با فشار مسواک می‌زنید احتمالا مینای دندان را ساییده و عاج دندان را در معرض دید قرار می‌دهید.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازباشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار 19اسفند 96، کدمطلب:۶۴۶۶۷۹۹، www.yjc.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین