پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۹۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۱
اکثرخانواده‌های ایرانی به نوعی جویای کار هستند و گروهی هم از شغلی که دارند راضی نیستند لذا یکی از وظایف دولت ایجاد اشتغال برای مردم است تا بتوانند با توجه به مدرک تحصیلی خود شغلی را انتخاب کنند.طبق آخرین آمارها بیش از 3 میلیون بیکار داریم و این عدد قطعاً با برنامه لاکپشتی نمی‌تواند کاهش پیدا کند.طی سال‌های اخیر در مورد افزایش نرخ اشتغال خبرهایی به گوش رسید اما قطعاً آمار فعلی رضایت‌‌بخش نیست و مردم همچنان منتظر هستند دولت کارنامه خود را پربار کند.

شعار سال: اکثرخانواده‌های ایرانی به نوعی جویای کار هستند و گروهی هم از شغلی که دارند راضی نیستند لذا یکی از وظایف دولت ایجاد اشتغال برای مردم است تا بتوانند با توجه به مدرک تحصیلی خود شغلی را انتخاب کنند.طبق آخرین آمارها بیش از 3 میلیون بیکار داریم و این عدد قطعاً با برنامه لاکپشتی نمی‌تواند کاهش پیدا کند.طی سال‌های اخیر در مورد افزایش نرخ اشتغال خبرهایی به گوش رسید اما قطعاً آمار فعلی رضایت‌‌بخش نیست و مردم همچنان منتظر هستند دولت کارنامه خود را پربار کند.حال برای سال آینده بنا شده یک میلیون و 33 هزار فرصت شغلی با سرمایه‌گذاری 73 هزار میلیارد تومان ایجاد شود.کارشناسان می‌گویند اگر دولت بتواند در نخستین اقدام واحدهای صنعتی غیر فعال را فعال کند حداقل 20 درصد اشتغالی را که مدنظر دارد تأمین خواهد کرد.

دولت برای ایجاد اشتغال 12 برنامه دارد

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه که در برنامه مسیر امید رفته بود، گفت:دولت برنامه مفصل برای ایجاد یک میلیون و ۳۳ هزار فرصت شغلی در سال آینده دارد.بر این اساس دولت ۱۲ برنامه(یکی از برنامه‌های دولت در رابطه با مسکن شهری و روستایی و بافت فرسوده است که ۳۰۰هزار نفر در این بخش شاغل می‌شوند. نوسازی ناوگان حمل و نقل برون شهری و درون شهری، کشاورزی، پرورش ماهی در قفس، کشت گلخانه‌ای و غیره از دیگر برنامه‌های ۱۲گانه است.) تعریف کرده و ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان تأمین مالی آن از طریق سرمایه گذاری صورت گرفته است.

830 هزار نفر بیکار صاحب شغل می‌شوند

وی ادامه داد: برنامه‌های چهار سال آینده دولت کاملاً مشخص است و اعتبار ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومانی فقط برای سال ۱۳۹۷ نیست، بلکه در صنعت هم برنامه داریم. در حال حاضر بسیاری از واحدهای صنعتی ما ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند و این پرداخت بیشتر خواهد شد، مشروط به اینکه بدانیم هر واحد تولید و صنعتی چقدر از جوانان را مشغول به کار کرده و ما حق بیمه را می‌پردازیم. همچنین بخشی از ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان به بنگاه‌های اقتصادی اختصاص پیدا می‌کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، با بیان اینکه در کشور براساس آمارها برای سال ۱۳۹۷ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۳۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند، تصریح کرد: ۹۵۰ هزار نفر در پاییز امسال بیش از پاییز ۱۳۹۵ وارد بازار کار شدند که نشان می‌دهد امسال وضعیت خوبی داشتیم، اما ۲۰ هزار نفر به جمعیت بیکاران ما اضافه شده و بیش از ۳میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بیکار داریم.

رفاه اجتماعی، اشتغال و آموزش سه اولویت سال 97 دولت دوازدهم

سخنگوی دولت همچنین در مراسم گرامیداشت پنجاهمین سال تأسیس آموزش عالی در استان گیلان با بیان اینکه یکی از محورهای مورد توجه در بودجه ۹۷ موضوع آموزش و آموزش عالی است، گفت: بیشترین سهم بودجه ۹۷ پس از موضوع رفاه اجتماعی و اشتغال مربوط به آموزش است و از این میزان ۵۷ هزار میلیارد تومان به موضوع آموزش تخصیص خواهد یافت.

دولت 91 هزار میلیارد تومان برای رفاه اجتماعی کنار گذاشت

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور خاطرنشان کرد: در بودجه سال آینده ۹۱ هزار میلیارد تومان برای رفاه اجتماعی، بازنشستگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی شده است. وی بر نقش دانشگاهیان در مسیر توسعه تأکید کرد و افزود: کشور در شرایط سختی قرار دارد ولی دارای ظرفیت‌های بالا برای حرکت در مسیر توسعه است لذا نقش‌آفرینی دانشگاهیان در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد.

نوبخت با بیان اینکه برای حرکت در مسیر توسعه نیازمند توجه به منابع انسانی هستیم، گفت: شاخصه‌های توسعه انسانی جمهوری اسلامی ایران در میان ۱۸۷ کشور نسبت به گذشته بهتر شده است و از جایگاه ۷۵ به ۶۹ رسیده‌ایم. وی با اشاره به جایگاه هجدهم ایران از نظر اقتصادی و جایگاه هفدهم از نظر علمی یادآور شد: از نظر رشد علمی جزو چند کشور پرشتاب در عرصه علم هستیم.

نیم نگاه

در بودجه سال آینده ۹۱ هزار میلیارد تومان برای رفاه اجتماعی، بازنشستگی، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی پیش‌بینی شده است.

براساس آمارها برای سال ۱۳۹۷ پیش‌بینی می‌شود بیش از ۸۳۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند، ۹۵۰ هزار نفر در پاییز امسال بیش از پاییز ۱۳۹۵ وارد بازار کار شدند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازروزنامه ایران ، تاریخ انتشار ------، کدمطلب: 460860 ، www.iran-newspaper.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۱
0
0
امیدواریم.که این اماری که برای افراد وارد بازار کار شده میدن درست باشه و واقعا انقدر کار تولید شده باشه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
ای بابا دوست عزیز دلت خوشه ها! کی امار ما درست بود که این اولین بار باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین