پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۳۹۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
استاندار مرکزی گفت: با پیگیری‌های مجموعه استان پروژه قطار سریع‌السیر قم-اراک در مراحل پایانی است و در بودجه 97 دیده شده است.

شعارسال: استاندار مرکزی گفت: با پیگیری‌های مجموعه استان پروژه قطار سریع‌السیر قم-اراک در مراحل پایانی است و در بودجه 97 دیده شده است.

سید علی آقازاده در جلسه شورای اداری استان مرکزی که با حضور معصومه ابتکار معاون رییس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، عنوان کرد: در سال 95 میزان صادرات غیرنفتی استان مرکزی 700 میلیون دلار بود که امسال با تلاش استان به رقم حدود یک میلیارد دلار افزایش یافت و صادرات 1.5 میلیارد دلاری نیز برای سال آتی نیز هدفگذاری شده است.

وی تصریح کرد: در سال 95 و 96 استان مرکزی با رشد 76 درصدی در سرمایه‌گذاری خارجی مواجه شد که رقم 300 میلیون دلار سرمایه‌گذاری شکل گرفت و برای سال 97 نیز رقم یک میلیارد دلار هدفگذاری شده است.

استاندار مرکزی به سرمایه گذاری‌های شکل گرفته در استان اشاره کرد و گفت: طی سه ماه اخیر پروژه قطار سریع‌السیر قم-اراک مورد پیگیری قرار گرفته است که با پیگیری مجموعه استان در مراحل پایانی قرار دارد و به دلیل اینکه پروژه به صورت فاینانس اجرایی می شود فشاری بر بودجه عمومی دولت ندارد و پروژه در بودجه 97 نیز دیده شده است.

وی افزود: دکتر روحانی دستور اجرای پروژه را صادر کرده است و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور نیز دستور لازم را صادر کرده‌ است و در جریان بررسی بودجه 97 در مجلس شورای اسلامی کمیسیون برنامه و بودجه نیز موافقت با پروژه را اعلام کردند و با ابلاغ بودجه 97 طی روزهای آینده این پروژه حیاتی استان مرکزی نیز روند عملیاتی به خود می‌گیرد و چهار تا پنج هزار میلیارد تومان برای استان آورده به همراه خواهد داشت.

آقازاده با اشاره به استقرار کارخانه رنو در استان مرکزی عنوان کرد: این پروژه 5 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد کرد و با گردش مالی بیش از 15 هزار میلیارد تومانی در سال توسعه اقتصادی استان را به دنبال دارد.

وی به فعالیت مرکز سرمایه‌گذاری استان اشاره کرد و گفت: تنها در بخش تامین نیروی برق از انرژی خورشیدی نیروگاه 400 مگاواتی با سرمایه‌گذاری هزار و 600 میلیارد تومانی به توافق رسیده است و این امر نشان از حرکت و شتاب استان در بحث سرمایه‌گذاری دارد.

استاندار مرکزی با اشاره به نرخ 10.4 درصد بیکاری استان مرکزی در ابتدای دولت یازدهم بیان کرد: در ابتدای سال جاری این نرخ به 7.5 درصد کاهش یافت و امید است که بیشتر کاهش یابد.

وی تصریح کرد: امسال هوای اراک 57 روز پاک‌تر از سال گذشته است و سمن‌های استان مرکزی در راستای مقابله با آلودگی هوا تلاش داشته اند و حتی با وجود کمتر بودن بارندگی در اراک نسبت به تهران کاهش روزهای آلوده حاصل شده است و بخشی از این امر ناشی از سوخت پاک و اقداماتی در جهت بهسازی و نوسازی صنایع بوده است و باید نظارت و مدیریت بیشتری اعمال شود تا شرایط بهبود یابد.

آقازاده با اشاره به هفته درختکاری گفت: استان مرکزی توسعه 2 هزار هکتاری فضای سبز را در دستور کار خود دارد و امسال در هفته درختکاری 400 هکتار توسعه فضای سبز رقم خواهد خورد که نقش موثری در هوای پاک خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه سال 96 با تمام سختی‌ها رو به پایان است و امید است که نقصان خدمات را مردم ببخشایند و در سال آینده نیز با چشم‌انداز روشن‌تر و امید و انگیزه بیشتر در صدد رفع نواقص برآییم، بیان کرد: جهت تنظیم بازار شب عید 25 و 26 اسفندماه توزیع و عرضه میوه و مایحتاج عمومی شهروندان آغاز می شود و همه مکلفند با برنامه‌ریزان این ستاد همکاری داشته باشند.

استاندار مرکزی افزود: ستاد خدمات سفر استان نیز برنامه‌ریزی‌هایی مناسبی داشته‌اند و امید است که باتوجه به در مسیر بودن استان مرکزی شاهد کمترین حوادث باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396، کدخبر: 96122010712، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
پیشرفت حمل و نقل ریلی تو کشور باعث حمل و نقل ارزان و ایمن میشه و از ترافیک و کشت و کشتار هم کم میکنه
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
0
0
امیدواریم که این مراحل پایانی به عمر ما قد بده
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین