پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۴۰۰
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۷
سمندر لرستانی یا سمندر خالدار امپراطور که در حال انقراض است

شعارسال: سمندر لرستانی یا سمندر خالدار امپراطور که در حال انقراض است

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: هرگونه خریدوفروش سمندر لرستانی جرم است.

مهرداد فتحی بیرانوند اظهار کرد: متأسفانه با فرارسیدن ایام پایانی سال و احتمال افزایش خریدوفروش گونههای جانوری به‌خصوص سمندر لرستانی باید گفت که این‌گونه منحصربه‌فرد در سال های اخیر و به‌ویژه در آستانه نوروز در سطح شهرها و اماکن مختلف به فروش میرسد.

وی با بیان اینکه این‌گونه اندمیک جزو گونههای به‌شدت در معرض خطر انقراض و مختص ایران است، افزود: هرگونه خریدوفروش آن غیرقانونی بوده و جرم محسوب میشود. همچنین سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس قوانین مصوب موجود با متخلفین برخورد قانونی میکند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان ادامه داد: بر این اساس از تمامی دوستداران محیط زیست درخواست می‌شود تا در صورت مشاهده این پدیده، موضوع را در اسرع وقت به اداره کل حفاظت محیط زیست استان و ادارات تابعه، ادارات کل حفاظت محیط زیست سراسر کشور یا دفتر حفاظت، مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط زیست کشور در میان گذاشته تا اقدامات قضایی لازم در این زمینه به عمل آید. همچنین شماره تلفن 1540 به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی آماده دریافت اطلاعات مربوطه است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 20 اسفند 1396، کدخبر: 96122010715، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین