پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۹
منابع عبری گزارش دادند: افزایش بحران میان احزاب ائتلاف حاکم رژیم صهیونیستی فروپاشی کابینه نتانیاهو نزدیک تر شد تشدید اختلافات درباره قانون خدمت اجباری احتمال برگزاری انتخابات زودهنگام تقویت شد
شعارسال: برخی منابع صهیونیستی از بحران به وجود آمده در میان ائتلاف احزاب حاکم بر اسرائیل در پی قانون جدید سربازی و احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام خبر می دهند.

 به نقل از خبرگزاری قدس پرس، در غیاب آویگدور لیبرمن رئیس حزب «اسرائیل بیتنا» و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و یعکوف لیتسمان معاون وزیر بهداشت و رئیس حزب دینی حریدی «یهدوت هاتوراه نشست احزاب ائتلاف حاکم در اسرائیل برگزار نگردید.

 منابع عبری با اشاره به عدم حضور لیبرمن و لیتسمان در این نشست که به دعوت نتانیاهو برگزار شده بود اعلام کردند که این نشست پس از چند دقیقه به دلیل مخالفت ها با قانون سربازی پایان پذیرفت.

رسانه های عبری و تحلیلگران معتقدند این مساله بحران در ائتلاف حرب حاکم در تل آویو را افزایش داده و موجب فروپاشی ائتلاف دولت اسرائیل خواهد شد و ثبات آن را تهدید می کند.

نتانیاهو تلاش زیادی برای دیدار روؤسای احزاب ائتلاف نمود تا به حل بحران به وجود آمده در خصوص قانون سربازی که با مخالفت احزاب دینی مواجه شده است اقدام نمایند. این قانون طلاب مراکز دینی یهودی را به خدمت در ارتش ملزم می نماید.

بحران به وجود آمده در خصوص این قانون ممکن است به انحلال دولت و انتخابات زود هنگام منجر شود. این نگرانی در پی سخنان نفتالی بنت وزیر آموزش اسرائیل و رئیس حزب «خانه یهودی» در صبح یکشنبه تشدید شده است که با لحنی گزنده به انتقاد از نتانیاهو پرداخت.

منابعی در حزب لیکود به رادیو عبری گفته اند احزاب یهودی متدین به هیچ فرمول مورد توافقی دست نیافته اند و روؤسای ائتلاف دولت در انتظار صدور چنین فرمولی برای ادامه رایزنی ها جهت حل بحران هستند.

این منابع که رادیو عبری هویت آنها را فاش نکرد افزودند: نتانیاهو از عدم حضور لیبرمن در این نشست شگفت زده شد و تصور کرد قرار است انتخابات زود هنگام برگزار شود.

رادیو عبری همچنین اعلام کرد: احتمال برگزاری انتخابات زود هنگام در میان محافل ائتلاف دولت اسرائیل فراگیر و تقویت شده است و نتانیاهو معتقد است که در انتخابات به موفقیتی چشمگیر دست خواهد یافت.

نفتالی بنت در سخنانی نتانیاهو را متهم کرد که وی قصد دارد به سمت انتخابات برود و در حال بررسی امکان رقابت برای نخست وزیری در جریان انتخابات زود هنگام است.

اما حزب لیکود در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که نتانیاهو مشغول به حل بحران و بازگرداندن ثبات به دولت است. این در حالی است که بنت به دلیل اشتغال نخست وزیر در کمپین انتخاباتی خود سعی در برکناری وی دارد.

رادیو عبری در ادامه اشاره کرد: نتانیاهو به برگزاری انتخابات تمایل در ژوئن تمایل دارد در حالی که دوره کنست فعلی تا پایان سال 2019 ادامه دارد.

بر اساس قوانین کنست اسرائیل انتخابات می تواند سه ماه پس از انحلال کنست برگزار شود و این مدت زمانی تا 5 ماه یعنی ماه آگوست قابل تمدید است.

بر اساس قوانین کنست برگزاری انتخابات زود هنگام احتمالاً تعویق تصمیمات دادستان کل در خصوص اتهامات نتانیاهو به پس از انتخابات را در پی خواهد داشت.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری بین المللی قدس  ، تاریخ انتشار: 21اسفند 1396، کدخبر: 309363،www.qodsna.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۲
0
0
نتانیاهو به اواخر دوران نفرت انگیز خود در پست نخست وزیری نزدیک شده است ، ببینیم عنصر منفور بعدی در دولت اسزائیل چه کسی خواهد بود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین