پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۶۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۱
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون راهبرد نظام جمهوری اسلامی مبارزه با چهارشنبه‌سوری نبوده و حتی رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که چهارشنبه سوری با منابع دینی ناسازگاری ندارد.

شعارسال: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: تاکنون راهبرد نظام جمهوری اسلامی مبارزه با چهارشنبه‌سوری نبوده و حتی رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند که چهارشنبه سوری با منابع دینی ناسازگاری ندارد.

سیدجواد حسینی شامگاه گذشته در نشستی با سازمان‌های مردم نهاد و دستگاه‌های اجرایی که با موضوع چهارشنبه سوری در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: برخی گاهی ناآگاهانه و ناخودآگاه برخوردها با چهارشنبه سوری را از دایره اجتماعی به دایره سیاسی می غلطانند.

وی ادامه داد: چهارشنبه سوری یک سنت در جامعه ایران است که دارای ویژگی‌هایی از جمله دیرینگی، جمعی و آیینی است که هر سه ویژگی جنبه اجتماعی دارد. فرهنگ سازی برای انجام مراسم سنتی چهارشنبه سوری باید فارغ از نگاه سیاسی و همراه با رویکرد اجتماعی باشد.

حسینی افزود: چهارشنبه سوری کارکردهای مثبت دارد؛ نشاط جمعی، همگرایی، انسجام ملی، همدلی، دوستی و آمادگی برای سال جدید می‌تواند از کارکردهای مثبت آن باشد.

معاون اجتماعی، سیاسی و امنیتی استاندار خراسان رضوی خاطرنشان کرد: البته این مراسم همراه با کارکردهای نامناسب نیز بوده است که مهم‌ترین آنها ضربات جسمی و روحی‌ است که به افراد جامعه وارد می‌شود.

وی با بیان این‌که «با فرهنگ سازی طی 2 سال اخیر، آسیب‌ها و عوارض چهارشنبه سوری کمتر شده است»، افزود: آموزش، مشارکت اجتماعی، الگوسازی‌های مناسب، اقدامات و برنامه‌های جذاب برای جلوگیری از آسیب‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند از آسیب‌های چهارشنبه سوری بکاهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396، کدخبر: 96122212171، www.isna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Arab Emirates
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
اخه چرا این قدر بی اعتمادی باید به وجود بیاد که اگه بگی به ضرر خودتون عمل نکنین مردم بگن نه ما باید عکسش عمل کنیم
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۱/۳۱
0
0
انقدررر مردم بی اعتماد شدن که هر کار و جهت گیری رو بنا به شر میذارن
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین