پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار خانوار عشایری در سطح استان زندگی می‌کنند که ۴۰ درصد پروتئین و لبنیات استان توسط عشایر تولید می‌شود.

شعارسال: مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: ۱۵ هزار خانوار عشایری در سطح استان زندگی می‌کنند که ۴۰ درصد پروتئین و لبنیات استان توسط عشایر تولید می‌شود.

قادر هنرمند ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل با تشریح وضعیت جامعه عشایری استان اظهار داشت: ایل شاهسون در استان سومین ایل بزرگ کشور است که 15 هزار خانوار با جمعیت بیش از 80 هزار نفر جامعه عشایری استان اردبیل را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: عشایر استان اردبیل 1.5 میلیون واحد دارد که لبنیات پروتئین و صنایع دستی تولید می‌کند و در این حوزه حدود 40 درصد پروتیئن و لبنیات استان را عشایر تولید و نزدیک به 15 هزار متر مربع سالانه تولید صنایع دستی دارد که ارزش آن بیش از 350 میلیارد تومان است.

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: عشایر استان در فصل قشلاق دو بار کوچ می‌کنند که دارای 572 قشلاق و یک هزار و 527 ییلاق است که در دامنه‌های سبلان در مواقع کوچ بهاره و پاییزه در این ییلاق‌ها قشلاق‌ها ساکن می‌شوند که 60 درصد مراتع استان در اختیار جامع عشایر است.

هنرمند تصریح کرد: عشایر استان اردبیل در حوزه فرآورده‌های لبنی جایگاه سوم کشور، از لحاظ بعد خانوار جایگاه سوم، استفاده از مراتع رتبه چهارم و میزان استفاده از دام رتبه پنجم عشایر را در کشور به خود اختصاص داده‌ است.

وی در ارتباط با وظایف اداره کل عشایر گفت: اداره کل امور عشایری در راستای ساماندهی زندگی عشایر از جمله اسکان، ارائه خدمات به کوچ کنندگان، مطالعات طرح جامع عشایری، جایگزینی سوخت فسیلی و پیگیری ساماندهی آئین‌نامه عشایر فعالیت می‌کند که در تمامی این حوزه‌ها اقدامات قابل توجهی در سطح استان و برای جامعه عشایر انجام می‌شود.

هنرمند اظهار کرد: سالانه حدود سه هزار و 852 کیلومتر راه ارتباطی در مناطق عشایری استان مرمت و احداث می‌شود و از زمان شروع کار دولت تدبیر و امید نیز 271 پروژه در راستای ارائه خدمات به کوچ کنندگان عشایر اجرایی شده است.

وی افزود: 30 پروژه در سطح استان و در راستای آبرسانی به 141 قشلاق در سطح استان انجام رسیده که از جمله می‌توان به اجرای فاز یک و دو پمپاژ فتحعلی اشاره کرد که 750 خانوار در این منطقه مستقر و از آن بهره‌مند می‌شوند که فاز سوم نیز توسط سازمان جهاد کشاورزی اجرایی شده و پروژه آبرسانی اژدر بیگلو و قلی بیگلو نیز به انجام رسیده و 9 هکتار از مراتع دیمی عشایر تبدیل به آبی شده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396، کدخبر: 1679889، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
ای کاش که در زمینه های بیمه ای و خدمات شهری به این عشایر بیشتر و بهتر کمک بشه تا از این زندگی محرومانه خودشون فاصله بگیرن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین