پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۵۹۷۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۵
یک فعال حوزه زنان خواستار نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها به نام زنان شهید دوران دفاع مقدس شد.

شعارسال: الهه موالی‌زاده با اشاره به روز بزرگداشت مقام شهدا اظهار کرد: جایگاه شهدا در نزد خدا محفوظ است. امیدوارم به حق خون شهدا کارها در حد بزرگداشت مقام شهید نباشد و کمی از شهدا خجالت بکشیم و تلاش کنیم تا جامعه بهتری را بسازیم.

وی با اشاره به حضور زنان در خطوط مقدم جنگ در دوران دفاع مقدس افزود: بزرگترین فداکاری زنان خوزستانی فرستادن همسرانشان به خط مقدم بود. طلایه‌داری حرکت رزمندگان در جنگ تحمیلی به دست زنان خوزستانی بود و در ایامی که جنگ در خطه دشت‌آزادگان، آبادان و خرمشهر آغاز شد تفاوتی در دفاع از وطن میان زنان و مردان مدافع وجود نداشت.

این فعال حوزه زنان ادامه داد: آمار بالای شهدای زن کشور در خطوط مقدم جنگ بی‌نظیر است اما از بعد از جنگ تاکنون آن گونه که باید از مقام شهدای زن قدردانی نشده است.

موالی‌زاده با انتقاد از نبود موزه‌ای در خصوص زن و جنگ گفت: علی‌رغم سفارش مقام معظم رهبری برای ایجاد یک موزه زن و جنگ، تاکنون چنین موزه‌ای نداشته‌ایم. البته مراحلی از ایجاد موزه زن و جنگ در اهواز و آبادان آغاز شده که اطلاع دقیقی از پیشرفت آن در دست نیست.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره عدم نام‌گذاری خیابان‌ها و کوچه‌ها و معابر به نام زنان شهید گفت: این موضوع یکی از مسائلی است که باید شورای شهر اهواز و دیگر شهرهای خوزستان نسبت به آن حساسیت نشان دهند و برای بزرگداشت زنان شهید همپای شهدای مرد، اسامی زنان بر خیابان‌ها گذاشته شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از جامعه خبری تحلیلی الف ، تاریخ انتشار: 22 اسفند 1396 ، کدخبر: 3961222164 ، www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۳
0
0
در این کشور هیچ وقت به ارزش زن بها داده نشده است و در بسیاری از فعالبت های سیاسی و اجتماعی خودمان آنان را طرد میکنیم
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
زنان این کشور هم پا به پای مردان در این جبهه ها جنگیده اند و شهید شده اند ، نباید آنان را نادیده گرفت و نامگذاری خیابان با استفاده از نام های آنان میتواند حداقل کار ممکن باشد
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
راست میگه خدایی به فکر من نرسیده بود تاحالا اینهمه شهید خانوم دادیم
ن.ف۸۳
ناشناس
Germany
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۶
0
0
خانمها کلا توی ایران بهشون ظلم میشه در هر زمینه ای حتی اسم شهدای زن که هیچ جایی برده نمیشه
س.د۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۶
0
0
این نگاه سنگین حاکم بر جامعه نسبت به زن ها واقعا باید برداشته بشه وگرنه تا ابد جهان سومی خواهیم موند
ا.ف75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۱/۱۹
0
0
این کار کاملا بی احترامی به شهدای زنمون هست
ن.ق83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین