پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۰۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
‌مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در مطالعات صورت گرفته راه‌اندازی بازار آب، مدیریت مشارکتی آب و طرح همیاران آب نسخه‌ای است که برای استان کرمان پیچیده شده است تا بتواند مدیریت آب خود را در دوران بحران آبی انجام دهد.

شعارسال: ‌مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در مطالعات صورت گرفته راه‌اندازی بازار آب، مدیریت مشارکتی آب و طرح همیاران آب نسخه‌ای است که برای استان کرمان پیچیده شده است تا بتواند مدیریت آب خود را در دوران بحران آبی انجام دهد.

"ابراهیم علیزاده" صبح امروز 23 اسفندماه در ستاد بحران استان کرمان به وضعیت کم بارندگی استان اشاره کرد و افزود: متوسط بارندگی استان 129 میلیمتر است که این میزان برابر ‌با نصف متوسط بارندگی کشور است.

وی با تاکید برآنکه حدود 98 درصد آب شرب استان کرمان از آب‌های زیرزمینی تامین می‌شود، اظهار کرد: ظرفیت سازی آب‌های سطحی استان حدود 583 میلیون متر مکعب است و متاسفانه به جزء دو سد در دست احداث استان، بیش از این ظرفیت ذخیره آب‌های زیرسطحی را نداریم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان میزان بارندگی های استان کرمان در بازه زمانی مهرماه 95 تا مهرماه 96 را 170 میلیمتر دانست و عنوان کرد: متاسفانه از مهرماه سال جاری تاکنون فقط 28 میلیمتر بارندگی در سطح استان داریم که وضعیت نامناسبی است.

وی با بیان این ‌که در سال گذشته 554 میلیون مترمکعب میزان ورودی سدهای استان بوده است، اعلام کرد: در استان کرمان 4 سد در حال بهره برداری است که کل ورودی سال جاری آنها 90 میلیون متر مکعب و 138 میلیون متر مکعب خروجی این سدها در سال جاری بوده است و خوشبختانه هنوز 400 میلیون متر مکعب میزان آب ذخیره سدهای استان است.

علیزاده از تنش آبی استان کرمان سخن به میان آورد و بیان کرد: 8 حلقه چاه در دشت جوپاری تجهیز کرده‌ایم تا به آب شرب شهر کرمان متصل شوند که برای اتصال آن به چرخه آب کرمان مقرر شده است که آب منطقه ای 11 کیلومتر خط انتقال تا پایان خردادماه اجرا کند، تا به آب شرب کرمان متصل شود، اما متاسفانه اعتبار مورد نیاز اجرای آن 20 میلیارد تومان است را نداریم که باید تدابیری در این راستا اندیشیده شود.

وی به دستور ریاست جمهور در خصوص ارایه طرح عملیات جامعی برای رفع مشکل بحران آب اشاره کرد و ادامه داد: در مطالعات انجام شده این طرح مقرر گردیده نگاه دولت از بخشی به فرابخشی تبدیل شود، این در حالی است که نمی‌توان برای کل کشور یک نسخه واحد پیچید.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمان از تشکیل کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور خبر داد و اظهار کرد: در مطالعات صورت گرفته راه اندازی بازار آب، مدیریت مشارکتی آب و طرح همیاران آب نسخه‌ای است که برای استان کرمان پیچیده شده است تا بتواند مدیریت آب خود را در دوران بحران آبی انجام دهد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: 23 اسفند 1396، کدخبر: 96122312898، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
0
0
اخرشم باید نتیجه بگیریم که همین مردمن که باید با کم کاری مسئولین سازگاری کنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین