پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۱۱۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از قول جهانگیری برای برگزاری جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در سال آینده خبر داد.
شعارسال: عزت اله یوسفیان ملا نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی  با بیان اینکه اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در جلسه استیضاح امروز سه شنبه مجلس حضور داشت، گفت: اینجانب با آقای جهانگیری در خصوص برگزار نشدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی صحبت و گلایه خود را مطرح کردم.

وی با بیان اینکه جلسه قبلی ستاد دوشنبه سوم مهر بوده از آن زمان تا کنون هیچ جلسه ای برگزار نشده، افزود: اینجانب قبلا هم با رئیس جمهور در خصوص برگزار نشدن جلسات ستاد صحبت و گلایه کردم که اکنون پنچ ماه است که جلسات ستاد برگزار نمی شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: آقای جهانگیری قول داد که در ابتدای سال آینده جلسات ستاد از سر گرفته شود.

یوسفیان در عین حال تصریح کرد: اگر ما در فروردین ماه جلسه ای داشته باشیم، به این معناست که شش ماه جلسات ستاد تعطیل بود.

وی در خصوص دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: احتمالا در اولین جلسه موضوع اعلام ورشکستگی افرادی که وامهای کلان از بانک ها گرفتند، باشد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تصریح کرد: ستاد به موضوع افرادی که با اعلام ورشکستگی از پرداخت بدهیهای کلان خود به بانک ها شانه خالی می کنند، ورود کرده و ما در ستاد در این زمینه تصمیم گیری خواهیم کرد.

یوسفیان ملا اضافه کرد: در بررسی این موضوع قطعا از مسئولین بانک ها و دیگر مسئولین مرتبط جهت حضور در جلسات ستاد دعوت بعمل خواهد آمد.

جلسات ستاد مذکور در گذشته هر 2 هفته یک بار جلسه برگزار می شد.

ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی بنا به ضرورت مبارزه با فساد و پیرو صدور فرمان رهبر معظم انقلاب(مدظله العالی) در در دهم اردیبهشت ماه 1380، تشکیل شد.

اجرای فرمان هشت ماده های رهبر معظم انقلاب دامه ظله در ارتقای سلامت نظام اداری و مبارزه با فساد، تشکیل جلسات ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی با حضور معاونین اول سه قوه، وزرا، نمایندگان مجلس و روسای دستگاه های نظارتی سه قوه، اطلاع رسانی مصوبات و پیگیری اجرای آن ها و شناسایی و سالم سازی گلوگاه های فسادخیز نظام اداری و اقتصادی کشور و ایجاد شفافیت و ارتقای نظارت در آن ها توام با تسهیل فضای کسب و کار و برقراری زمینه های امنیت اقتصادی و رشد و توسعه اقتصاد، از جمله اهداف ستاد تعیین شده است.

ستاد با عضویت روسای سه قوه تشکیل شد و مسئولیت اداره آن به معاونین اول سه قوه تفویض گردید. در حال حاضر دبیرخانه ستاد در نهاد ریاست جمهوری مستقر بوده و ریاست آن با معاون اول رئیس جمهور است.

ساختار ستاداز حیث اعضا بدین شرح است؛

1- معاون اول رییس جمهور

2- نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی

3- معاون اول قوه قضاییه

4- معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور

5- وزیر اطلاعات

6- وزیر امور اقتصادی و دارایی

7- وزیر دادگستری

8-رییس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

9- رییس سازمان بازرسی کل کشور

10- دادستان تهران و سرپرست دادسرای ویژه اموراقتصادی

11- رییس دیوان محاسبات کشور

12- پنچ نماینده مجلس شورای اسلامی


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی الف، تاریخ انتشار 23اسفند 1396، کدخبر:  3961223080 ،www.alef.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۴
0
0
فساد اقتصادی با این چیز ها حل نمیشود ؛ در صورتی که یه مقام بالادست خود فاسد باشد زمینه برای فساد انشعاب های پایین تر به وجود میاید
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین