پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۱۶۲۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰
سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای آلوده و شرایط بحرانی که از دیشب تا امروز در هوای تهران تنفس شده، حاصل ترقه‌ها و آتش‌هایی است که چهارشنبه سوری در شهر روشن بود.

شعارسال:سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: هوای آلوده و شرایط بحرانی که از دیشب تا امروز در هوای تهران تنفس شده، حاصل ترقه‌ها و آتش‌هایی است که چهارشنبه سوری در شهر روشن بود.

لیلا نظری در این باره اظهار کرد: شب گذشته همزمان با چهارشنبه سوری، طی ۳ ساعت کیفیت هوای تهران را به شرایط بحران و هوای ناسالم برای همه رساند.

به گفته وی، در پی آتش بازی‌های چهارشنبه سوری در شهر تهران، شاخص کیفیت هوای تهران با شیب زیادی افزایش پیدا کرد و از شرایط پاک با شاخص ۴۹ در ساعت ۲۰ به ناسالم برای تمامی اقشار جامعه با شاخص ۱۵۶ در ساعت ۲۳ رسید البته بر اساس داده‌های اندازه‌گیری شده در ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در مناطقی از شهر به بالای ۲۰۰ و یا نزدیک به آن نیز رسید که نشانگر شرایط بسیار ناسالم بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،نظری در پایان گفت: در حال حاضر آلاینده شاخص شهر تهران ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون است اما افزایش غلظت‌ در سایر آلاینده‌ها از جمله گوگرد دی‌اکسید و کربن منوکسید نیز مشاهده می‌شود.

کیفیت هوای تهران طی ساعات ۱۸، ۱۹، و ۲۰ عصر دیروز (۲۲ اسفند) با شاخص میانگین به ترتیب ۴۴، ۴۰، و ۴۹ در شرایط پاک قرار داشت اما همزمان با آتش‌بازی‌ها و تاثیر مواد محترقه بر هوای تهران شاخص میانگین کیفیت هوا به تدریج افزایش یافت و تا ساعت ۲۳ شب به عدد ۱۵۶ و شرایط ناسالم برای همه افراد جامعه رسید. روند افزایش شاخص آلایندگی تا ساعت ۵ صبح امروز ادامه داشت تا جایی که شاخص میانگین کیفیت هوای تهران در این ساعت به عدد ۱۷۶ رسید.

اما از ساعات ابتدایی روز شاخص کیفیت هوا در پایتخت به تدریج کاهش پیدا کرد اما همچنان با شاخص ۱۴۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت سلامت نیوز، تاریخ انتشار 24اسفند 96، کد خبر: 239962، www.salamatnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
فرهنگ چهارشنبه سوری متاسفانه توی کشور ما بد جا افتاده به جای اینکه مردم دور هم جمع بشن و از روی اتیش بپرن و شادی کنن فقط مواد منفجره استفاده میکنن و الودگی صوتی درست میکنن
س.د۷۶
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین