پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۲۹۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۳
مدیرعامل موسسه شهر کتاب از برگزاری نخستین دوره جایزه کتاب سال توسعه در سال 97 خبر داد و گفت: امسال طراحی جایزه کتاب سال توسعه در موسسه شهر کتاب،‌ صورت گرفت و طبق برنامه‌ریزی نخستین دوره آن در تاریخ 20 دی‌ماه 1397 همزمان با سالروز فوت امیرکبیر برگزار خواهد شد.

شعارسال: مهدی فیروزان، مدیرعامل موسسه شهر کتاب، درباره مهم‌ترین فعالیت‌های این موسسه، بیان کرد: رویکرد کلی شهر کتاب،‌ توسعه فردی و اجتماعی ایران است. این رویکرد و هدف از طریق یک مأموریت تحقق می‌یابد که آن مأموریت،‌ تولید و معرفی اندیشه و علم از طریق گفت‌وگو و نقد علم و اندیشه است. این رویکرد، در همه مراکز و فعالیت‌های شهر کتاب، در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: معاونت فرهنگی و بین‌الملل موسسه شهر کتاب در ادامه درس‌گفتارهای هفتگی سال‌های قبل، در سال 96، درس‌گفتارهای سنائی را با حضور متفکران که کمتر شناخته شده‌اند، برگزار کرد. در سال‌های قبل نیز در مرکز فرهنگی شهر کتاب، درس‌گفتارهای عطار، مولوی، فردوسی و دیگر بزرگان ایران‌زمین برپا شده است.

فیروزان گسترش فعالیت‌های بین‌المللی را از دیگر برنامه‌های شهر کتاب در سال جاری برشمرد و گفت: تبادل فرهنگی بین زبان‌های فارسی و چینی در این سال صورت گرفت که در این طرح گروهی از استادان زبان فارسی از چین به ایران آمدند و گروهی نیز از ایران به چین رفتند و برنامه‌های مختلفی در این راستا انجام شد.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب، افزود: در این پل‌های ادبی بین ایران و دیگر کشورها ایجاد شد که در جریان آن همایش‌هایی در کشورهایی همچون اسپانیا، ایتالیا و ترکیه درباره ادبیات ایران، برگزار کردیم.

وی، با اشاره به گسترش شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهر کتاب در سال 96 نیز اظهار کرد: امسال 12 فروشگاه و هشت شهر جدید به شبکه فروشگاهی ما افزوده شد.

فیروزان همچنین گفت: برگزاری جایزه لاک‌پشت پرنده، جایزه استاد نجفی،‌ جایزه دکتر داوری و سومین دوره جایزه دکتر مجتبائی در مرکز فرهنگی، از دیگر برنامه‌های شهر کتاب در سال جاری بود. امسال برای نخستین‌بار در شهر کتاب، دو استارت‌آپ در حوزه کتاب برگزار کردیم و درصدد گسترش این استارت‌آپ‌ها هستیم.

مدیرعامل موسسه شهر کتاب درباره گسترش همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مراکز فرهنگی همچون خانه کتاب، ادامه داد: موسسه شهر کتاب در سال 96، مشارکت جدی در فرایند خصوصی‌سازی نمایشگاه کتاب و ارتباط بسیار تنگاتنگی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برون‌سپاری فعالیت‌های به بخش خصوصی داشت.

وی با اشاره به طراحی جایزه کتاب سال توسعه نیز بیان کرد: امسال طراحی جایزه کتاب سال توسعه در موسسه شهر کتاب،‌ صورت گرفت و طبق برنامه‌ریزی نخستین دوره آن در تاریخ 20 دی‌ماه 1397 همزمان با سالروز فوت امیرکبیر برگزار خواهد شد. شهر کتاب به‌عنوان یک نهاد فرهنگی گسترده که توسعه فرهنگی و اجتماعی، سرلوحه تمامی برنامه‌های آن است، این جایزه را طراحی کرده و برگزار می‌کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کتاب ایران، تاریخ انتشار: 24اسفند1396 ، کدخبر: 258911: www.ibna.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۵
0
0
ایران زمینه های مشترک خیلی زیادی با ادبیات جهان داره و در تاریخ بحث تبادل فرهنگ میان جوامع بسیار دیده شده
س.د۷۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۷
0
0
سالروزه فوته امیرکبیر میخواید جایزه بدید؟خیلی اتفاق خوبی افتاده که میخواید جایزه بدید؟
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین