پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۱۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
ایرلاین ها، برای ارتباط موثرتر با مشتریان و سایر ذینفعان و ذی مدخلان، نیازمند وبسایتی تخصصی هستند. اهمیت این وبسایت‌ها، تا اندازه‌ای است که حتی بعضی از صاحب نظران؛ وبسایت شرکت‌های هواپیمایی را به نوعی پیشانی آن شرکت دانسته و معتقدند که می‌توان با تحلیل شرایط وبسایت یک ایرلاین، تا حد زیادی در خصوص کارآمدی آن اظهار نظر کرد. با بررسی‌های قبلی صورت گرفته و تشریح استانداردهای لازم در وبسایت ایرلاین‌های داخلی، گزارش حاضر قصد نقد و بررسی وبسایت شركت هواپیمایی سپهران(ساها) را با توجه به داده های مورد اشاره دارد.
شعارسال: شرکت هواپیمایی سپهران (سهامی خاص) در سال 1390 با اساسنامه‌ای مشتمل بر 71 ماده و 9 تبصره  پس از تصویب مجمع عمومی  به ثبت رسید و سپس با طی مراحل  اداری  و حقوقی وتوسعه ناوگان هوایی خود در  تیر ماه 1395 با امضای رییس سازمان هواپیمایی کشوری، مردم استان فارس نیز صاحب ایرلاین بومی شدند. در حال حاضر تنها در تهران، بیش از یکصد نفر در این ایرلاین مشغول به کار هستند. رنگ سازمانی سپهران نارنجی است و لوگوی آن با الهام از ققنوس(پرنده اساطیری)، طراحی و بر هواپیمای آن نقش بسته است. بخش مهم خدمات و قوانین مربوط به پروازها به وسیله رسانه‌ مجازی یعنی وبسایت مربوط به این شرکت انعکاس داده می‌شود که در این مقاله قصد داریم با بررسی‌هایی که در این زمینه انجام داده‌ایم وبسایت این شرکت هواپیمایی را زیر ذره‌بین برده و بخش‌های مختلف آن را مورد تحلیل قرار بدهیم تا از این طریق به نقاط قوت و ضعف وبسایت شرکت هواپیمایی سپهران اشاره کنیم. 
وبسایت‌ شرکت‌های هواپیمایی همچون وبسایت هایپرمارکت‎ها یا فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستند که از هر قوانین و مولفه‌ای رها باشند و پرداختن به آن‌ها چندان اهمیتی دربر نداشته باشد؛ وبسایت جز جدایی ناپذیر هر ایرلاین به شمار می‌آید، به نوعی کسب و کار هر ایرلاین خصوصا در کشورهای اروپایی و توسعه یافته به همین وسیله رونق پیدا می‌کند. بنابراين وبسایت هر ایرلاین می‌تواند خدمات، سیاست‌ها و میزان احترام هر ایرلاین به مشتری را به شکل واضح و روشنی نشان دهد. به همین خاطرپرداختن به استاندارها و نیازمندی‌های وبسایت‌ شرکت‌های هواپیمایی اقدامی حائذ اهمیت است. ایرلاین‌ها خواسته یا ناخواسته باید به این بخش از نیازمندی‌های وبسایت خود توجه کنند تا از رقابت با سایر ایرلاین‌های عقب نمانند. به این ترتیب بررسی استانداردهای مربوط به وبسایت‌ ایرلاین‌ها می‌تواند آثار مثبتی را به صورت مستقیم و غیر مستقیم در پی‌داشته باشد. از جمله این آثار می‌تواند‌ بهبود عملکرد شرکت‌های هواپیمایی در انعکاس و شفاف‌سازی عملکرد خود به مردم از طریق رسانه‌ مجازی خود باشد. به همین خاطر با توجه بررسی‌های قبلی صورت گرفته و تشریح استانداردهای لازم در وبسایت ایرلاین‌های داخلی، قصد داریم که در گزارش پیش رو به نقد و بررسی وبسایت شركت هواپیمایی سپهران بپردازیم.  

1) برنامه و مسیرهای پروازی:

از آنجایی که مشتریان برای خرید بلیت ابتدا به برنامه پروازی مراجعه می‌کنند، وجود آن در وبسایت لازم و ضروری به نظر می‌رسد. در این میان هر یک از شرکت‌های هواپیمایی با توجه به توانمندی‌های خود (ناوگان در اختیار، پایگاه اصلی ایرلاین،انطباق با استانداردها و مقررات و...) و شرایط فعالیتی حاکم بر حوزه تخصصی (فعالیت سایر رقبا، جذابیت و کشش بازار، قوانین و مقررات موجود، محدودیت‌ها و چالش ها و ...) اقدام به تدوین برنامه‌ها و مسیرهای پروازی می‌کنند.  اطلاعات مربوط به پرواز شامل برنامه پروازهای داخلی، برنامه پروازهای بین‌المللی و مسیرهای پروازی مي‌شود. برنامه پروازی بسیاری از ایرلاین‌ها در وب سایت‌ آن‌ها مشخص نیست و این اتفاق موجب می‌شود که مسافران به سرعت از انتخاب این ایرلاین برای سفر دست بکشند و به ایرلاین‌های دیگر مراجعه کنند. با توجه به بررسی‌‌های صورت گرفته وبسايت هواپيمايي سپهران جزو وبسايت‌هايي به شمار می‌آید که در آن مسیر‌ها و برنامه‌های پروازی در آن مشخص است.


2) فروش سيستمي بلیت :

شاید یکی از دلایلی اصلی که شهروندان به وبسایت‌ شرکت‌های هواپیمایی مراجعه می‌کنند، خرید یا رزرو بلیت باشد زیرا اکنون با پیشرفت تکنولوژی بسیاری از کارها در منزل قابل انجام است و نیازی نیست که دیگر در ترافیک سنگین و صف‌های طولانی زمان خود را هدر بدهیم. برخی ایرلاین‌ها با اهمیت دادن به این موضوع این امکان را در وبسایت خود مهیا ساخته‌اند و حتی سامانه‌ جداگانه‌ای را به این امر اختصاص داده‌اند اما برخی شرکت‌های هواپیمایی به این مساله بی اهمیت بوده و  امکان خرید یا رزرو بلیت در وبسایت آن‌ها وجود ندارد. این ایرلاین‎ها به نوعی این امر مهم را به دفاتر فروش به شکل حضوری یا به آژانس‌های هواپیمایی واگذار کرده‌اند. گفتنی است که بخش فروش بلیت در وبسایت‌ها شامل فروش سیستمی و رزرواسیون، شرایط ابطال و استرداد بلیت، اعتبار سنجی و اصالت بلیت، نرخ پرواز(با توجه به شرایط مسافران...)، نماد اعتماد الکترونیک، اطلاعات بار و تخفیفات بلیت برای مشتریان (خرید از سایت) می‌شود كه لازم است وبسايت‌ها از اين امكانات به منظور احترام و پاسخگویی به مشتری برخوردار باشند. براساس بررسی انجام شده در وبسايت هواپيمايي سپهران هم این مولفه وجود دارد به طوری که امکان خرید بلیت و قوانین مربوط به آن در این وبسایت فراهم شده است. از طرفی قوانین مربوط به بلیت در بخش فروش و رزرواسیون دیده می‌شود اما اعتبار سنجی و اصالت بلیت قابل رسیدگی نیست. در این وبسایت نماد اعتماد الکترونیک به چشم نمی‌خورد و تخفیفات بلیت برای مشتریان نادیده گرفته شده است. موضوعی که برای مشتریان امری مهم تلقی می‌شود مربوط به نرخ پرواز هاست این موضوع نیز از دید مدیران این ایرلاین دور مانده است.

3) مراکز فروش:

فروش سیستمی بلیت به سه شکل انجام می‌شود، برای مشتریان ساده‌ترین خرید مستقیم از وبسایت شرکت‌های هواپیمایی است علاوه بر این دو بخش مجزا نیز در برخي سايت‌هاي هواپيمايي وجود دارد كه شامل نمایندگی‌های فروش (لیست، شرایط اعطای نمایندگی) و لیست دفاتر فروش (که به شکل بسیار محدودی‌تري فعال هستند) مي‌شود که در ایران این دو بخش سهم بزرگی از فروش بليت را برعهده دارد و لیست و آدرس نمایندگی‌ها و دفاتر فروش باید به شکل کاربردی در وبسایت شرکت هواپیمایی ارایه شود. البته در برخی از وبسایت‌ها هیچکدام از این بخش‌‎ها وجود ندارد. به طوری که تنها شماره دفتر مرکزی در سایت نوشته شده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد وبسايت هواپيمايي سپهران نیز از جمله این وبسایت‌هاست. 
 
4) درج قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها:

ایرلاین‌ها به منظور شفاف‌سازی خدمات و راهبردهای خود لازم است که به درج قوانین، مقررات و دستورالعمل‌ها در وبسایت اختصاصی خود بپردازند و آن را پیش روی مخاطبان و مشتریان خود قرار دهند. بنابراین درج قوانین و مقررات مربوط به معلولان، جانبازان و بیماران(مسافران ویژه)، مقررات حمل بار و کالا، مقررات حمل حیوان خانگی، مقررات پزشکی، رویه و مقررات مسافر و حقوق مسافران در وبسایت ایرلاین لازم و ضروری است. با نگاهی به وبسايت هواپیمایی سپهران می‌بینیم بخشی که در این وبسایت به قوانين اختصاص داده شده، هیچ مطلب و متنی در آن وجود ندارد.
 
5) خدمات جذاب برای مشتریان:

همچون خودرویی که آپشن‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد، وجود برخی مولفه‌ها در وبسایت شرکت‌های هواپیمایی نیز جذابیت خاصی برای مشتریان دارد و آن‌ها را به وجد می‌آورد. بنابراین ایجاد برخی مولفه‌ها وخدمات در وبسایت‌ ایرلاین‌ها همچون نقشه صندلی‌ها (انتخاب جایگاه نشستن توسط مشتری)، باشگاه مشتریان، خدمات اشیاء گمشده، ارایه تخفیفات و خدمات فرودگاهی(حمل و نقل، تشریفات...) از جمله جاذبه‌های یک ایرلاین محسوب می‌شوند و باعث می‌شود تا مشتریان برای استفاده از این خدمات یک ایرلاین خاص را برگزینند. بنا بر بررسی‌های انجام شده وبسایت هواپیمایی سپهران در بخش خدمات اشیاء گمشده، خدمات فرودگاهی و نقشه صندلی‌ها فعال نبوده اما به حوزه‌ای که مربوط به باشگاه مشتریان می‌شود، پرداخته و فرمی را برای آن در نظر گرفته است.

6) مشخصات ایرلاین:

برای آشنایی و شناخت مشتریان از یک ایرلاین و عملکرد آن درگذشته بخش‌هایی باعناوین مختلفی همچون سخن مدیرعامل، سوالات متداول، منشور خدمات رسانی، تاریخچه ایرلاین(درباره ایرلاین)، ناوگان و تجهیزات، معرفی پیشینه مدیریتی ایرلاین (مدیرعاملان از ابتدا تاکنون) و جوایز و افتخارات در وبسایت ایرلاین‌ها قرار گرفته و مطالبی در خصوص آن منتشر شده است. با بررسی دقیق وبسایت می‌بینیم که وبسایت هواپیمایی سپهران از میان این مولفه‌ها تنها یک تاریخچه مختصر دارد.

7) ارتباط با ایرلاین:

در خصوص ارتباط با ايرلاين نيز مواردي در سايت در نظر گرفته شده است كه شامل طیفی از آدرس‌ها، شماره تماس‌ها، نظرسنجی‌ها، دعوت به همکاری و غیره می‌شود. برای ارتباط مسافر با ایرلاین‌ها، معمولا بخش‌هایی همانند تماس با ما (آدرس‌های پستی، الکترونیک، شماره تلفن‌ها و بخش ارسال درخواست و پیام)، نظرسنجی(در رابطه باعملكرد ايرلاين، عملکرد وب سایت و سایر موضوعات) و دعوت به همكاري (جذب نیروی انسانی و فرصت شغلی) درنظر گرفته می‌شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد از ميان تمامي اين مولفه‌ها وبسايت هواپيمايي سپهران تنها بخش تماس باما فعال است و سایر بخش‌های دیگر به فراموشی سپرده شده‌اند.

8)انتقادات و پيشنهادات:

یکی از بهانه‌هایی که مشتریان را به سمت وبسایت شرکت‌های هواپیمایی سوق می‌دهد مربوط به شکایات، انتقادات یا پیشنهادات است که برخی اوقات مشتریان با مراجعه به سایت برای نوشتن انتقادات خود به در بسته می‌خورند زیرا جایی را برای ثبت نظر خود پیدا نمی‌کنند. بررسی‌ها نشان می‌دهد سپهران از جمله وبسایت‌هایی است که مکانی را برای ثبت شکایات و پیگیری آن‌ قرار داده است اما بخشی با عنوان ثبت پیشنهادات و انتقادات در این سایت وجود ندارد. این بخش با عنوان صدای مشتری فعال است که در آن دو مورد قرار گرفته که یکی از آن‌ها مربوط به مشاهده وضعیت فرم ارسال شده است(پیگیری و پاسخگویی به صدای مشتری) و دیگری مربوط به ارسال فرم جدید می‌شود.

9) امنيت پرواز و مطلوبیت خدمات‌رسانی:

امنیت پرواز  برای مشتریان مساله‌ای حساسیت برانگیز است و  اطلاع رسانی و شفاف‌سازی در این باره ضروری به نظر می‌رسد.   بنابراین بحث مخاطرات ایمنی و امنیت پرواز جزو مهم‌ترین نکات مربوط به یک ایرلاین به شمار می‌آید و بخش‌هایی نظیر ناوگان و تجهیزات، فرآیند خدمات‌رسانی و مدیریت پرواز، فرودگاه و موارد مشابه را دربرمی‌گیرد. به همین خاطر الزامی‌ است که در وبسایت‌ ایرلاین‌ها بخشی را به این مباحث اختصاص دهند. بنابراین وجود عناوینی همچون گواهینامه‌ها، استانداردها، اطلاعات درخصوص ناوگان هوایی، مجوزها، برنامه‌ریزی راهبردی(چشم‌انداز، بیانیه ماموریت، رسالت، ارزش‌ها و...)، بخشنامه‌ها و گزارش مخاطرات ایمنی در وبسایت ایرلاین‌ها نیازی جدی احساس می‌شود. به طوری که مسافران بتوانند در صورت مشاهده اختلالات و مشکلات، آن را در این بخش از  وبسایت گزارش دهند. اما برخی از وبسایت‌ها به این موضوع اهمیت نداده‌اند بنابر بررسی‌های انجام شده در وبسايت هواپيمايي سپهران هیچ‌گونه اطلاع‌رساني درخصوص ناوگان دیده نمی‌شود و بخش گواهینامه‌ها، استانداردها، مجوزها، برنامه‌ریزی راهبردی (چشم‌انداز، بیانیه ماموریت، رسالت، ارزش‌ها و...) و بخشنامه‌ها نیز از نظر دورمانده است. مهم‌ترین موضوع در این قسمت فرم مخاطرات ايمني و حوادث است که این وبسایت از آن برخوردار است.

10)اخبار، نشریات و اطلاع رسانی :

نشریات و شبکه‌های اجتماعی نيز بخش ديگري از رسانه‌هاي يك شركت‌ هواپيمايي به شمار مي‌آيند که می‌تواند در زمینه‌های مختلفی از جمله اطلاع رساني، در خدمت شركت هواپيمايي و مسافران قرار بگيرد. براي مثال نشریات هواپيمايي می‌توانند از طریق اطلاع رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران به صنعت گردشگری و توریسم در کشور کمک شایانی کرده و توسعه فرهنگی ایران را با روند صعودی همراه سازند. اين بخش‌ها در وبسایت شامل اخبار روزآمد، آرشیو نشریات تخصصی ایرلاین‌(توزیع شده در پروازها)، ابزارک‌های گوشی همراه، آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی (تلگرام،اینستاگرام،گوگل پلاس،تویتر و ...) می‌شود که ایرلاین سپهران در وبسایت خود هیچ توجهی به انتشار اخبار روزآمد، آرشیو نشریات و اخبار ایرلاین نداشته است. از طرفی امروزه شبكه‌هاي اجتماعي یک امتیاز برای کسب و کارها به شمار می‌آید. ايرلاين‌ها نيز با استفاده از شبکه‌های اجتماعی همچون تلگرام و اینستاگرام می‌توانند قدم‌های مثبتی در زمینه تبليغ يا اطلاع‌رساني بردارند و ایرلاین خود را به جامعه معرفی کنند. اما با این حال هنوز هم برخی از ایرلاین‌ها هستند که شبکه اجتماعی اختصاصی برای خود ندارد یا در این زمینه چندان فعال به نظر نمی‌رسند. بررسی‌ها نشان می‌دهد که وبسايت هواپيمايي سپهران در شبكه‌ اجتماعي تلگرام عضويت دارد و آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی این وبسایت پوسته است به این معنا که هیچ کاربردی ندارد. این وبسایت ابزارک گوشي همراه ندارد و سهولت استفاده از سایت از طریق گوشی همراه ایجاد نشده است.

11)جاذبه‌های دیدنی سایت:

استفاده از تصاویر زیبا و دل نواز براي جذب مشتری و معرفي جاذبه‌هاي گردشگري بسيار موثر خواهد بود. اين موضوعی است که می‌تواند مشتریان را جذب و آن‌ها را به صفحه مانیتور خیره كند يا نظر آن‌ها را برای خرید تغییر دهد. در برخی سایت‌ها از صفحه‌های استاتیک و برخی از صفحه‌های پیمایش استفاده می‌کنند. برخی ایرلاین‌ها نیز در صفحه اصلی خود از رنگ‌های شاد خصوصا  رنگ قرمز استفاده می‌کنند که این موضوع موجب جذب مخاطبان بیشتری خواهد شد. زیرا مراجعه کنندگان به سایت در یک نگاه به لینک آنلاین چک، مدیریت رزرو خود و وضعیت پرواز به سرعت جذب می‌شوند. این طراحی نه تنها جذاب، بلکه بسیار کاربر پسند است. وبسايت هواپيمايي سپهران از لحاظ جذابیت‌هایی که نام برده شد در حد متوسط قرار دارد و صفحه ابتدایی سایت تاحدودی زیبا به نظر می‌رسد. اين وبسايت مرتب است اما برخی بخش‌ها پوسته است برای مثال زماني كه بر روي ناوگان سپهران كليك مي‌كنيم به صفحه اول بازمي‌گرديم. توجه به بحث گردشگری(استفاده از عکس‌های و معرفی جاذبه‌ها) در این بخش قرار می‌گیرد که سپهران در این باره ( بهره‌گیری از عکس‌های مربوط به جاذبه‌های گردشگری ایرانی) اقدامی انجام نداده است.

12)وضعیت جانبی سایت:

در زیر مجموعه وضعیت جانبی سایت برند و لوگوی سایت، شعار هواپیمایی، سهولت درک ساختار سایت توسط مشتری(دسترسی سریع و آسان)، اوقات شرعی وضعيت آب و هوا و پیوندها قرار می‌گیرند. در این بخش برخی وبسایت‌ها از ترفندهای جالب و خلاقانه‌ای بهره می‌گیرند. با این تفاسیر، شعار شركت هواپيمايي سپهران «کشف فراتر» و لوگوی آن پرنده‌ اساطیری به نام ققنوس است، این وبسایت در بخش‌هایی همچون اوقات شرعی، وضعیت آب و هوا  و پیوندها عملكرد ضعيفي دارد اما سهولت درک ساختار این وبسایت مناسب است.

13)تور مجازی:

تور مجازي هر وبسايت هوايي شامل دو بخش گالری تصاویر و ویدئو کلیپ است. اين بخش از سايت مي‌تواند به کمک ایرلاین‌ها بیاید و جاذبه‌های سایت را ارتقاء ببخشد. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته سپهران در وبسايت از این مولفه‌ها بهره نگرفته است. این درحایست که در بسیاری از ایرلاین‌های خارجی این موضوع به نمایش عملکردهای یک ایرلاین و شفاف‌سازی آن‌ها کمک می‌کند و دستاوردهای بسیار مثبتی را برای آن رقم می‌زند.
14)زبان‌های سایت:
بسیاری از وبسايت‌هاي هواپيمايي حداكثر  دو زبانه (فارسي و انگليسي)هستند و اين يك نقطه ضعف براي هر ايرلاين محسوب مي‌شود زیرا جامعیت سایت را با کمبودهایی مواجه می‌سازد. در خصوص وبسايت سپهران نیز این ضعف وجود دارد، زبان انگليسي كه در اين سايت جانمايي شده، تنها مربوط به برخی از بخش‌ها می‌شود و زمانی که زبان انگلیسی را انتخاب می‌کنیم تنها بخشی از سایت را دربر‌می‌گیرد.

كلام آخر
بررسی‌ها نشان می‌دهد که ایرلاین سپهران در پیشانی وبسایت خود از یک عکس ثابت زیبا بهره‌ گرفته است و سایت به ظاهر منظم و مرتبی به نظر می‌رسد که سهولت درک ساختار در آن به خوبی دیده می‌شود. از سوی دیگر لوگوی سایت نیز نقطه قوت این ایرلاین به شمار می‌آید و نسبت به سایر ایرلاین‌ها متفاوت‌تر وخلاقانه تر است. اگرچه ظاهر وبسایت هواپیمایی سپهران ممکن است ایرادی نداشته باشد اما مطالب و محتوای سایت نیاز به تصحیح و تکمیل شدن دارد. خصوصا در بخش قوانین و مقررات این ضعف بسیار محسوس است.

اختصاصی از سایت تحلیلی _ خبری شعارسال

اخبار مرتبط
برچسب ها: وبسایت‌ شرکت‌های هواپیمایی ، بررسی وبسایت شرکت هواپیمایی سپهران ، وبسایت شرکت هواپیمایی سپهران ، شرکت هواپیمایی سپهران ، توسعه ناوگان هوایی ، سازمان هواپیمایی کشوری ، رسانه‌ مجازی ، استاندارها و نیازمندی‌های وبسایت‌ ، بهبود عملکرد شرکت‌های هواپیمایی ، برنامه و مسیرهای پروازی ، خرید بلیت ، برنامه پروازی وب سایت ، فروش سیستمی بلیت ، رزرو اینترنتی بلیت هواپیما ، فروش سیستمی و رزرواسیون ، اعتبار سنجی و اصالت بلیت ، نرخ پرواز ، نماد اعتماد الکترونیک ، اطلاعات بار و تخفیفات بلیت ، پاسخگویی به مشتری ، مراکز فروش بلیت ، نمایندگی‌های فروش ، لیست دفاتر فروش ، درج قوانین مقررات و دستورالعملها ، مقررات حمل بار و کالا ، مقررات حمل حیوان خانگی ، مقررات پزشکی ، خدمات جذاب برای مشتریان ، تاریخچه ایرلاین ، انتقادات و پیشنهادات ، امنیت پرواز و مطلوبیت خدماترسانی ، اخبار نشریات و اطلاع رسانی وب سایت شرکت هواپیمایی ، نشریات تخصصی ایرلاین‌ ، جاذبه‌های دیدنی سایت ، وضعیت جانبی سایت ، برند و لوگوی سایت ، شعار هواپیمایی ، اوقات شرعی وضعیت آب و هو ، تور مجازی ، زبان‌های سایت ، لوگوی سایت ،
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۲
0
0
کاش بلیطای هواپیما انقدر گرون نمی شد
ن.ف۸۳
vahid
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
0
0
اگر میشد صفر ستاره می دادم به هواپیمایی سپهران
اگر واقعا به شخصیت خودتون و امنیت خودتون فکر می کنید تا جای ممکن ازین ایرلاین خرید نکنید
کلا تو فرودگاه که نیرو انسانی ۲ نفر دارن که هم کانتر و هم بلیط فروشی و هم کادر پرواز هستن!!!!
شما امکان نداره احدی را در فرودگاه ازین شرکت پیدا کنید که سوالتون را بپرسید چه برسه بعد پیدا کردنشون جواب بشنوید
از ...... که هیچی نگم بهتره اعصاب خودمو خورد کردم بگم
یکی از بد ترین شرکت هواپیمایی تاریخ ایران و دنیا سپهران است
بقیه نظراتم بخونید به حرف من میرسید
یه نگاهم به ناوگان فرسودش بندازید بیشتر به حرفای بنده میرسید
شرکت های اتوبوس رانی از این شرکت بهتر هستن
مدیر پایگاه انتشار کامنت به معنای تائید نظرات خواننده محترم نبوده و صرفا جهت انجام وظایف حرفه ای، منتشر شده است
سيدمجيد ميرحسيني
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
0
0
سلام.واقعا متاسفم براي اين شركت كه به شخصيت مسافر توهين مي كند.اين شركت باعث شد تا مدت ها دور سفر هوايي را خط بكشم.ديروز جمعه ١٠ دي ماه ١٤٠٠ ساعت ١٩/٣٠ از مشهد به تهران بليت پرواز اين شركت را به مبلغ نزديك به ١/٠٠٠/٠٠٠ تومان به همراه همسرم و پسرم خريداري كردم.بعد از اينكه هتل را تحويل دادم در مسير فرودگاه ساعت نزديك ١٨ پيامك فرستادند كه پرواز از ١٩/٤٥ به ٢١/٤٥ تغيير يافت.چاره اي نبود، رفتيم فرودگاه و نزديك صدور كارت پرواز شد كه رو تابلو نوشته بود ساعت پرواز ٢٢ خواهد بود.ما از ساعت ٢٢ در ورودي گيت شماره ١٠ منتظر بوديم تا اينكه ساعت ٢٢/٤٠ اعلام كردند كه پرواز شماره ٤٣١١ ما سوار هواپيما بشن.ما بالاخره ساعت ١١ پرواز كرديم.حالا اينكه ١٩/٤٥ شد ١١ به كنار.در طول پرواز به ما يك عدد آبمعدني كوچك دادند به همراه يك عدد دستمال مرطوب. واقعا متاسف شدم. ما از ساعت ٦ غروب تا ١١ فرودگاه بوديم.بخاطر اين بي احتراميشون حداقل يك ساندويچ يا نه يك آبميوه ميدادند شايد فشار كسي مي افتاد. متاسفم براي اين شركت و كاركنانش.
عظیمی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
0
0
سلام ، واقعا افتضاحه .. چرخ چمدان نو هم تو حمل و نقل شکوندن . هیچ کس هم جواب گویی صحیح نداره ..بجای پرداخت هزینه میگن فرم پر کنید بعد چمدان رو باید خالی کنید بفرستیم مشهد برای تعمیر .. عملا یکاری میکنند بیخیال بشیم .. واقعا متاسفم برای شرکت تون ..
Mostafa
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۵
0
0
با سلام
من امروز از چشمان خودم دیدم و برای اثبات کلیپ تهیه کردم
فرودگاه مشهد ساعت 12 الی 14/30 مورخه 1401/10/25 مقصد از مشهد به زاهدان محل فروش بلیط دفتر هواپیمایی سپهران به هر شخصی که بی حجاب بود و یا همراهانش بد حجاب بودن به راحتی بلیط لیست انتظار فروختند و به خانواده من که بخاطر حفظ آرمان های پدر جانبازش حجاب رعایت نموده بود با کمال بی احترامی بلیط ندادند.
نکته جالب پلیس فرودگاه سفارش یک خانم بی حجاب می نماید ولی دریغ از یک فرد با حجاب
واقعاً متأسفم برای تمامی مدیران و مسئولان اعم از لشگری و کشوری و دولتی و استانی و.........
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین