پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
معاون صنایع دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: ۲۱ بازاراچه نوروزی صنایع دستی در نقاط مختلف استان در حال راه اندازی است.

شعار سال: جعفر صفاخواه با بیان اینکه ۲۱ بازارچه و ۲۰۶ غرفه صنایع‌دستی طی ایام نوروز، سوغات و صنایع‌دستی این استان ارائه می شود، تاکید کرد: هدف از راه اندازی این بازارچه‌ها، حمایت از هنرمندان صنایع دستی و استقبال شایسته از مسافران نوروزی و عرضه صنایع دستی و سوغات این استان به مسافران و گردشگران است.

وی افزود: در این غرفه‌ها، صنایع‌دستی رایج استان شامل سفال و سرامیک، بافته‌های داری، شامل گلیم، جاجی، گلیچ، تولیدات نساجی، نازک‌کاری چوب، قلمزنی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، زیور آلات سنتی و ... ارائه می‌شود.

معاون میراث فرهنگی استان سمنان با بیان اینکه در بسیاری از غرفه‌ها، کارگاه زنده تولید صنایع‌دستی برپا می‌شود، افزود: در نظر است تجربه تولید صنایع دستی برای بازدیدکنندگان و گردشگران فراهم شود.

صفاخواه با اشاره به برگزاری تور کارگاه گردی در ایام نوروز، گفت: مسافران نوروزی با شرکت در تورهای کارگاه گردی از نزدیک با فرایند تولید محصولات صنایع دستی آشنا می‌شوند و زمینه خرید مستقیم از کارگاه‌ها نیز فراهم می شود.

چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند صنایع دستی در استان سمنان مشغول تولید و فعالیت در ۵۲ رشته صنایع دستی هستند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری سرخه 365 ، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کدمطلب: 5237 ، www.sorkheh365.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۶/۱۲/۲۸
0
0
بازارچه های صنایع دستی زمینه بسیار مناسبی برای آشننایی مردم یا فرهنگ استان فراهم میکند ؛ کاش اهمیت بیشتری به این حوزه داده شود
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین