پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۴۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
همانطور که می­ دانید چشم کودکان مختلف، متفاوت از هم است! ممكن است برخی از نوزادان سایه زیبايي از رنگ آبی در چشمان خود داشته باشند، اما آیا نوزادان همیشه رنگ چشمان پدر و مادر خود را به ارث خواهند برد؟ در ادامه ، نحوه بروز تغییرات در رنگ چشم جنين در دوران بارداری بررسي شده است. پس، شما هم به عنوان يك خانم جوان برای دانستن مواردی که در مورد رنگ چشك جنین داخل رحم خود و نحوه تغییر آن نمی­دانید، حتما مقاله زیرا را با دقت مطالعه کنید.

شعار سال: شاید به عنوان یک مادر با این موضوع روبرو شده­ اید که فرزندانتان با زل زدن به بلوز آبی شما، سوال­کنند که چرا رنگ چشمان من آبی نشده است! شاید به عنوان یک مادر با این موضوع روبرو شده ­اید که فرزندانتان با از شما سوال­ کنند كه چرا رنگ چشم کودکان دیگر قهوه­ای و یا سبز شده است! اگر در چنین شرایطی، به اين موضوع فكر كرده­ايد که ممکن است رنگ چشمان کودک شما هم تغییرکند، بدانید که این ايده شما فقط در حد یک حدس و گمان است. همانطور که می­دانید نوزادان آفریقایی آمریکایی، اسپانیایی و آسیایی تقریبا با چشمان تیره و مشکی به دنیا می­آیند. اما اکثر نوزادان قفقازی دارای چشم­های آبی و یا خاکستری تیره هستند. جالب است بدانيد كه رنگ چشمان جنين ممکن است چندین بار قبل از روز تولد آن­ها در داخل رحم مادرشان تغییر کند. در واقع، این مساله به این معنی است که رنگ چشمان جنین داخل رحم زنان باردار تا حد زيادي به مقدار زمانی که او در داخل رحم مادرش مانده، میزان مایع داخل رحم زنان باردار، محل و شرایطی که جنين در آن رشد می­کند، بستگی دارد. با اين جال، اگر شما هم به عنوان يك خانم جوان می­خواهید اطلاعات بیشتري در مورد رنگ چشمان جنين داخل رحم خود به دست آوريد و یا با ترفندهايي جهت تغییر رنگ چشمان نوزادتان آشنا شوید، خواندن مقاله زیر را فراموش نکنید!

در ابتدا، لازم است به یاد داشته باشید که هیچ مادری مسئول ایجاد تغییر رنگ چشمان کودک خود نیست. در واقع، رنگ چشم نوزادان بستگی به میزان ملانین موجود در عنبیه چشم (بخش رنگی چشم) آن­ها دارد. البته، فراموش نکنید كه رنگ و حالت چشم همه نوزادان تا حدودي هم ژنتیکی بوده و هر کودکي، اين ويژگي را از پدر و مادر خود به ارث می­برد. با اين حال، عوامل دیگری هم وجود دارد که تعیین­ کننده رنگ چشم جنین داخل رحم زنان در دوران بارداری هستند. 

نکته مهمی که پدران و مادران جوان باید به یاد داشته باشند، این است که ملانین نقش غیر قابل انکاری را در تغيير رنگ جنین داخل رحم زنان باردار بازی می­کند. در واقع، لازم است بدانید که ملانین، توسط سلول­های در چشم تولید شده و نوعی رنگدانه محسوب مي­شود، که مسئول تغيير رنگ پوست، مو و چشمان جنين داخل رحم زنان باردار است. اين ماده مانند نور خورشید، رنگ پوست و چشمان جنین داخل رحم مادران باردار را تیره­تر کرده و یا آن را به همان رنگ عنبیه چشم جنین در خواهد آورد. اما، این نکته مهم را فراموش نکنید كه وقتي کودکي وارد این جهان می­شود، نسبت به نور چراغ­های روشن در اتاق تولد خود و یا نور خورشید عکس ­العمل نشان داده و آن را با دست و و پا زدن نشان می­دهد. در این مرحله است كه عنبیه چشم او شروع به تولید ملانین کرده و می­تواند منجر به بروز تغییراتی در رنگ چشمان نوزاد شود.ا گر در این شرایط، فقط یک ذره ملانین در عنبیه چشم کودک وجود داشته باشد، رنگ چشمان او آبی خواهد شد. در برخي موارد هم با اضافه شدن برخی عوامل ديگر به این نوع رنگدانه­ها، آن­ها کمی بیشتر شده و باعث بروز رنگ سبز، خاکستری و یا فندقی در چشمان نوزاد می­شوند. البته، اگر این عوامل بیش از حد تاثيرگذار باشند، ممکن است چشم کودک را به رنگ قهوه­ای تیره و یا حتی سیاه و سفید تبديل كنند.

لازم است به یاد داشته باشید که هیچ مادری مسئول ایجاد تغییر رنگ چشمان کودک خود نیست

یادتان باشد وقتی که تغییری در رنگ چشم کودک شما در دوران بارداری رخ می­دهد، احتمالا تغییرات چشم­گیر دیگری نیز در بدن او رخ خواهد داد! در واقع، هنگامی که بدن جنین در ماه­های بین شش تا نه از دوران حاملگی قرار دارد، دچار تغییرات اساسی زیادی می­شود. در واقع، از آن­جايي که در اين زمان، در عنبیه چشم جنین داخل رحم شما رنگدانه­های زیادی پنهان شده است، بنابراین پزشک متخصص زنان و زايمان قادر خواهد بود تا رنگ نهایی چشم نوزاد شما را پیش­بینی کند. با این حال، تعیین رنگ چشم کودک توسط پزشکان هنوز هم براي برخی از مادران بسیار شگفت­انگیز و غیرقابل قبول می­باشد. البته، يادتان باشد كه شما می­توانید در ادامه روند بارداری خود، تغییرات ظریفی را در رنگ چشم جنین داخل رحمتان مشاهده کنید (معمولا در این تغییرات، رنگ چشم­های سبز به آرامی تبدیل به رنگ فندقی شده و یا آن­هایی که چشمانی به رنگ تیره دارند، به رنگ قهوه­ای تیره درمي ­آيند). به عنوان يك خانم جوان به خاطر داشته باشيد زمانی که دکتر متخصص زنان و زايمان رنگ چشمان جنين داخل رحم شما را قهوه­ای تشخیص داد، دیگر انتظار نداشته باشید که بعد از گذشتن مدتی رنگ چشمان او به رنگ آبی برگردد، زیرا اگر رنگ چشم جنینی تیره باشد تا زمان تولد هم به همان رنگ باقی خواهد ماند. اما، جالب است بدانيد كه در حدود ده درصد از مردم دنيا، همچنان با تغییر رنگ چشمان خود، حتی در بزرگسالی هم مواجه می­شوند.

البته، همانطور که قبلا هم گفته شد ژنتیک نقش مهمی در تعیین رنگ چشم کودک بازی می­کند. اما، یادتان باشد كه رنگ نهایی چشمان آن­ها بیشتر به رنگ چشمان پدر و مادر بستگی دارد، همچنان که بروز مشکل تاسی در انسان به شرایط ژنتیکی والدین او بستگی دارد. از آنجايي که اکثر محققان و دانشمندان هنوز نتوانسته­اند در مورد فعل و انفعالات ژن ها و نقش آن­ها در تعیین رنگ چشم جنین داخل رحم زنان باردار به جایی برسند، بنابراین پیش­بینی­ دقیق رنگ چشم نوزادان در دوران بارداری هم بسیار سخت بوده و تا پایان این دوره فقط با احتمالات، امکان­پذیر است. اما برخی از احتمالات وجود دارد که: اگر رنگ چشم پدر و مادر کودک قهوه­ای باشد، رنگ چشم نوزاد آن­ها به احتمال زیادي به همان رنگ خواهد شد و یا اگر چشم یکی از والدین آبی باشد، احتمال کمی وجود دارد که رنگ چشم کودک آن­ها رنگ آبی باشد. ولی اگر یکی از والدین نوزاد دارای چشم­های آبی و دیگری قهوه­ای باشد، احتمالا رنگ چشمان جنين شبيه به رنگ چشم یکی از والدین خواهد بود. اما اگر رنگ چشم هر دو والدین کودک آبی است، این احتمال بسیار زیاد است که رنگ چشم کودک آن­ها هم آبی شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت مامانم، تاریخ انتشار 23 اسفند 96، کد مطلب: -، www.mamanam.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۴
0
0
پیش بینی که سهله من شنیدم میتونن حتی از قبل مشخص هم بکنن
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین