پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۲
معاون عمران شهری و روستایی وزیر کشور گفت: بناهای تاریخی موجود در بافت گنج پنهانی هستند که نمی توانیم بر روی آنها قیمت بگذاریم.
شعارسال: محمد علی افشانی عصر پنجشنبه در جلسه بازآفرینی بافت فرسوده استان فارس افزود: طرح باز آفرینی به عنوان یک اولویت پذیرفته شده است و باید ببینیم چگونه می شود این طرح را به خوبی اجرایی کرد.

وی ادامه داد: اصحاب رسانه باید کمک کنند که بخش خصوصی در این حوزه به خوبی ورود کنند و سمن ها نیز باید گروه های مختلف را تشویق کنند.

معاون وزیر کشور یادآور شد: امروز کسانی در این بافت ها زندگی می کنند که با دنیا در ارتباط هستند و نوع زندگی خود را مقایسه می کنند و حتی در محله ای دیگر که وارد می شوند شاعد تبعیض خواهند بود.

افشانی تصریح کرد: عدالت باید به گونه ای باشد که ساکنین بافت فرسوده نیز مانند دیگر نقاط شهر و کشور زندگی کنند.

وی افزود: محله سنگ سیاه شیراز امروز با گذشته تفاوت زیادی کرده است و اگر منازل تاریخی به شهرداری واگذار شد برای ایجاد زندگی در بافت بود که سرمایه گذار نیز وارد بافت می شود.

معاون وزیر کشور تاکید کرد: بناهای تاریخی گنج های پنهان هستند که ما قدر آنها را نمی دانیم و حتی نمی توانیم بر روی آنها قیمت بگذاریم.

افشانی ادامه داد: تصمیم گرفته شد که بخشی از بافت را انتخاب و به عنوان پروژه ساخته شود و به طور حتم رضایت مردم را به همراه خواهد داشت.

وی یادآور شد: شهرداری وظیفه دارد در این بخش ورود کند و نباید به دنبال اعتبارات باشد زیرا ساکنین بافت فرسوده واقعا بی کس هستند و تنها خدا را دارند که توانستند با این وضعیت در بافت زندگی کنند.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: تمامی زمین های دولتی موجود در بافت باید به مسکن و شهرسازی واگذار شود و شهرداری نیز باید ورود داشته باشد.

افشانی تاکید کرد: نباید اجازه داد که یک متر به فضای شهرها اضافه شود و اگر قرار است ساخت و سازی انجام شود در بافت فرسوده باشد نه اینکه با هزینه های زیاد به دنبال توسعه شهری باشیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار: 24 اسفند 1396 ، کدخبر: 4252789 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۱/۰۱
0
0
شیراز هنوز هم جاهای دیدنی و ناشناخته بسیاری برای دیدن دارد ؛ دستگاه های کشور در جهت شناخت هرچه بیشتر آن ها باید تلاش کنند
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین