پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۶۴۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۲
طرح تشدید نظارتهای نوروزی دامپزشکی در خراسان رضوی آغاز شد

شعار سال: مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:طرح نوروزی دامپزشکی با فعالیت آغاز طرح نوروزی دامپزشکی خراسان رضوی 120 گروه بازرسی از امروز آغاز شده است و تا 15 فروردین 97در استان ادامه می یابد.

احمد شریعتی با بیان این که 22 گروه از این تعداد در مشهد فعال هستندافزود: این طرح با حضور نمایندگان دامپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف در استان اجرا می شود.

او با بیان اینکه در طرح نوروزی 96 تعداد12هزار 395 مورد بازدید انجام شدگفت: هزارو 114 مورد از این بازدیدهامنجر به شناسایی فعالیتهای غیربهداشتی و 122 مورد آن به مراجع قضایی ارجاع شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی افزود: در نوروز 96 ، 16 هزار و 500کیلوگرم فرآورده غیربهداشتی ضبط شد.

شریعتی افزود : نظارت شرعی و بهداشتی در کشتارگاه‌ها، ضبط بیش از 11 تن فرآورده خام غیربهداشتی، پلمب 50 واحد متخلف، بازدید از 600 هزار دام سبک، 90هزار دام سنگین و 70 میلیون طیور از اقدامات امسال دامپزشکی خراسان رضوی بوده است.

او با اشاره به سهم 8 تا 10 درصدی جمعیت دام و طیور خراسان رضوی از آمار کشور گفت : هم اکنون در خراسان رضوی سالانه 150 هزار تن گوشت مرغ، 90 هزارتن تخم‌مرغ ، 80 هزارتن گوشت قرمز و 900 هزارتن شیر تولید می شود که مقام دوم تولید تخم مرغ ،مقام اول گوشت قرمزو مقام سوم تولید شیر را در کشور دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت:دراین استان هم اکنون ۷ میلیون و 300 هزار راس دام سبک، 400هزار راس دام سنگین، 20 هزار مرغ گوشتی، 20 هزار واحد مرغ مادر تخم‌گذار وجود دارد و میزان جوجه‌ریزی‌ها بیش از 10 میلیون قطعه در سال است.

احمد شریعتی درباره شیوع آنفولانزاهای دامی هم گفت:نتایج بیشتر تست‌ها و آزمایش‌های آنفولانزاهای دامی منفی بوده و در صورت وجود چند مورد محدود معدوم شده است.

او در پایان گفت: مردم می‌توانند شکایات خود را در زمینه موارد مشکوک دامپزشکی از طریق تلفن‌های 1512 و 37250025 و 35، سامانه پیامکی 300001512اعلام کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری خراسان ما ، تاریخ انتشار 24 اسفند 96، کدمطلب: 6934 ، www.khorasanema.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۱/۲۱
0
0
واقعا خیلی خوبه که با انجام این طرح ها جلوی دهان خیلی ها که گفته میشد ایران براش حیوان ازاری مهم نیست گرفته بشه
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین